Tην παγκόσμια εγκληματική δραστηριότητα χρηματοδοτεί η πειρατεία πλοίων

Το ένα τέταρτο από τα λύτρα ύψους ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων που συγκέντρωσαν οι πειρατές πλοίων στα ανοικτά του Κέρατος της Αφρικής και των ακτών της Σομαλίας από το 2005 έως το 2012 χρησιμοποιήθηκαν για εγκληματικές δραστηριότητες σε όλο τον κόσμο, αναφέρει έκθεση που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή.

Η μελέτη αποκαλύπτει ότι οι πειρατές ασχολούνται με την εμπορία ανθρώπων τη εμπορία όπλων , τη χρηματοδότηση των πολιτοφυλακών και το ξέπλυμα βρώμικου χρήματος μέσω του εμπορίου διεγερτικών χαπιών ιδίως στην Κένυα, καθώς και άλλες παράνομες δραστηριότητες που αποσπούν χρήματα από τη νόμιμη οικονομία που θα προωθούσε με άλλο τρόπο την οικονομική ανάπτυξη .

«Η πειρατεία δεν είναι μόνο μια απειλή για τη σταθερότητα και την ασφάλεια , αλλά έχει επίσης την ισχύ να καταστρέψει την περιφερειακή και τη διεθνή οικονομία», δήλωσε ο Στιούαρτ Γικόνα ειδικός στον τομέα της Παγκόσμιας Τράπεζας και συν-συγγραφέας της έκθεσης «Τα Μονοπάτια των Πειρατών».

Η έκθεση προτείνει μια σειρά μέτρων για την καταπολέμηση του προβλήματος , συμπεριλαμβανομένων ενεργειών για την αντιμετώπιση της παράνομης διασυνοριακής διακίνησης χρημάτων , την καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες όπως επίσης μέτρα και μηχανισμούς για την παρακολούθηση των χρηματοδοτικών ροών μέσω του εμπορίου.

Η μελέτη , που διεξήχθη από την Παγκόσμια Τράπεζα και το Γραφείο των Ηνωμένων Εθνών κατά των Ναρκωτικών και του Εγκλήματος βασίζεται σε συνεντεύξεις με πρώην πειρατές , κυβερνητικούς αξιωματούχους , τραπεζίτες και άλλους

Εκτιμά ότι η πειρατεία κοστίζει στην παγκόσμια οικονομία 18 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.

protothema.gr

Διαβάστε ακόμα

Επίσκεψη στο Δημαρχείο Πειραιά και συνάντηση με το Δήμαρχο της πόλης, Βασίλη Μιχαλολιάκο, πραγματοποίησε σήμερα ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Η συνάντηση, η οποία χαρακτηρίστηκε από τον εποικοδομητικό χαρακτήρα που είχε, περιελάμβανε ως βασικό θέμα στην «ατζέντα» την επικείμενη αναβάθμιση του λιμένος Πειραιώς.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης, επαναλαμβάνοντας τη βούληση της Κυβέρνησης για αξιοποίηση του ΟΛΠ μέσω της πώλησης των μετοχών του, τόνισε τα πολλαπλά οφέλη που θα επέλθουν από την επένδυση αυτή, όχι μόνο για την τοπική κοινωνία, αλλά για ολόκληρη τη χώρα. «Δεν είναι μόνο το ύψος του χρηματικού ανταλλάγματος που θα εισρεύσει στα δημόσια ταμεία.

Εκείνο που, επιπρόσθετα, εγώ προτάσσω ως βασική προϋπόθεση είναι οι εγγυήσεις που θα καταβάλλει ο εκάστοτε υποψήφιος για την εκτέλεση επενδύσεων ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ τα επόμενα 5 χρόνια και τη συνακόλουθη δημιουργία θέσεων εργασίας», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, κατανοώντας το πάγιο αίτημα του Δήμου για παραχώρηση στον Πειραιά των εκτάσεων που δεν εντάσσονται σε λιμενικές δράσεις, προέτρεψε τον κύριο Μιχαλολιάκο να αναδείξει το σχετικό ζήτημα στην επικείμενη τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και ΤΑΙΠΕΔ, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

Εκτενής συζήτηση έγινε, κατά τη διάρκεια της συνάντησης, και για τη φιλοξενία του τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά. Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου για το θέμα αυτό, ανέφερε: «Ήμουν από αυτούς που εξαρχής υποστήριξα ότι η κρουαζιέρα –για να είναι επωφελής- πρέπει να ‘μπαίνει’ μέσα στην πόλη.

