Τα μικρά πλοία είναι το επόμενο big thing για την αγορά των 150 δισεκατομμυρίων δολαρίων

Μεγάλα πλοία μεταφοράς αερίου έφτασαν την βιομηχανία υγροποιημένου φυσικού αερίου σε μια επιχείρηση $ 150-δισεκατομμύριο το χρόνο. Η επόμενη ευκαιρία επέκτασης μπορεί να προέρχεται από πλοία πολύ μικρότερα.

Πενήντα πέντε χρόνια μετά το πρώτο πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου από την Αλγερία, αυτό το τμήμα της βιομηχανίας φυσικού αερίου ωθεί σε ολοένα και πιο εξειδικευμένες αγορές, αναβαθμίζοντας την οικονομία του ενεργειακού εφοδιασμού.

Το επόμενο άλμα προς τα εμπρός θα εξυπηρετεί πελάτες των οποίων τα λιμάνια ή οι προϋπολογισμοί είναι πολύ μικροί για να χειρίζονται τα συνηθισμένα πλοία LNG. Γνωστά ως LNG μικρής κλίμακας, η ιδέα είναι να φτάσει το καύσιμο σε θερμοκρασία 160 βαθμών Κελσίου (256 Φαρενάιτ), προσβάσιμο σε εργοστάσια, φορτηγά, πλοία, ακόμη και νοικοκυριά. Αυτό έχει ως στόχο να επιταχύνει την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας κατά 58% τα επόμενα πέντε χρόνια, υπερδιπλάσιο του ρυθμού της βιομηχανίας συνολικά.

«Βρισκόμαστε στο τέλος της αρχής», δήλωσε ο Andrew Pickering, ο διευθύνων σύμβουλος της Avenir LNG Ltd., ένας προμηθευτής με έδρα το Λονδίνο, ο οποίος δημιουργήθηκε πριν από λιγότερο από ένα χρόνο για να επικεντρωθεί στο μικρό άκρο της επιχείρησης. «Ας αφήσουμε τους καθιερωμένους παίκτες να συνεχίσουν να αναπτύσσονται σε μεγάλη κλίμακα και να δούμε πώς μπορούμε να συνδέσουμε αυτά τα δύο.»

Το ΥΦΑ είναι ήδη το ταχύτερα αναπτυσσόμενο τμήμα της βιομηχανίας καυσίμων καθώς οι πελάτες απομακρύνονται από πιο ρυπογόνες μορφές ενέργειας όπως ο άνθρακας. Το ΥΦΑ ως καύσιμο συμβάλλει στη μείωση του νέφους στις πόλεις, φέρνει οικονομικά προσιτή ενέργεια σε μεμονωμένες αγορές και ακόμη γίνεται τσιπ διαπραγμάτευσης στις εμπορικές συνομιλίες των ΗΠΑ.

Η Διεθνής Ένωση Αερίων ταξινομεί ένα πλοίο LNG μικρής κλίμακας ως σκάφος χωρητικότητας κάτω των 30.000 κυβικών μέτρων. Πρόκειται για το 1 / 7ο των μεγαλύτερων πλοίων από το Κατάρ, τον μεγαλύτερο παραγωγό LNG παγκοσμίως.

Τα παραδοσιακά πλοία συνέβαλαν στη δημιουργία ενός παγκόσμιου εμπορίου καυσίμων, δημιουργώντας μια εναλλακτική λύση για επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και βιομηχανικούς πελάτες στο αέριο που φτάνει μέσω αγωγού. Μικρότερα δεξαμενόπλοια μπορούν να βοηθήσουν το ΥΦΑ να προσεγγίσει έναν αυξανόμενο αριθμό αγοραστών που χρειάζονται μόνο μία πολύ μικρή ποσότητα του φορτίου από αυτό που μπορεί να μεταφέρει ένα μεγάλο πλοίο.

Το φυσικό αέριο καίγεται καθαρότερα από ό, τι ο άνθρακας, δίνοντάς όμως λιγότερη σημασία στη συζήτηση σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής. Τα έθνη από την Κίνα μέχρι και τις Η.Π.Α. επενδύουν στο ΥΦΑ ως εναλλακτική λύση αλλά χωρίς να υπάρχει η επιθυμητή ευελιξία λόγω του ότι χρειάζεται αγωγούς δισεκατομμυρίων δολαρίων που θα συνδέουν τους πελάτες απευθείας με τα συχνά απομακρυσμένα πεδία παραγωγής.

Με ένα τερματικό σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου, οι πελάτες μπορούν να μεταφέρουν φορτία από οποιαδήποτε από τις χώρες που παράγουν το καύσιμο. Καθώς οι νέες εγκαταστάσεις παραγωγής φυσικού αερίου έρχονται σε απευθείας σύνδεση, οι φορείς της αγοράς αναζητούν τρόπους για την αυξανόμενη προσφορά και η εξεύρεση μικρών πελατών μπορεί να απορροφήσει μεγάλους όγκους.

