Βρήκαν τον πάτο του βαρελιού οι τιμές των τάνκερ

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Οι τιμές των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου έχουν πιάσει τον πάτο του βαρελιού μετά από απώλειες που έφτασαν έως και το 25% την περασμένη χρονιά, εκτιμά η Morgan Stanley, με τους αναλυτές της τράπεζας να αναφέρουν ότι οι τελευταίες συναλλαγές δείχνουν ανοδική τάση στις αξίες.

Η κίνηση αυτή τροφοδοτείται από την αναθέρμανση των τιμών στα εμπορεύματα, την μείωση του βιβλίου των παραγγελιών και την πιθανή αύξηση των πλοίων που αποσύρονται για σκραπ, εξαιτίας της εφαρμογής της νέας νομοθεσίας.

Σημειώνεται ότι στην έκθεση της τράπεζας με τις προβλέψεις για την αγορά της ναυτιλίας και του LNG, αναφέρεται η πώληση ενός πολύ μεγάλου δεξαμενόπλοιου στα 82,22 εκατ. δολάρια, τιμή που αντιπροσωπεύει ετήσια πτώση 16%, ωστόσο είναι κατά 4,1% αυξημένη σε σχέση με ένα μήνα πριν.

Επίσης ένα πολύ μεγάλο δεξαμενόπλοιο ηλικίας 5 ετών τιμολογήθηκε στα 60,92 εκατ. δολάρια, τιμή 25% μειωμένη σε σχέση με πέρυσι, αλλά 9% πάνω συγκριτικά με το Δεκέμβριο.

Η πιο ήπια άνοδος καταγράφεται στα καινούρια suezmax, των οποίων οι τιμές συγκριτικά με πέρυσι βρίσκονται στο -20%.

Η εκτίμηση για τις αξίες των πλοίων της τράπεζας έρχεται σε μια χρονική συγκυρία κατά την οποία η Morgan Stanley προβλέπει ότι τα ναύλα για τα υπερδεξαμενόπλοια θα πέσουν κάτω από το όριο του κόστους συντήρησης μέσα στο 2017, χρονιά κατά την οποία αναμένεται μια σχετικά σύντομη περίοδος ύφεσης. Αντίθετα για το 2018 οι εκτιμήσεις είανι πιο θετικές καθώς αναμένεται αυξημένη δραστηριότητα στην αγορά του πετρελαίου και υψηλότερες τιμές.

Υπενθυμίζεται ότι προ ημερών έγινε γνωστή από ναυλομεσιτικές πηγές πουλήθηκαν 2 τελευταία VLCC’s που είχε παραγγείλει η Metrostar το 2015 από τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries, έναντι τιμήματος 97 εκατ. δολαρίων το ένα. Αγοραστής φέρεται να είναι σύμφωνα με τις ίδιες πηγές η Olympic Shipping του ιδρύματος Ωνάση, η οποία εκτιμάται ότι κατέβαλε 81 εκατ. δολάρια για κάθε ένα.

Η παραγγελία της Metrostar αφορούσε συνολικά 8 VLCCs, εκ των οποίων τα 4 πρώτα αγοράστηκαν από την εισηγμένη στο Euronext, Euronav συμφερόντων της γαλλικής οικογένειας Saveris. Τα επόμενα δύο πλοία αγοράστηκαν από το νορβηγό εφοπλιστή John Fredriksen, με option και για τα δύο τελευταία υπερδεξαμενόπλοια, που εξασκήθηκε ποτέ.

capital.gr