Γι αυτό και ήμουν πεπεισμένος ότι η καταλληλότερη τοποθεσία για αυτήν ήταν το λιμάνι του Πειραιά . Πιστεύω ότι οι ‘παραλίμανες προτάσεις’ που κατά καιρούς ακούστηκαν, δε θα εξυπηρετούσαν ουσιαστικά, ούτε τους τουρίστες, ούτε τα έσοδα της χώρας», υπογράμμισε.

Παράλληλα, προέταξε την αναγκαιότητα υλοποίησης κυκλοφοριακών παρεμβάσεων στην πόλη του Πειραιά, προκειμένου να διευκολυνθεί η προσβασιμότητα των επισκεπτών προς αυτήν. «Οφείλουμε να αλλάξουμε την επικρατούσα αντίληψη ότι ο Πειραιάς είναι κορεσμένος κυκλοφοριακά.

Πρέπει οι επισκέπτες που θα έρχονται να έχουν πρόσβαση στις επιχειρήσεις, ώστε να αφήνουν χρήματα και στην πόλη , αλλά και στη χώρα. Δεν είναι στοίχημα μόνο τοπικό, αλλά και εθνικό», υπογράμμισε, με το Δήμαρχο Πειραιά να εκφράζει την απόλυτη συμφωνία του.

Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου καιτο Δήμαρχο Πειραιά να συγκλίνουν σε μια σειρά επιμέρους ζητημάτων, όπως την επιτάχυνση των διαδικασιών απόδοσης στο Δήμο Πειραιά της ‘Παγόδας’, την προώθηση ρύθμισης, ώστε να αποδίδεται στο Δήμο ποσοστό επί του εισιτηρίου των επιβατών της ακτοπλοΐας που αναχωρούν από το λιμάνι του Πειραιά, καθώς και τη σύγκλιση διευρυμένης σύσκεψης στο Δημαρχείο, ενόψει της φιλοξενίας από το λιμάνι του Πειραιά, της Ευρωπαϊκής Ημέρας Ναυτιλίας το 2015.

Ο κ. Μιχαλολιάκος, από την πλευρά του, μετά το πέρας της συνάντησης, δήλωσε: «Χαίρομαι ιδιαίτερα που ο κ. Βαρβιτσιώτης, όχι μόνο συμφωνεί με τις θέσεις μας, αλλά σε πολλά θέματα είναι και πιο προωθημένος. Συναντήσαμε έναν Υπουργό που κατέχει όσο λίγοι το αντικείμενό του και πάνω σε αυτό έχει να καταθέσει πρωτοποριακές προτάσεις.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης είναι σύμμαχός μας στην μεγάλη προσπάθεια που κάνουμε να αλλάξουμε τον Πειραιά. Άκουσε το όραμά μας για την πόλη και το λιμάνι της, είδε τα σχέδια μας, αξιολόγησε τι έχουμε πετύχει μέχρι τώρα και είναι δίπλα μας στις διεκδικήσεις μας για το αύριο. Για όλα αυτά τον ευχαριστώ.»

Διαβάστε ακόμα

Ένας τροπικός κυκλώνας, ο οποίος κατευθύνεται προς τα νότια του Κόλπου του Μεξικού, ανάγκασε τις αρχές να κλείσουν δύο κεντρικούς σταθμούς εξαγωγής πετρελαίου. Το Εθνικό Κέντρο Τυφώνων προειδοποίησε την Πέμπτη ότι αναμένονται ισχυρές βροχοπτώσεις, οι οποίες πιθανώς να οδηγήσουν σε εκτεταμένες πλημμύρες. Η ένταση του κυκλώνα αναμένεται να ενισχυθεί μέσα στις επόμενες 24 ώρες, ανακοίνωσε το Κέντρο.

Οι δύο μεγαλύτεροι σταθμοί εξαγωγής πετρελαίου της χώρας – Ντος Μπόκας και Κάγιο Άρκας- θα παραμείνουν κλειστοί καθ’ όλη τη διάρκεια του φαινομένου, ανακοίνωσε η κυβέρνηση, ωστόσο ανοικτό θα παραμείνει το λιμάνι της Κουτζαλκάκος.

