Σχέδιο για κατασκευή ΜΗ επανδρωμένου πλοίου [video]

mh_epandrwmeno_ploio

Ο DNV, ένας από τους μεγαλύτερους νηογνώμονες στον κόσμο, έδωσε στο κοινό πληροφορίες σχετικά με το νέο πλάνο που αφορά το οικολογικό πλοίο που κινείται με μπαταριές και πάνω από όλα λειτουργεί χωρίς τον άνθρωπο! Είναι δηλαδή αυτόματο.

Όπως δήλωσε στέλεχος του DNV, το πλοίο «ReVolt» είναι ένα πλοίο πιο οικολογικό και πιο έξυπνο σχετικά με τα συμβατικά πλοία που κινούνται με καύσιμα, προσφέροντας πιθανή λύση στις όλο και αυξανόμενες ανάγκες των θαλάσσιων μεταφορών.

Το «ReVolt» ελαχιστοποιεί το κόστος λειτουργίας του στο ελάχιστο. Ο λόγος που γίνεται αυτό είναι ότι σε αντίθεση με τα πλοία που κινούνται με πετρέλαιο η φυσικό αέριο και έχουν υψηλό κόστος συντήρησης για τα εξαρτήματα τους, το συγκεκριμένο καινοτόμο πλοίο κινείται με μπαταρίες ισχύος 3000 kWh η οποίες δεν χρειάζονται συντήρηση με κόστη σαν και αυτά των συμβατικών μηχανών πρόωσης. Ακόμα, έχει αυτονομία 100 ναυτικών μιλίων πριν χρειαστεί επαναφόρτιση και αν η ενέργεια επαναφόρτισης προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το κόστος ελαχιστοποιείται και εξαλείφονται και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Σύμφωνα με τον DNV, το πλοίο θα είναι μη επανδρωμένο, κάτι που ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο του ανθρώπινου λάθους και μειώνει ακόμα περισσότερο το λειτουργικό κόστος. Ακόμα, λόγω του ανθρώπινου λάθους, μέσο όρο συμβαίνουν 900 θαλάσσια ατυχήματα το χρόνο εξαιτίας του ανθρώπου τα οποία είναι 90% υψηλότερα σε σχέση με την στεριά!

Χωρίς επάνδρωση με πλήρωμα δεν είναι αναγκαία η κατασκευή χώρων ενδιαιτήσεως. Αυτό θα έχει σημαντικά οφέλη όπως η εξοικονόμηση χρημάτων από για την κατασκευή και την συντήρηση της και από την αύξηση της μεταφορικής ικανότητας του πλοίου. Υπολογίζεται ότι για 30 χρόνια λειτουργίας του πλοίου, το κέρδος θα είναι έως και 34 εκατ. δολάρια.

Όπως δήλωσε η Hans Anton Tvete, ερευνήτρια του DNV, «με την σημερινή τεχνολογία η κατασκευή και λειτουργία του συγκεκριμένου πλοίου είναι εφικτή. Το «ReVolt» προορίζεται να αποτελέσει έμπνευση για του κατασκευαστές, τα ναυπηγεία και τους πλοιοκτήτες με σκοπό την ανάπτυξη νέων λύσεων για ένα ασφαλές και βιώσιμο μέλλον».

Τώρα βέβαια δεν μας είπαν πώς είναι δυνατόν να υπάρξει ασφάλεια σε πλοίο το οποίο δεν θα έχει πλήρωμα και θα λειτουργεί αυτόματα…. Αν ποτέ υλοποιηθεί κάτι τέτοιο μένει να δούμε πόσα ατυχήματα θα γίνουν.