H νορβηγική εταιρεία παραγωγής λιπασμάτων Yara και η εταιρεία ναυτιλιακής τεχνολογίας Kongsberg Gruppe συνεργάζονται για να κατασκευάσουν αυτό που φαίνεται ότι θα είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό και αυτόνομο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου feeder (τροφοδοτικό) παγκοσμίως.
Το σχεδιαζόμενο αυτόνομο τροφοδοτικό containership, το οποίο θα ονομαστεί YARA Birkeland, θα μειώσει τις εκπομπές από τις οδικές μεταφορές όταν θα μεταφέρει προϊόντα από το εργοστάσιο της Porsgrunn της Yara στα λιμάνια Brevik και Larvik της Νορβηγίας. Τα λιμάνια Brevik και Larvik απέχουν περίπου 14 χλμ. και 26 χλμ. αντίστοιχα από το Porsgrunn οδικώς. Το πλοίο αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές και να αυξήσει την ασφάλεια, αντικαθιστώντας μέχρι και 40.000 ταξίδια φορτηγών ετησίως.
Το YARA Birkeland θα λειτουργήσει αρχικά ως επανδρωμένο σκάφος, ενώ το 2019 θα μεταβεί σε λειτουργία χειρισμού εξ’ αποστάσεως, και από το 2020 και μετά θα προχωρά σε πλήρως αυτόνομες επιχειρήσεις.
“Το νέο πλοίο μηδενικών εκπομπών καυσαερίου θα αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού για τις παγκόσμιες θαλάσσιες μεταφορές, συμβάλλοντας στην εκπλήρωση των στόχων των Ηνωμένων Εθνών για την βιώσιμη ανάπτυξη”, ανέφεραν οι εταιρείες σε ανακοίνωση τους την Τρίτη.
Η Kongsberg θα είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη και την παράδοση της τεχνολογίας που απαιτείται για τη λειτουργία του πλοίου, συμπεριλαμβανομένων των αισθητήρων και της ενσωμάτωσης τους που απαιτείται για χειρισμό εξ’ αποστάσεως και αυτόνομη λειτουργία, εκτός από τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, μπαταρίας και τα συστήματα ελέγχου πρόωσης.
“Μεταφέροντας τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από τη ξηρά στη θάλασσα, το YARA Birkeland είναι η αρχή μιας σημαντικής συμβολής στην εκπλήρωση εθνικών και διεθνών περιβαλλοντικών στόχων. Το νέο πρότυπο που λανσάρεται αποτελεί επίσης, σε γενικό επίπεδο, ένα τεράστιο βήμα προς την κατεύθυνση της αύξησης της θαλάσσιας μεταφοράς”, δήλωσε ο Geir Håøy, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kongsberg. “Το YARA Birkeland θα αποτελέσει το σημείο αναφοράς για την εφαρμογή καινοτόμων ναυτιλιακών τεχνολογιών για μια πιο αποδοτική και φιλική προς το περιβάλλον ναυτιλία”, πρόσθεσε.
Το 2016 η Kongsberg συνεργάστηκε με τη βρετανική εταιρεία Automated Ships Ltd για να κατασκευάσει αυτό που ισχυρίζονται ότι θα είναι το πρώτο μη επανδρωμένο και πλήρως αυτοματοποιημένο σκάφος στον κόσμο για υπεράκτιες εργασίες. Αν όλα πάνε βάσει προγραμματισμού, το offshore πλοίο, με το όνομα Hrönn, θα ξεκινήσει τη λειτουργία του ως το πρώτο πλήρες μη επανδρωμένο πλοίο παγκοσμίως ακόμα κι από το 2018.
Όλες οι ειδήσεις για τα αυτόνομα πλοία εδώ