Το κόστος μεταφοράς της βενζίνης με πλοία αυξήθηκε κατά 405% μετά τις κυρώσεις της Ρωσίας – Εκτίναξη των ναύλων στα δεξαμενόπλοια!

Το κόστος μεταφοράς της βενζίνης και άλλων καυσίμων με δεξαμενόπλοια εκτοξεύεται στα ύψη, λίγες ημέρες μετά τις κυρώσεις που έχουν ως στόχο να πλήξουν τις πωλήσεις πετρελαίου της Ρωσίας.

Τα ημερήσια κέρδη για τα σχετικά μικρά δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν διυλισμένα καύσιμα στον Ατλαντικό ωκεανό έχουν εκτιναχθεί πάνω από 400% αυτή την εβδομάδα, φθάνοντας τα 55.857 δολάρια ανά ημέρα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Baltic Exchange στο Λονδίνο. Μόνο την Πέμπτη αυξήθηκαν κατά 58%, η μεγαλύτερη ημερήσια άνοδος από τα τέλη του 2021.

Η άνοδος αυτή προήλθε εν μέρει από τον διαχωρισμό του στόλου, με ορισμένα δεξαμενόπλοια να εξυπηρετούν τα συμφέροντα της Μόσχας και άλλα τη διεθνή αγορά. Αναδεικνύει ακόμη μία άλλη όψη των επιθετικών μέτρων που αποσκοπούν στον περιορισμό των πετρελαϊκών εσόδων της Ρωσίας.

«Οι ρωσικές ποσότητες συνεχίζουν να ρέουν με τον ίδιο περίπου ρυθμό και αυτό καταλαμβάνει πολλά πλοία», δήλωσε ο Lars Bastian Ostereng, αναλυτής της Arctic Securities. «Τελικά δείχνει ότι η ζήτηση είναι αρκετά καλή και τα θεμελιώδη στοιχεία είναι ισχυρά».

Έως και 600 πλοία έχουν ενταχθεί σε έναν “σκιώδη στόλο” πλοίων που βοηθούν τη Ρωσία να διατηρήσει τις εξαγωγές των ροών του πετρελαίου της. Αυτό με τη σειρά του αφήνει λιγότερα πλοία που εξυπηρετούν άλλους εξαγωγείς πετρελαίου και αυξάνει το κόστος των ναύλων.

Το κύμα δεν αφορά μόνο τα δεξαμενόπλοια που στρέφονται προς το ρωσικό εμπόριο.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσε τις εισαγωγές ρωσικών καυσίμων από τις 5 Φεβρουαρίου. Πριν από αυτό, το μπλοκ αύξησε τις αγορές διυλισμένων προϊόντων από αλλού για να εξασφαλίσει άφθονο εφοδιασμό, κάτι που εκτόπισε ορισμένα πλοία σε έναν ήδη λιγοστό στόλο.

Τώρα, καθώς οι αγορές ανακάμπτουν από αλλού, οι τιμές εκτοξεύονται στα ύψη. Τα πλοία που πλέουν από την Ευρώπη προς τη Δυτική Αφρική σημείωσαν την Πέμπτη τη μεγαλύτερη ημερήσια αύξηση από τότε που άρχισαν να δημοσιεύονται τα στοιχεία πέρυσι.

Η μετακίνηση ορισμένων δεξαμενόπλοιων προς τη Ρωσία μπορεί ωστόσο να συμβάλλει.

«Αυτό που ακούμε είναι ότι πολλά πλοία αφαιρέθηκαν ξαφνικά από τους καταλόγους χωρητικότητας και τράβηξαν προς τη Ρωσία», δήλωσε ο Eirik Haavaldsen, ναυτιλιακός αναλυτής της Pareto Securities AS στο Όσλο.«Έτσι, ξαφνικά η προσφορά πλοίων σχεδόν εξαφανίστηκε χθες».

Διαβάστε ακόμα