Το μεγαλύτερο εκπαιδευτικό ιστιοπλοϊκό της Αυστραλίας εμβολίστηκε από πλοίο μεταφοράς κοντέινερ (Βίντεο)

Το Αυστραλιανό Γραφείο Ασφάλειας των Μεταφορών (ATSB) έχει ξεκινήσει εκτεταμένη έρευνα μετά τη σύγκρουση ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και του μεγαλύτερου εκπαιδευτικού πλοίου της Astralia, STS Leeuwin II, στο λιμάνι του Fremantle στη Δυτική Αυστραλία.

Η σύγκρουση σημειώθηκε γύρω στις 6:15 π.μ. στις 30 Αυγούστου 2024, προκαλώντας μεγάλες ζημιές στο STS Leeuwin II και τραυματίζοντας δύο μέλη του πληρώματος στο ελλιμενισμένο σκάφος.

Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χτύπησε το εκπαιδευτικό ιστιοπλοϊκό την στιγμή ενώ κατευθυνόταν στην προβλήτα με την βοήθεια του πλοηγού. Το εκπαιδευτικό πλοίο το διαχειρίζεται το Leeuwin Ocean Adventure Foundation με έδρα το Fremantle

Η σύγκρουση προκάλεσε εκτεταμένες ζημιές στο σκάφος, συμπεριλαμβανομένης της καταστροφής των τριών ιστίων του, έχοντας σαν αποτέλεσμα την αναστολή του πρόγραμματος του.

Τα δύο τραυματισμένα μέλη του πληρώματος ήταν νυχτοφύλακες στο εκπαιδευτικό σκάφος. Μεταφέρθηκαν σε κοντινό νοσοκομείο με τραύματα που δεν απειλούν τη ζωή τους, συμπεριλαμβανομένου ενός πιθανού σπασμένου χεριού.

Το περιστατικό είχε επίσης ως αποτέλεσμα μικρές ζημιές στο Ναυτικό Μουσείο της Δυτικής Αυστραλίας και σε τμήματα της προβλήτας.

Σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις, το κύτος του STS Leeuwin II παρέμεινε άθικτο, αλλά το κατάστρωμα υπέστη σοβαρές ζημιές και τα ιστία του καταστράφηκαν πλήρως.

Αξιωματούχοι του λιμανιού ανέφεραν επίσης ζημιές στο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συμπεριλαμβανομένου ενός σχίσματος στο κύτος του.

Η ATSB έστειλε τέσσερις ερευνητές από τα γραφεία της στο Μπρίσμπεϊν, την Καμπέρα και το Σίδνεϊ. Ειδικεύονται στην ναυσιπλοΐα, στα συστήματα καταγεγραμμένων δεδομένων και στις λειτουργίες του πλοίου.

Οι ερευνητές θα συγκεντρώσουν στοιχεία εξετάζοντας το πλοίο, πραγματοποιώντας συνεντεύξεις και ανακτώντας σημαντικά καταγεγραμμένα δεδομένα, έγγραφα και πληροφορίες για τον καιρό.

Ο επικεφαλής της ATSB Angus Mitchell επανέλαβε ότι η τελική έκθεση με λεπτομερή ανάλυση, στοιχεία και ευρήματα θα δημοσιοποιηθεί μόλις ολοκληρωθεί η έρευνα.

Ο Μίτσελ πρόσθεσε ότι εάν διαπιστωθεί οποιοδήποτε σημαντικό ζήτημα ασφάλειας κατά τη διάρκεια της έρευνας, η ATSB θα ενημερώσει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη ώστε να εφαρμοστούν τα μέτρα ασφαλείας.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η σύγκρουση μπορεί να οφείλεται στις δύσκολες καιρικές συνθήκες, τις ριπές των ανέμων και την θαλασσοταραχή.

Το κοντέινερ έμπαινε στο λιμάνι του Fremantle, με τη βοήθεια τεσσάρων ρυμουλκών όταν χτυπήθηκε από μια σφοδρή καταιγίδα. Την ώρα του συμβάντος, η ένταση του ανέμου ήταν 20 κόμβους και το ύψος του κύματος 2.4 μέτρα.

Η σύγκρουση σημειώθηκε όταν το πλοίο προσπάθησε να ελλιμενιστεί.

Η διευθύνουσα σύμβουλος της Fremantle Ports, Jodie Ransom, περιέγραψε το περιστατικό ως ένα σπάνιο περιστατικό για το λιμάνι που τηρεί αυστηρές επιχειρησιακές οδηγίες για την ασφάλεια.

Το Leeuwin Ocean Adventure Foundation ανακοίνωσε την επιθυμία του να επισκευάσει το εμβληματικό ψηλό πλοίο, το οποίο παρέχει εκπαίδευση στην ιστιοπλοΐας σε περισσότερους από 40.000 νέους από το 1986.

Διαβάστε ακόμα