Στον απόηχο των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία, υπάρχουν κάποιοι πλοιοκτήτες που αποκομίζουν τεράστια κέρδη από τα ταξίδια των πλοίων τους από την Ρωσία.
Η πιο κοινή σημαία δεξαμενόπλοιων που κατέφτασαν σε ρωσικά λιμάνια την περασμένη εβδομάδα ήταν αυτή της Λιβερίας, με 11 πλοία.
Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, το κόστος του ναύλου ενός δεξαμενόπλοιου Aframax από την Βαλτική προς την Μεσόγειο φτάνει τα 220,000 δολάρια την ημέρα!
Σύμφωνα με τη ναυτιλιακή πλατφόρμα Sea/, υπάρχουν συνολικά 213 πλοία που αναμένονται να φτάσουν στα ρωσικά λιμάνια τις επόμενες δύο έως τρεις εβδομάδες, εκ των οποίων τα 84 είναι bulkers, τα 127 δεξαμενόπλοια και 2 πλοία LNG.
Οι εξαγωγές σιτηρών από τη Ρωσία δεν έχουν σταματήσει όπως δείχνουν τα στοιχεία από τη πλατφόρμα Sea/, καθιστώντας σαφές ότι τεράστιες ποσότητες έχουν εισαχθεί από την Αίγυπτο και την Τουρκία από την έναρξη της εισβολής.
Οι εξαγωγές άνθρακα επίσης συνεχίζουν να ρέουν από τη Ρωσία με την Κίνα, την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα και την Ταϊβάν να παρουσιάζουν ισχυρούς όγκους ρωσικών εισαγωγών. Όσον αφορά τις εξαγωγές αργού, οι αναλυτές της χρηματιστηριακής Poten & Partners σημειώνουν ότι οι εξαγωγές στην Ασία έχουν αυξηθεί κατά την περίοδο από την εισβολή.
Οι όγκοι εξαγωγών που φορτώθηκαν στη Ρωσία με προορισμό την Ασία ήταν κατά μέσο όρο 1,4 εκατ. βαρέλια την ημέρα τις 10 ημέρες πριν από τις 24 Φεβρουαρίου. Έκτοτε, οι όγκοι έχουν αυξηθεί κατά μέσο όρο στα 1,75 εκατ. βαρέλια την ημέρα με την Ινδία και τη Νότια Κορέα να είναι αισθητά στο προσκήνιο.
Παρά αυτούς τους θύλακες εξαγωγών, η Ρωσία αντιμετωπίζει δυσκολίες στο θαλάσσιο εμπόριο. Την Παρασκευή. Το θαλάσσιο εμπόριο με τη Ρωσία είχε μειωθεί κατά 58% από την έναρξη της εισβολής στην Ουκρανία, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας παροχής οικονομικών δεδομένων Refinitiv, ένα ποσοστό που θα μπορούσε να αυξηθεί εάν ο Πολωνός πρωθυπουργός ακολουθήσει τον δρόμο του.