Ο κυκλώνας κινείται βόρεια-βορειοανατολικά της παράκτιας πόλης Βερακρούζ με ταχύτητα 8 χιλιομέτρων την ώρα, ενώ η ένταση των ανέμων φτάνει τα 56 χιλιόμετρα ανά ώρα.

Ο κυκλώνας θα εξελιχθεί την Παρασκευή σε τροπική καταιγίδα, με αποτέλεσμα να σημειωθούν ακραία καιρικά φαινόμενα, ανακοίνωσε το Κέντρο Τυφώνων.

real.gr

Διαβάστε ακόμα

Την επισήμανση ότι τα ελληνικά πλοία συμβάλουν στην ευημερία της Αυστραλίας έκανε η πρέσβης της Αυστραλίας στην Ελλάδα, Τζένη Μπλούμφιλντ, κατά τη γενική συνέλευση του «Επιχειρηματικού Συμβουλίου Ελλάδας-Αυστραλίας».

Εδώ και αρκετά χρόνια, όπως είναι γνωστό, η οικονομία της Αυστραλίας στηρίζεται σε ένα μεγάλο βαθμό στις εξαγωγές μεταλλευμάτων σε χώρες της Ασίας.

Τα μεταλλεύματα αυτά τα μεταφέρουν από την Αυστραλία στην Κίνα, την Ινδία και τις άλλες ασιατικές χώρες ελληνικά πλοία.

Η πρέσβης που είναι και επίτιμη πρόεδρος του Επιχειρηματικού Συμβουλίου σε δήλωσή της εξέφρασε τη βεβαιότητα της ότι, το «Επιχειρηματικό Συμβούλιο Ελλάδας-Αυστραλίας» θα συμβάλει ενεργά στην καθιέρωσή του ως σημαντικό θεσμό που προσφέρει πολλαπλά οφέλη στον επιχειρηματικό κόσμο των δύο χωρών.

Το Επιχειρηματικό Συμβούλιο Ελλάδας-Αυστραλίας είναι ο πρώτος φορέας που ιδρύθηκε στην Ελλάδα με στόχο να συμβάλλει αποφασιστικά στην ευρύτερη ανάπτυξη των οικονομικών και εμπορικών σχέσεων των δύο χωρών.

Κύριος στόχος του είναι να ενισχύσει την εξωστρέφεια με τη στήριξη επιχειρήσεων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν δραστηριότητα στην εύρωστη αγορά της Αυστραλίας και της Ασίας, αλλά και αντίστροφα.

Με τη διοργάνωση εκατέρωθεν επιχειρηματικών αποστολών και με σειρά πρωτοβουλιών για την έμπρακτη στήριξη των μελών του, το Επιχειρηματικό Συμβούλιο προσφέρει ένα πλαίσιο δικτύωσης, διαλόγου και έμπρακτης συνεργασίας του επιχειρηματικού κόσμου των δύο χωρών.

Το Επιχειρηματικό Συμβούλιο Ελλάδας-Αυστραλίας συνεργάζεται με το ελληνοαυστραλιανό Εμπορικό Επιμελητήριο (HACCI) για να υπάρξει σοβαρή εκπροσώπηση αυστραλιανών επιχειρήσεων στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

portnet.gr

Διαβάστε ακόμα

Η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου εξέδωσε δελτίο τύπου με το οποίο ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι το Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ αναχώρησε τη Δευτέρα 27/05/2013 από το Λαύριο στις 23:59 προς Άγιο Ευστράτιο – Λήμνο – Καβάλα μετά την αποκατάσταση της βλάβης.

Τα δρομολόγια του πλοίου διαμορφώνονται ως κάτωθι:


ΔΕΥΤΕΡΑ  27/05: ΛΑΥΡΙΟ (ΑΝ 23:59)

ΤΡΙΤΗ  28/05: ΑΓ. ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ (ΑΦ 08:30 ΑΝ 09:00) – ΛΗΜΝΟΣ (ΑΦ 10:30 ΑΝ 12:00) – ΚΑΒΑΛΑ (ΑΦ 16:45 ΑΝ 19:00) – ΛΗΜΝΟΣ (ΑΦ 23:45)

ΤΕΤΑΡΤΗ  29/05: ΛΗΜΝΟΣ (ΑΝ 01:00) – ΑΓ. ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ (ΑΦ 02:30 ΑΝ 03:00) – ΛΑΥΡΙΟ (ΑΦ 11:30)

