Το Ιράν σχεδιάζει να κατασκευάσει το πρώτο εγχώριο δεξαμενόπλοιο διπλού καυσίμου

Η εθνική εταιρεία πετρελαίου και η εθνική ναυπηγική εταιρεία του Ιράν ανέφεραν ότι σχεδιάζουν να κατασκευάσουν το πρώτο δεξαμενόπλοιο διπλού καυσίμου LNG Aframax της χώρας, ως μέρος μιας εγχώριας προσπάθειας επισκευής και επέκτασης του γηρασμένου στόλου δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου της χώρας.

Τα νέα για αυτή την συμφωνία έρχονται καθώς η πολιτική ηγεσία του Ιράν πιέζει για άρση των δυτικών κυρώσεων κατά της πετρελαϊκής βιομηχανίας, ενώ επίσης καυχιέται ότι οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν από τις Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν εμποδίσει τις δραστηριότητές τους. Ο υπουργός Πετρελαίου του Ιράν αναφέρθηκε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης ότι, παρά τις προσπάθειες των Ηνωμένων Πολιτειών να σταματήσουν τις εξαγωγές πετρελαίου, η χώρα συνεχίζει να αναπτύσσει τις εξαγωγές της.

Επεσήμανε επίσης τις προσπάθειες των ΗΠΑ να κυνηγήσουν τόσο τα ιρανικά πλοία όσο και τα δεξαμενόπλοια τρίτων που συμφώνησαν να μεταφέρουν Ιρανικό πετρέλαιο μέσω παράνομων μεταγγίσεων από πλοίο σε πλοίο, αλλά και κακόβουλες προσπάθειες συγκάλυψης της ταυτότητάς τους ή η απενεργοποίηση του συστήματος AIS.

Την περασμένη εβδομάδα, το Associated Press ανέφερε, «Οι ΗΠΑ κατέσχεσαν αθόρυβα το φορτίο δύο δεξαμενόπλοιων που είναι ύποπτα για μεταφορά ιρανικού πετρελαίου ως μέρος ενός περίπλοκου σχεδίου αντιμετώπισης των κυρώσεων που περιλαμβάνει πλαστά έγγραφα και βαφή του καταστρώματος ενός πλοίου για την απόκρυψη παράνομων μεταφορών». Είπαν ότι οι κατασχέσεις που ανέλαβε η κυβέρνηση Μπάιντεν αποκαλύφθηκαν σε δικαστικά έγγραφα τον περασμένο μήνα.

Η National Iranian Oil Tanker Company (NITC), πιθανώς εν αναμονή της άρσης των κυρώσεων για την ανακούφιση των πιέσεων μετά την απαγόρευση του ρωσικού πετρελαίου, ανακοίνωσε τα σχέδιά της για ανανέωση του στόλου της. Στο πλαίσιο των προσπαθειών της χώρας να επεκτείνει τις εγχώριες βιομηχανίες της, η πετρελαϊκή εταιρεία είπε ότι σχεδιάζει να κατασκευάσει και να επισκευάσει τα δεξαμενόπλοιά της σε ιρανικά ναυπηγεία. Εάν προχωρήσει η κατασκευή, θα είναι το πρώτο νεότευκτο δεξαμενόπλοιο για τη NITC εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία.

«Η παραγγελία για ναυπήγηση δεξαμενόπλοιου Aframax για το ιρανικό ναυπηγικό και υπεράκτιο συγκρότημα βιομηχανιών (IZOICO) στο Μπαντάρ Αμπάς είναι στην ημερήσια διάταξη και η σύμβασή του θα υπογραφεί σύντομα», ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση που αναφέρθηκε ευρέως στα ιρανικά μέσα ενημέρωσης.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της National Iranian Tanker Company φέρεται να είπε: «Αυτό το δεξαμενόπλοιο Aframax, το οποίο θα είναι φιλικό προς το περιβάλλον και έχει σχεδιαστεί να κατασκευαστεί σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα πρότυπα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), θα συμμορφώνεται με τη φάση τρία της Ενεργειακής Απόδοσης Δείκτης Σχεδίασης (EEDI)».

Η χωρητικότητα του νέου δεξαμενόπλοιου φέρεται να είναι 113.000 τόνοι. Είπε ότι η πρόωση θα είναι με καύσιμο LNG με δυνατότητα να χρησιμοποιεί επίσης και καύσιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Δεν είναι σαφές, ωστόσο, εάν το Ιράν έχει επί του παρόντος τη δυνατότητα να κατασκευάσει τους κινητήρες για το πλοίο ή εάν θα εξαρτηθεί από μια διεθνή συνεργασία.

Η εμπορική ναυπηγική βιομηχανία της χώρας παρέμεινε σε αδράνεια για πολλά χρόνια μέχρι το 2018 όταν ανακοίνωσαν ότι θα επανεκκινήσουν την κατασκευή νέων πλοίων. Τον Δεκέμβριο του 2020, τα ιρανικά πρακτορεία ειδήσεων δημοσίευσαν φωτογραφίες μιας αναφερόμενης τελετής καθέλκυσης για το πρώτο νέο δεξαμενόπλοιο που κατασκευάστηκε για διεθνή πελάτη.

Η NITC είπε επίσης ότι θα επιδιώξει να επισκευάσει τον τρέχοντα στόλο δεξαμενόπλοιων εντός της χώρας και έχει ήδη στείλει 24 από τα πλοία της για επισκευή, αναφέροντας ότι υποστηρίζει επίσης βιομηχανίες χρωμάτων και χημικών που χρησιμοποιούνται στις επισκευές πλοίων.

Διαβάστε ακόμα