Καθώς πλησιάζουμε στο τέλος του πρώτου ημερολογιακού τριμήνου του 2014 τα αποτελέσματα για τον κλάδο του ξηρού φορτίου των ναυτιλιακών μεταφορών θα μπορούσαν να εμφανίζουν κάποιες εκπλήξεις σε όσους δεν παρακολουθούν επισταμένα τα δεδομένα του Baltic Dry Index (BDI).
Το βασικό συμπέρασμα είναι ότι οι μικρότερες κατηγορίες τα πάνε καλύτερα, αφού φαίνονται να αντιστέκονται στην πίεση προς τα κάτω που εμφανίζεται συχνά στους δείκτες τη συγκεκριμένη εποχή του έτους. Όπως αναμενόταν τα Handies εμφανίζουν το καλύτερο κράτημα στις τιμές, με τον BHSI -αν και δημιουργεί τα λιγότερα πρωτοσέλιδα- να αποτελεί τον λιγότερο ευμετάβλητο δείκτη από αυτούς που χρησιμοποιούνται στον υπολογισμό του γενικού δείκτη BDI.
Στην άλλη άκρη της μεταβλητότητας βρίσκεται ο δείκτης BCI -που απεικονίζει τα επίπεδα της αγοράς capesize- και που εμφανίζει το υψηλότερο beta, αλλά δεν είναι ο μεγαλύτερος χαμένος αυτού το τριμήνου. Ο δείκτης που εμφανίζει τις μεγαλύτερες απώλειες στο Q1-14 είναι ο BPI, με πτώση ακριβώς κάτω από 40%.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα Q1-14:
BDI = 1599 (-678 pts) -29,78%BCI = 3036 (-1042 pts) -25,55%
ΒΡΙ = 1112 (-713 pts) -39,07%
BSI = 1209 (-244 pts) -16,79%
BHSI = 674 (-127 pts) -15,86%
Όσον αφορά τις μετοχές χαμένοι του πρώτου τριμήνου εμφανίζονται τα φορτηγά πλοία. Οι καλύτερες επιδόσεις έχουν ως εξής:
VLCCF@13.97 (44,77%)
SBLK@14.50 (10,69%)
GPRT@48.15 (9.78%)
Στην πολυάριθμη βάση με τις χειρότερες επιδόσεις του Q1-14 ξεχωρίζουν οι παρακάτω:
DRYS@3.48 (-25.64%)
FREE@1.78 (-29.64%)
GNK@1.54 (-39,13%)