Για περαιτέρω ενημέρωση οι επιβάτες μπορούν να επικοινωνήσουν με την Nel Lines στο τηλέφωνο 210 4115015 ή με τα κατά τόπους κεντρικά λιμενικά πρακτορεία της.

dailypress24.blogspot.gr

Διαβάστε ακόμα

Το Γιαπωνέζικο «Πλοίο της Ειρήνης», που πραγματοποιεί το γύρο της γης για έναν κόσμο χωρίς πυρηνικά φθάνει την Μ. Πέμπτη 2 Μαΐου 2013, ώρα 7 π.μ. στο λιμάνι του Πειραιά, μεταφέροντας και μήνυμα αλληλεγγύης με τον ελληνικό λαό και τους αγώνες του για την Ειρήνη και εναντίον των πολιτικών σκληρής λιτότητας.

Στο πλοίο επιβαίνουν εκατοντάδες φίλοι της ειρήνης, καθώς και Hibakusha (επιζώντες των ολοκαυτωμάτων της Χιροσίμα και του Ναγκασάκι).

Επίσης, επιβαίνει πολυάριθμη ομάδα νέων από τη Σαουδική Αραβία, που επισκέπτονται για πρώτη φορά την Ελλάδα.

Ύστερα από πρόταση της Πανελλήνιας Ιατρικής Εταιρείας κατά της Πυρηνικής και Βιοχημικής Απειλής, η επίσκεψη του «Πλοίου της Ειρήνης» στον Πειραιά είναι αφιερωμένη και στη μνήμη του Μαραθωνοδρόμου της Ειρήνης και Βουλευτή της αριστεράς στην Α΄ Περιφέρεια Πειραιά Γρηγόρη Λαμπράκη, από τη δολοφονία του οποίου συμπληρώνονται 50 χρόνια στις 22 Μαΐου 2013.

Στην υποδοχή του «Πλοίου της Ειρήνης» στο λιμάνι του Πειραιά θα πάρουν μέρος φιλειρηνικές οργανώσεις και αντιπυρηνικά κινήματα, συνδικαλιστικές οργανώσεις και δημοτικές παρατάξεις, βουλευτές και στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ.

pireas2day.gr

Διαβάστε ακόμα

Η αμερικανική εφημερίδα Wall Street Journal επισημαίνει σε δημοσίευμά της, ότι “η χρεωμένη Ελλάδα διεκδικεί τώρα ένα ευρύ τμήμα αμφισβητούμενων υδάτων στη Ανατολική Μεσόγειο ελπίζοντας να βρει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου γεγονός που μπορεί να την φέρει αντιμέτωπη με την Τουρκία”, υποστηρίζοντας μάλιστα πως, τις τελευταίες εβδομάδες, υπάρχει σχετική κινητοποίηση από ελληνικής πλευράς.

“Η Ελλάδα επαναφέρει τις εδαφικές της διεκδικήσεις σε ένα ευρύ τμήμα αμφισβητούμενων υδάτων στην Ανατολική Μεσόγειο, όπου η χρεωμένη χώρα ελπίζει να βρει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου σε ένα σχέδιο που κινδυνεύει να πυροδοτήσει αντιπαράθεση με την Αγκυρα”, αναφέρει η WSJ.

Προσθέτει μάλιστα πως ανώτερα κυβερνητικά στελέχη έχουν κάνει σειρά δημοσίων δηλώσεων -τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό- παραπέμποντας σε μία παλιά συνθήκη δύο τουλάχιστον δεκαετιών που της παρέχει αυτά τα δικαιώματα που μέχρι τώρα η Ελλάδα δεν είχε διεκδικήσει.

“Η Αθήνα έχει οικοδομήσει επίσης την στήριξη άλλων ευρωπαϊκών πρωτευουσών και επιταχύνει μία διπλωματική εκστρατεία στα Ηνωμένα Έθνη”, επισημαίνει το σχετικό δημοσίευμα.

Το θέμα ανακίνησε, σύμφωνα με την εφημερίδα, και ο Έλληνας πρωθυπουργός, Α. Σαμαράς κατά την συνάντησή του με τον Τούρκο ομόλογό του, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στην Κωνσταντινούπολη όπου κάλεσε την Άγκυρα να σεβαστεί τα δικαιώματα της Ελλάδας με βάση το διεθνές δίκαιο.

