Ταξίδεψα πρόσφατα με ένα θαυμάσιο σύγχρονο πλοίο από τη Ραφήνα σε ένα νησί των Κυκλάδων. Κι αναρωτήθηκα: ποια θα ήταν, αλήθεια, η κατάσταση του τουρισμού μας αν δεν υπήρχαν τα θαυμάσια αυτά πλοία που συνδέουν τα λιμάνια μας με την Κρήτη, τις Κυκλάδες, τα νησιά του Βορείου Αιγαίου και τα λιμάνια της Αδριατικής; Πώς θα γίνονταν η διακίνηση και οι εξαγωγές των αγροτικών μας προϊόντων από την Κρήτη και τα άλλα νησιά; Λοιπόν, τι συνέβη; Γιατί έχουμε σήμερα αυτή την εξαιρετική εικόνα στην ακτοπλοΐα μας; Την απάντηση τη δίνει ένας θεσμός, που τόσο έχει κατηγορηθεί και τόσο απαξιωθεί μέχρι σήμερα, το ελληνικό Χρηματιστήριο. Από εκεί προέκυψαν τα τεράστια κεφάλαια για να γίνουν οι παραγγελίες και οι κατασκευές των σύγχρονων πλοίων. Από το 1997 μέχρι σήμερα αντλήθηκε από το Χ.Α., μέσω δημοσίων εγγραφών, το τεράστιο ποσόν του 1,34 δισ. ευρώ. Η χρυσή περίοδος για τις δημόσιες εγγραφές στον τομέα των ακτοπλοϊκών εταιρειών ήταν η περίοδος 1997 έως 2000, με αιχμή το 1999 κατά το οποίο αντλήθηκαν 526,4 εκατ.
Διαβάστε περισσότερα στην kathimerini.gr