Η κινεζική εταιρεία-κολοσσός COSCO Shipping ανέφερε ότι υπάρχει σημαντική πρόοδο στα σχέδιά της να κατασκευάσει τα πρώτα ηλεκτροκίνητα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο Yangtze.
Η κατασκευή για τα δύο πλοία βρίσκεται σε εξέλιξη για ένα πρότζεκτ που ανακοινώθηκε για πρώτη φορά τον Μάρτιο του 2022. Τα πλοία αναμένεται να ξεκινήσουν τα ταξίδια τους στα τέλη του 2023.
Τα δύο πλοία των 10.000 τόνων έχουν σχεδιαστεί για να πραγματοποιούν ταξίδια μεταξύ του ποταμού και της θάλασσας που εκτείνεται σε περισσότερα από 600 μίλια. Κάθε πλοίο θα έχει μήκος 120 μέτρα και πλάτος 24 μέτρα . Θα έχουν βύθισμα 5.5 μέτρα για να παρέχουν καλή ευελιξία κατά μήκος του ποταμού Yangtze με μεταφορική ικανότητα έως και 700 TEU.
Η COSCO υποστηρίζει ότι τα συγκεκριμένα πλοία είναι τα μεγαλύτερα ηλεκτρικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Κάθε ένα από τα πλοία θα τροφοδοτείται από δύο κύριους κινητήρες πρόωσης των 900 kW. Όταν το πρότζεκτ αποκαλύφθηκε πέρυσι, η COSCO είπε ότι τα πλοία θα χρησιμοποιήσουν μπαταρίες σε εμπορευματοκιβώτια των 20 ποδιών με χωρητικότητα 50.000 kWh. Αυτές οι μπαταρίες θα φορτίζονται στην ξηρά με την COSCO να οραματίζεται ένα δίκτυο σταθμών φόρτισης και αποθήκες για την ανταλλαγή των μπαταριών κατά μήκος του ποταμού.
Η διαδρομή θα εκτείνεται σε μια απόσταση περισσότερων από 600 ναυτικών μιλίων από το Yangtze στην ανοικτή θάλασσα.
Σύμφωνα με την COSCO, θα υπάρχει μια μείωση των εκπομπών CO2 της τάξεως των 32 τόνων κάθε 24 ώρες.
Συνολικά 51 οργανισμοί συνεισφέρουν στο έργο συμπεριλαμβανομένου της Panasia Shipping εκτός από την COSCO. Το Ινστιτούτο Προτύπων της Γουχάν, το Chengrui Power και το Lloyd’s Register είναι μεταξύ των οργανισμών που συμμετέχουν στην προσπάθεια.
Πέρυσι, η Κίνα καθέλκυσε το μεγαλύτερο ηλεκτρικό κρουαζιερόπλοιο για ποτάμια, το οποίο δραστηριοποιείται στην περιοχή γύρω από το φράγμα Three Gorges και την πρώτη φάση ενός έργου ηλεκτροδότησης που προτάθηκε για πρώτη φορά το 2018.
Το κινεζικό Υπουργείο Βιομηχανίας και Πληροφορικής και το Υπουργείο Μεταφορών χρηματοδότησε από κοινού το έργο που αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας με στόχο την ηλεκτροδότηση της περιοχής του ποταμού Yangtze.
Εκτός από το σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης, η COSCO αναφέρει ότι τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με ένα έξυπνο σύστημα πλατφόρμας πλοίων και προηγμένο σύστημα επίγνωσης της κατάστασης. Η εφαρμογή των δύο συστημάτων που αναφέρουν θα βελτιώσει σημαντικά την ευφυΐα και την ασφάλεια του πλοίου.