H WSJ αναφέρει ακόμη πως εάν τελικά υπάρχουν πλούσια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, τότε με την εκμετάλλευσή τους η Ελλάδα θα μπορούσε να πάρει μία βαθιά οικονομική ανάσα.

“Για την Ελλάδα αυτά που διακυβεύονται είναι τεράστια”, επισημαίνει η WSJ προσθέτοντας πως “περίπου 100 δισ. ευρώ σε υποθαλάσσια αποθέματα υδρογονανθράκων -εάν αποδειχθούν- θα μπορούσαν να ελαφρύνουν το φορτίο χρέους της χώρας και να καταστήσουν την Ελλάδα σημαντικό ενεργειακό προμηθευτή στην Ευρώπη , η οποία θέλει να μειώσει την εξάρτησή της από τη Ρωσία”.

defencenet.gr

Διαβάστε ακόμα

Το τσουνάμι, η οποία διαμορφώθηκε λόγω του ισχυρού σεισμού μεγέθους 8,0 βαθμών την νύχτα προς την Τετάρτη στον Ειρηνικό Ωκεανό μπορεί να φτάσει στην ακτή της Ιαπωνίας αναφέρει το Ria Novosti.

Η Μετεωρολογική Υπηρεσία της χώρας ειδοποίησε τις τοπικές Αρχές και τόνισε ότι είναι αναγκαίο να παρθούν τα αντίστοιχα μέτρα ασφαλείας.

Νωρίτερα ανακοινώθηκε ότι το τσουνάμι έπληξε το νησί Σάντα Κρουζ, που συμπεριλαμβάνεται στο αρχιπέλαγος των Νήσων του Σολομώντος στον Ειρηνικό ωκεανό. Εκεί, καταστράφηκαν περίπου 50 κατοικίες στην ακτή. Δεν υπάρχουν προς το παρόν πληροφορίες για θύματα και παθόντες. Το ύψος του κύματος ανέρχεται περίπου σε ένα μέτρο και 50 εκατοστά.

defencenet.gr

Διαβάστε ακόμα

Με το πρώτο βραβείο «ΧΡΗΜΑ» ως η καλύτερη εταιρία του Δημοσίου τομέα τιμήθηκε σε ειδική εκδήλωση ο Ο.Λ.Π. Α.Ε.

Τα επιχειρηματικά βραβεία για εισηγμένες εταιρίες στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών απονεμήθηκαν από τον Πρόεδρο Επιτροπής Κεφαλαιοαγοράς κ. Κώστα Μποτόπουλο, τον Πρόεδρο του Χρηματιστηρίου Αθηνών κ. Σωκράτη Λαζαρίδη, τον Πρόεδρο της Ένωσης Εισηγμένων Εταιριών κ. Π. Δράκο, τον Πρόεδρο της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών κ. Κ. Βολίκα και τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Μελών Χρηματιστηρίου Αθηνών κ. Σπ. Κυρίτση.

Όπως τόνισε ο κ. Κ. Ουζούνης του οικονομικού περιοδικού «Χρήμα», τα βραβεία απονέμονται μετά από ψηφοφορία η οποία διεξάγεται μεταξύ επενδυτών ετησίως τα τελευταία 10 χρόνια.

Το βραβείο παρέλαβε ο Γενικός Διευθυντής του Ο.Λ.Π Α.Ε. κ. Σταύρος Χατζάκος, ο οποίος απαντώντας στα εισηγητικά θετικά σχόλια για τον Ο.Λ.Π. Α.Ε. εκ μέρους των διοργανωτών, τόνισε ότι: «και η τρέχουσα χρονιά θα είναι μια επίσης κερδοφόρα χρήση για τα οικονομικά μεγέθη του ΟΛΠ, ο οποίος σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται κατέχει πρώτες θέσεις σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον».

Μεταξύ των βραβευθέντων με διάφορα κριτήρια ήταν και οι εταιρείες ΟΤΕ, Ελληνικά Πετρέλαια, Εθνική Τράπεζα, Ιntralot, Folli Follie, S&B Βιομηχανικά Ορυκτά, ELGEKA, Hol, Eurobank, ΕΥΔΑΠ κ.α.

marinews.gr

Διαβάστε ακόμα