Η παγκόσμια παραγωγή μικρής κλίμακας είναι περίπου 25 εκατομμύρια τόνοι ετησίως. Αυτό είναι ένα μικρό μέρος του συνόλου της βιομηχανίας ΥΦΑ, η οποία χειρίστηκε περισσότερους από 300 εκατομμύρια τόνους πέρυσι.

Ακόμα, η μικρής κλίμακας της επιχείρησης μπορεί να αυξηθεί κατά 6% ετησίως, σύμφωνα με την IGU. Οι ειδικοί της Pickering αναμένουν ότι ο τομέας θα μπορεί επίσης να κάνει καλύτερη χρήση των πλωτών τερματικών σταθμών, τα οποία ενδέχεται να αποφέρουν άλλα 100 εκατομμύρια τόνους τα επόμενα 10 χρόνια.

Αυτό έπεσε φυσικά στην αντίληψη μερικών από τους κορυφαίους παραγωγούς ΥΦΑ. Η Qatar Petroleum και η Royal Dutch Shell Plc αλλά και άλλοι εξετάζουν τις επενδύσεις στη μικρή κλίμακα της βιομηχανίας.

Η OMV AG και η ιταλική εταιρεία διαχείρισης αγωγών Snam SpA δήλωσαν τον περασμένο μήνα ότι μπορούν να κατασκευάσουν ένα εργοστάσιο υγροποίησης φυσικού αερίου μικρής κλίμακας στην Αυστρία για να καλύψουν τη ζήτηση για φορτηγά που κινούνται με LNG. Οι εγκαταστάσεις για την εξυπηρέτηση των πορθμείων λειτουργούν στη Νορβηγία και τα πλοία με καύσιμα φυσικού αερίου εισέρχονται στους στόλους κρουαζιερόπλοιων

Η νέα Fortress Energy LLC, μια επιχείρηση του δισεκατομμυριούχου Wes Edens, σχεδιάζει να πουλήσει φυσικό αέριο σε ολόκληρη την Καραϊβική, την Κεντρική Αμερική και τη Δυτική Αφρική και ήδη μεταφέρει τα καύσιμα στην Τζαμάικα. Φαίνεται ότι επωφελείται από την «κοσμική ιστορία ζήτησης φυσικού αερίου, η οποία οδηγείται από φθηνό και άφθονο» καύσιμο στη Βόρεια Αμερική, δήλωσε ο Gregory Lewis, αναλυτής της χρηματιστηριακής εταιρείας BTIG LLC.

Η Avenir, σκοπεύει να καλύψει τα πάντα, από τα πλοία και τις εγκαταστάσεις εισαγωγής μέχρι τη διανομή. Μάλιστα προσέλαβε έναν βετεράνο έμπορο LNG, τον Milorad Doljanin, ως επικεφαλή, για να κερδίσει όσο το δυνατόν περισσότερη αξία από τις προμήθειες.

Με έξι πλοία και τερματικό σταθμό ΥΦΑ στη Σαρδηνία υπό κατασκευή, η εταιρεία που εδρεύει στο Λονδίνο προσπαθεί επίσης να κατασκευάσει στη Σκωτία, τον Νότιο Ειρηνικό και τη Λατινική Αμερική. Η Avenir υποστηρίζεται από την Golar LNG Ltd. και την Hoegh LNG Holdings Ltd., τους μεγαλύτερους παρόχους πλωτών τερματικών σταθμών.

«Η μικρή κλίμακα θα είναι ένα τεράστιο μέρος της βιομηχανίας ΥΦΑ που θα προχωρήσει», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Hoegh LNG Sveinung Stohle στο συνέδριο Oil & Money στο Λονδίνο την Τρίτη.
Μία μεγάλη πηγή μικρής κλίμακας ΥΦΑ θα προέρχεται από τη ναυτιλία, καθώς αυστηρότεροι κανονισμοί από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό σχετικά με την περιεκτικότητα σε θείο των καυσίμων πλοίων θα ισχύσουν από το επόμενο έτος. Το ΥΦΑ είναι μια από τις εναλλακτικές λύσεις που αντικαθιστούν τα ρυπογόνα καύσιμα με βάση το πετρέλαιο.
«Είμαστε πολύ νωρίς; Νομίζουμε ότι λόγω του IMO 2020 και επειδή η γενική συνείδηση ότι το φυσικό αέριο είναι τόσο περιβαλλοντικά καλύτερο όσο και σαφώς φθηνότερο από τα συμβατικά καύσιμα, αυτό πρόκειται να απογειωθεί πολύ γρήγορα «, δήλωσε ο Avenir’s Pickering. «Έτσι θα προτιμούσα να είμαι λίγο νωρίς σε ένα πάρτι παρά πολύ αργά».