Μια νέα μελέτη από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Chalmers στη Σουηδία δείχνει ότι το νερό που πέφτει στη θάλασσα από τα Open-Loop Scrubbers ευθύνεται για έως και το εννέα τοις εκατό ορισμένων ρύπων στη Βαλτική Θάλασσα. Οι συγγραφείς σημείωσαν ότι το σύνολο δεδομένων της μελέτης συλλέχτηκε πριν από τέσσερα χρόνια και ο αριθμός των πλοίων εξοπλισμένων με scrubber στη Βαλτική έχει τριπλασιαστεί από τότε.
Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο Marine Pollution Bulletin, εξέτασε όλες τις πηγές πολυκυκλικών αρωματικών υδρογονανθράκων (PAH) και βαρέων μετάλλων στη Βαλτική Θάλασσα. Αυτό περιλαμβάνει εκλύσεις από παράκτιες βιομηχανίες, πλοία, απορροές ποταμών, ατμοσφαιρικές πηγές, σκάφη αναψυχής και εμπορικά πλοία. Χρησιμοποιώντας το AIS για την παρακολούθηση πλοίων που είναι γνωστό ότι είναι εξοπλισμένα με Open-Loop Scrubbers, οι ερευνητές μοντελοποίησαν την απελευθέρωση του νερού πλύσης από 180 πλοία που περνούσαν από τη Βαλτική.
Με βάση αυτά τα δεδομένα, υπολόγισαν ότι πλοία εξοπλισμένα με scrubber απέρριψαν συνολικά περίπου 50 δισεκατομμύρια γαλόνια νερού πλύσης από τα scrubber στη Βαλτική κατά τη διάρκεια του 2018. Η εκτίμηση είναι πολύ συντηρητική, είπαν οι ερευνητές. Βασίστηκαν σε ένα ξεπερασμένο χαρτί του IMO για να υπολογίσουν τη μέση ροή και τον μέσι ρυθμό του νερού πλύσης και ένας ενημερωμένος ρυθμός ροής θα υποδηλώνει τριπλασιασμό της έκλυσης ρύπων.
Επιπλέον, ο αριθμός των πλοίων εξοπλισμένα με scrubber που διέρχονται από τη Βαλτική τριπλασιάστηκε από τη στιγμή που συλλέχθηκε το σύνολο δεδομένων. Και οι δύο παράγοντες υποδηλώνουν ότι οι ποσότητες απελευθέρωσης θα μπορούσαν να είναι υψηλότερες σήμερα από ό,τι εκτιμάται στη δημοσίευση.
Σύμφωνα με τους συγγραφείς, το μερίδιο των PAH που εισέρχονται στη θάλασσα από πλοία εξοπλισμένα με scrubber κυμάνθηκε έως και σχεδόν εννέα τοις εκατό για βασικές ενώσεις. Τα άλλα 8.700 πλοία που δραστηριοποιούνται στην περιοχή δεν διαθέτουν scrubbers και λειτουργούν με καύσιμο MGO, γεγονός που συμβάλλει πολύ λιγότερο σε αυτή την κατηγορία ρύπων. Οι συνολικές εκπομπές PAH από τη ναυτιλία στη Βαλτική μετρήθηκαν σε εκατοντάδες κιλά ετησίως, αλλά μειώθηκαν από τις εναποθέσεις πολλών τόνων PAH από τη ρύπανση στην ατμόσφαιρα (βρόχινο νερό).
Ωστόσο, για ορισμένες ενώσεις, οι καθαριστές scrubber ανοιχτού βρόχου συνεισέφεραν ένα μετρήσιμο μερίδιο: περίπου το 8,5 τοις εκατό του ανθρακενίου PAH που απελευθερώθηκε στη Βαλτική εκείνη τη χρονιά προερχόταν από το νερό πλύσης των scrubbers. Ζήτησαν διεθνείς κανονισμούς για να διασφαλιστεί η χρήση της λειτουργίας των Open-Loop Scrubbers ή την χρησιμοποίηση καυσίμου MGO σε όλη τη Βαλτική Θάλασσα και σημείωσαν ότι η Σουηδία εργάζεται επί του παρόντος σε ένα πιο περιορισμένο σύνολο περιορισμών για την απόρριψη νερού από τα Scrubbers.