Θάνατος ναυτικού πάνω σε πλοίο με σημαία ευκαιρίας

gladstone_thanatos_filippinezouΗ Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων (ITF) στις Μεταφορές έχει ζητήσει την επίσημη διεξαγωγή δικαστικής έρευνας για το θάνατο ενός 26χρονου Φιλιππινέζου ναυτικού επί ενός πλοίου μεταφοράς άνθρακα.

Ο Christian Borbon πέθανε στις 19 Δεκεμβρίου 2015 πάνω στο, Ιαπωνικής ιδιοκτησίας και νηολογημένου στον Παναμά Beaufix, ενώ βρισκόταν στη διαδρομή από την Κίνα προς το Gladstone για να φορτώσει Αυστραλιανό άνθρακα.

Ο ναυτικός είχε διαγνωστεί με αμυγδαλίτιδα στην Κίνα, αλλά πέθανε μερικές ημέρες μετά την αποχώρηση από τη Σαγκάη στις 13 Δεκεμβρίου 2015, λέει ο εθνικός συντονιστής της ITF Dean Summers.

“Εννέα από τους σωζόμενους ναυτικούς κατήγγειλαν παρόμοια συμπτώματα, αλλά μας είπαν ότι θα πρέπει να πληρώσουν 500 δολάρια ο καθένας για να δουν ένα γιατρό στο πρώτο λιμάνι του Gladstone”. δήλωσε ο Summers.

“Αυτοί οι ναυτικοί πληρώνονται τόσο λίγα που δεν έχουν 500 δολάρια για να πληρώσουν για μια ιατρική επίσκεψη από τα δικά τους χρήματα, η οποία βάση νόμου πρέπει να παρέχεται δωρεάν από τη ναυτιλιακή εταιρεία”.

Το πλοίο έχει πλέον αποπλεύσει από το Gladstone και πλέει κατά μήκους του Mackay, όπου μετά από πίεση της ITF οι ναυτικοί λαμβάνουν ιατρικές συμβουλές.

Η έρευνα της ITF είχε εντόπισε επίσης ότι υπήρχε κάποιο πρόβλημα με την προμήθεια σε πόσιμο νερό του πλοίου, αφού η επί του σκάφους μηχανή του νερού έσπασε. Η εταιρεία, Nissen Kaiun, τελικά την επιδιόρθωσε.

Το σώμα του νεαρού Φιλιππινέζου ναυτικού μεταφέρθηκε στο Ρόκχαμπτον για αυτοψία. Υπό τις εντολές του πλοίαρχου, το πλήρωμα τον καθάρισε, του άλλαξε τα ρούχα του και τύλιξε το σώμα του σε πλαστικό και κολλητική ταινία.

Συσχέτιση με το “Πλοίο του Θανάτου”

Η Αυστραλία πραγματοποιεί επί του παρόντος μια δικαστική έρευνα για τους τρεις θανάτους που συνέβησαν επί του Sage Sagittarius, του αποκαλούμενου και «Πλοίου του Θανάτου», μεταξύ Αυγούστου και Οκτωβρίου του 2012.

“Καθώς ο αριθμός των νεκρών αυξάνεται από τα πλοία με σημαία ευκαιρίας, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση συνεχίζει να διαλύει την αυστραλιανή βιομηχανία, αντικαθιστώντας το με αυτήν την μη κατοχυρωμένη και επαίσχυντη μορφή ναυτιλίας”, δήλωσε ο Summers.

Η αντιπαράθεση για την εταιρεία Alcoa

Προς το παρόν έχει ανάψει η αντιπαράθεση σε σχέση με μια προσωρινή άδεια που η αυστραλιανή ομοσπονδιακή κυβέρνηση χορήγησε στην εταιρεία Alcoa, επιτρέποντας της την χρήση πλοίων υπό ξένη σημαία.

“Εταιρείες όπως η Alcoa, αντικαθιστούν τώρα την ασφαλή, περιβαλλοντικά υπεύθυνη εσωτερική ναυτιλία με την φθηνότερη και χειρότερη σημαία ευκαιρίας που προσφέρεται”, λέει ο Summers.

“Με το που χορηγήθηκε άδεια, η Γερουσία ψήφισε υπέρ της διατήρησης των σημερινών νόμων για τη παράκτια ναυτιλία, και η κυβέρνηση θα πρέπει να ενεργήσει σύμφωνα με το πνεύμα της εν λόγω νομοθεσίας ακυρώνοντας την προσωρινή άδεια της Alcoa”.