Μια ερευνητική ομάδα της ακτοφυλακής των ΗΠΑ πιστεύει ότι το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Danit μπορεί να εμπλέκεται στην ζημιά του υποθαλάσσιου αγωγού περίπου οκτώ μήνες που είχε σαν αποτέλεσμα την διαρροή στο San Pedro Bay. Η ποσότητα αργού πετρελαίου που διέρρευσε από τον αγωγό στον ωκεανό, ανοιχτά των ακτών του Orange County, ήταν περίπου στα 25.000-130.000 γαλόνια αργού.
Η ακτοφυλακή είναι αρμόδια για την έρευνα, λόγω της πιθανότητας ένα πλοίο (ή πολλά) να έχει καταστρέψει τον αγωγό, ξεκινώντας μια αλυσίδα γεγονότων με αποτέλεσμα τη διαρροή. Η θεωρία των ερευνητών είναι ότι ο αγωγός μπλέχτηκε και σύρθηκε από μια άγκυρα, μετατοπίζοντας ένα τμήμα του περίπου 1219 μέτρα σε μια απόσταση περίπου 30 μέτρα και σπάζοντας το τσιμεντένιο εξωτερικό περίβλημα του. «Είμαι πολύ βέβαιος – είμαι πεπεισμένος – ότι αυτό ήταν η αιτία που παρέσυρε τον αγωγό», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής λοχαγός Jason Neubauer σε συνέντευξη Τύπου στις 8 Οκτωβρίου.
Σύμφωνα με τον Neubauer, στοιχεία από την έρευνα υποδηλώνουν ότι το χτύπημα της άγκυρας πιθανότατα συνέβη πολλούς μήνες πριν. Στις 24-25 Ιανουαρίου 2021 υπήρξε μια ασυνήθιστη καταιγίδα που σάρωσε την περιοχή, η οποία απαιτούσε την διαχείριση πολλών κινήσεων των πλοίων από το VTS του San Pedro Bay’s Marine Exchange VTS. «Θα το χτενίσουμε και θα πάρουμε μια πολύ λεπτομερή εικόνα των επικοινωνιών και των κινήσεων των πλοίων κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου», είπε ο λοχαγός Neubauer.
Σε ανακοίνωσή του το Σάββατο, η Ακτοφυλακή είπε ότι οι ερευνητές του Los Angeles-Long Beach διαπίστωσαν ότι το πλοίο MSC Danit έσυρε την άγκυρα του κοντά στον αγωγό στις 25 Ιανουαρίου, λόγω της κακοκαιρίας που επικρατούσε στην περιοχή. Με χωρητικότητα 14.000 TEU και 165.000 dwt, το Danit (όπως πολλά πλοία που καταφτάνουν στο Los Angeles-Long Beach) ταιριάζει με την εικασίες της ακτοφυλακής ότι το περιστατικό στο οποίο μια άγκυρα ξέσυρε αφορούσε ένα μεγάλο εμπορικό πλοίο.
Το Σάββατο, όταν το MSC Danit κατέφθασε στο λιμάνι του Long Beach, επιθεωρητές επιβιβάστηκαν σε αυτό για την αναζήτηση οποιαδήποτε στοιχείων. Η αμερικανική ακτοφυλακή έχει ορίσει την Mediterranean Shipping Company και την πλοιοκτήτρια εταιρεία Dordellas Finance Corporation ως «ενδιαφερόμενα μέρη» στην έρευνα θαλάσσιων ατυχημάτων. Αυτό σημαίνει ότι οι δύο εταιρείες έχουν την δυνατότητα να διατηρήσουν δικηγόρους, να ανακρίνουν μάρτυρες και να καλέσουν τους δικούς τους μάρτυρες για την έρευνα.
Η ακτοφυλακή δήλωσε ότι εξετάζονται διάφορα σενάρια και βρίσκονται υπό διερεύνηση και άλλα πλοία.