Το προσαραγμένο πλοίο στο νησί Ρεϋνιόν διαλύεται ημέρα με την ημέρα

Το δεξαμενόπλοιο με σημαία Μαυρικίου που προσάραξε νωρίτερα αυτό το μήνα στο νησί Ρεϋνιόν στον Ινδικό Ωκεανό βρίσκεται σε διαδικασία διάλυσης.

Ένα ρήγμα στην αριστερή πλευρά του MT Tresta Star, το οποίο είναι εκτεθειμένο στο μεγάλο swell που προκλήθηκε από το πρόσφατο πέρασμα του τροπικού κυκλώνα Emnati, έχει «διευρυνθεί σημαντικά» σε μέγεθος, σύμφωνα με μια ενημέρωση από το Préfet του νησιού Reunion.

Τμήματα του κύτους έχουν επίσης αποκοπεί, αποκαλύπτοντας μια τρύπα «αρκετών μέτρων» μέσω της οποίας το νερό μπορεί να εισέλθει στο πλοίο, ανέφερε το Préfet. Το Préfet λέει επίσης ότι φοβάται ότι τα κομμάτια του πλοίου που αποκόπτονται θα βυθιστούν ή θα παρασυρθούν στην ακτή.

Επίσης αναμένεται νέα διαρροή πετρελαίου ή νερόλαδων τις επόμενες ημέρες, μετά την αναφορά πετρελαιοκηλίδας μήκους 2,5 χιλιομέτρων στα ανοικτά των ακτών του Saint-Philippe.

Δεξαμενόπλοιο προσάραξε στο νησί Ρεϋνιόν λόγω του τροπικού κυκλώνα Batsirai – Κίνδυνος για ολική απώλεια του πλοίου

«Ένα ίχνος από καφέ νερό, λόγω της διαρροής πετρελαίου που γαλακτωματοποιείται με θαλασσινό νερό είναι η απόδειξη της ρύπανσης της θάλασσας», είπε το Préfet.

Σχέδιο θαλάσσιας ρύπανσης θα ξεκινήσει μετά το πέρασμα του κυκλώνα Emnati. Το MT Tresta Star προσάραξε στις 3 Φεβρουαρίου στην ανατολική ακτή του νησιού Reunion, στο Tremblet’s Point, αφού έμεινε ακυβέρνητο κατά τη διάρκεια του τροπικού κυκλώνα Batsirai.
Και τα 11 μέλη του πληρώματος διασώθηκαν με zip-line. Το πλοίο δεν μετέφερε κανένα φορτίο εκείνη τη στιγμή.

Τρεις τοπικές μη κυβερνητικές οργανώσεις, η Attac, η Extinction Rebellion και η Greenpeace, κατηγόρησαν τον Préfet της Reunion Jacques Billant και τον Γάλλο Υπουργό Υπερπόντιων Εδαφών Sébastien Lecornu, μεταξύ άλλων, ότι δεν έλαβαν τα κατάλληλα μέτρα για την αποφυγή της ρύπανσης, καθώς δεν έχει υπάρξει κάποια επιχείρηση απάντλησης των καυσίμων fuel που υπάρχουν στις δεξαμενές του πλοίου.

Με το πλοίο να διαλύεται τώρα, τα μέλη της κινεζικής εταιρείας διάσωσης Lianyungang Dali Underwater Engineering και της ελληνικής εταιρείας Polygreen, που προσλήφθηκαν αμέσως μετά την προσάραξη, αποφάσισαν να μαζέψουν τα πράγματα. Θα φύγουν από το νησί Reunion την Τρίτη λόγω αδυναμίας πληρωμής από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, Tresta Trading.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου είναι θυγατρική μιας ινδικής εταιρείας, που ονομάζεται επίσης Tresta Trading, και ανήκει στη Shiny Shipping and Logistics, μια εταιρεία με έδρα την Ινδία. Είχε συμφωνήσει με την Lianyungang Dali Underwater Engineering και την Polygreen, η οποία μόλις είχε ολοκληρώσει την αποσυναρμολόγηση της πλώρης του MV Wakashio στον Μαυρίκιο, ότι η πρώτη μεταφορά πετρελαίου θα γινόταν δύο ημέρες μετά την άφιξή τους στο Reunion.

«Από δύο ημέρες, η καθυστέρηση αυξήθηκε σε δύο εβδομάδες. Δυστυχώς, δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε χωρίς πληρωμή. Μια τέτοια επέμβαση κοστίζει χρήματα. Υπάρχει μεταξύ άλλων η ενοικίαση ελικοπτέρου και διάφορου εξοπλισμού είπε ένα από τα μέλη της ομάδας στο νησί Reunion.

Είναι πολύ πιθανό η Five Oceans Salvage (FOS) να αναλάβει τη επιχείρηση. Ομάδα της ελληνικής εταιρείας βρέθηκε στο νησί πριν από μια εβδομάδα για αξιολόγηση της γάστρας του Tresta Star.

Τον Ιούλιο του 2016, η FOS είχε αναλάβει την απομάκρυνση το MV Benita, ενός φορτηγού πλοίου 44.183 τόνων, το οποίο είχε προσαράξει ένα μήνα νωρίτερα σε ηφαιστειακά πετρώματα κοντά στο Le Bouchon του Μαυρίκιου, όχι μακριά από το σημείο που ναυάγησε το MV Wakashio. Μετά την απομακρυνσή του, το Benita δυστυχώς βυθίστηκε ενώ ρυμουλκούνταν στα διαλυτήρια.

Η FOS συμμετείχε επίσης στην απομάκρυνση των ναυαγίων των μηχανότρατων της Νοτιοανατολικής Ασίας KT Seroja, Ruang Lap και Hoi Siong από το λιμάνι του Μαυρίκιου Port-Louis. Πέντε χρόνια νωρίτερα, είχε απομακρύνει επίσης το Angel 1 από τους υφάλους Poudre-d’Or, στο βόρειο τμήμα του Μαυρικίου.

Όσον αφορά το Tresta Star, έχει ξεκινήσει έρευνα από τις αρχές του Μαυρικίου και διεξάγονται συνεντεύξεις με μέλη του πληρώματος. «Είναι αδιανόητο ότι ούτε η πλοιοκτήτρια εταιρεία, ούτε ο ναυτιλιακός πράκτορας, ούτε οι λιμενικές αρχές, ανέλαβαν την πρωτοβουλία να δώσουν επαρκή καύσιμα σε αυτή την φορτηγίδα για να βγει στην ανοιχτή θάλασσα με το πέρασμα του έντονου τροπικού κυκλώνα Μπατσιράι».

«Θα έπρεπε να το είχαν φέρει πίσω στο λιμάνι αντί να ζητήσουν να πάει με 8 τόνους καύσιμα στις δεξαμενές του. Φυσικά και θα μείνει! Μπορεί να χωρέσει έως και 250 τόνους καυσίμου και είχε μόνο 8! Αυτό είναι το κατακάθι στο κάτω μέρος ενός μπουκαλιού κρασιού… Θα πάμε σε μια άλλη καταστροφή με τέτοιες επιφανειακές διαδικασίες», πρόσθεσε.

Διαβάστε ακόμα