Η ψηφιοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας οδήγησε σε αύξηση του αριθμού των συναγερμών στις γέφυρες των πλοίων κατά 197% σε λιγότερο από δύο δεκαετίες, γεγονός που συχνά δημιουργεί κρίσιμους συναγερμούς που οδηγούν σε κακή λήψη αποφάσεων, αποκαλύπτει νέα έρευνα από τον νηογνώμονα Lloyd’s Register.
Ο αριθμός των συναγερμών στα πλοία πρέπει να εξορθολογιστεί για να διασφαλιστεί ότι υποστηρίζουν τις επιχειρησιακές δυνατότητες λήψης αποφάσεων των αξιωματικών φυλακής και δεν τους αποσπάνε την προσοχή τους ή δε τους δημιουργούν εκνευρισμό, προτρέπει η μελέτη του νηογνώμονα.
Η ανάλυση δεδομένων συναγερμού γέφυρας δείχνει αύξηση 197% ανά ώρα ενώ ένα πλοίο βρίσκεται στην ανοιχτή θάλασσα, σε σύγκριση με σχεδόν δύο δεκαετίες πριν. Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι υπάρχουν 70% και 6% περισσότεροι συναγερμοί στα παράκτια και σε περιορισμένα ύδατα αντίστοιχα σε σύγκριση με πριν από 20 χρόνια.
Στη γέφυρα των πλοίων, οι μέγιστη συναγερμοί που παρατηρήθηκαν ήταν 74 την ώρα σε μια κατάσταση που απαιτεί υψηλά επίπεδα συγκέντρωσης των αξιωματικών ναυσιπλοΐας. Για τους συναγερμούς μηχανοστασίου, ορισμένα τμήματα πλοίων αντιμετώπιζαν κατά μέσο όρο 2,500 συναγερμούς μηχανημάτων την ημέρα, με τις μέγιστες ημερήσιες τιμές να φτάνουν μέχρι και 22,500, χωρίς όμως να χρειάζεται να παρθούνε σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα κρίσιμες αποφάσεις σαν αυτές που χρειάζεται στη γέφυρα όταν το πλοίο βρίσκεται σε περιοχή με αυξημένη θαλάσσια κίνηση και περιορισμένα ύδατα.
Η ψηφιοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας οδήγησε στον ολοένα αυξανόμενο αριθμό τεχνολογιών και αισθητήρων που τοποθετούνται σε πλοία, συχνά με λειτουργίες συναγερμού.
«Ο υπερβολικός αριθμός των συναγερμών που υπάρχουν τώρα στο πλοίο οδηγεί συχνά σε κόπωση και μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την επιχειρησιακή ευαισθητοποίηση και την απόδοση των αξιωματικών του πλοίου», αναφέρει η νέα έρευνα.
Για την ώρα, δεν υπάρχουν ρυθμιστικά μέσα που να επιβάλλουν αιτιολόγηση της πίστωσης ασφάλειας που διεκδικείται από συναγερμούς.
Ο Duncan Duffy, παγκόσμιος επικεφαλής τεχνολογίας, ηλεκτροτεχνικών συστημάτων και ψηφιοποίησης του LR, δήλωσε: «Αυτή η έρευνα αποκαλύπτει τις ακούσιες συνέπειες πολλών ασυντόνιστων απαιτήσεων συναγερμού που συναρμολογούνται μαζί σε ένα σύστημα πλοίου. Υπάρχει προφανής ανάγκη για κάποιους συναγερμούς, αλλά η σύγχυση σχετικά με τις απαραίτητες ενέργειες ή η αβεβαιότητα σχετικά με τις βαθύτερες αιτίες μπορεί να οδηγήσει ή να συμβάλει σε σοβαρά περιστατικά».
Μετά τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας, ο LR και μια επιλογή εταίρων δημιούργησαν μια ομάδα εργασίας του κλάδου για να ερευνήσει προσεγγίσεις παρακείμενης βιομηχανίας και να αξιολογήσει την καταλληλότητά τους για τη διαχείριση συστημάτων συναγερμού στο θαλάσσιο πλαίσιο που χρηματοδοτείται από το Danish Maritime Fund.