Βυθίστηκε το φιλικό προς το περιβάλλον ιστορικό ιστιοφόρο φορτηγό πλοίο – 2 άνθρωποι αγνοούνται

Ένα από τα ιστορικά πλοία που χρησιμοποιούνται για τη την μεταφορά φορτίων διασχίζοντας τον Ατλαντικό ωκεανό βυθίστηκε και δύο από τα οκτώ μέλη του πληρώματος συνεχίζουν να αγνοούνται, με τις ελπίδες να βρεθούν ζωντανοί να είναι ελάχιστες.

Η Ακτοφυλακή των ΗΠΑ και η Βασιλική Αμυντική Δύναμη των Μπαχαμών ανέφεραν ότι ανέστειλαν την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης αργά την Τετάρτη μετά από 44 ώρες και καλύπτοντας συνολικά μια έκταση 3.700 τετραγωνικών μιλίων.

Έξι μέλη του πληρώματος διασώθηκαν ενώ και δύο από τις σωσίβιες λέμβους του εντοπίστηκαν δίπλα στα συντρίμμια του σκάφους περίπου 20 μίλια βόρεια της Great Inagua στο νοτιότερο άκρο των Μπαχαμών.

Τα 6 μέλη του πληρώματος φόρεσαν τις στολές επιβίωσης, όταν κατάλαβαν ότι το σκάφος βυθίζεται.

Οι επιζώντες ανέφεραν ότι την Τρίτη 21 Μαΐου το πλοίο έπλεε υπό καλές καιρικές συνθήκες με ανέμους εντάσεως 10 κόμβων και καλή ορατότητα.

Σύμφωνα με τους ίδιους, η βύθιση οφείλεται σε ένα «εξαιρετικά ξαφνικό και βίαιο» μετεωρολογικό φαινόμενο.

Ο καπετάνιος είναι μεταξύ των επιζώντων και έχει αναφέρει ότι οι άνθρωποι ήταν επαγγελματίες ναυτικοί και εκπαιδευμένοι σε τεχνικές επιβίωσης και διάσωσης στη θάλασσα.

Η ακτοφυλακή ανέφερε ότι άρχισε να λαμβάνει σήματα κινδύνου νωρίς την Τρίτη.

Ένα ελικόπτερο εστάλη στο σημείο το οποίο εντόπισε τους επιζώντες γύρω στις 8:00 το πρωί της Τρίτης και τους μετέφερε στον Αεροσταθμό USCG του Μαϊάμι. Σε συνεργασία με τις Μπαχάμες, αεροπλάνα, βάρκες και ελικόπτερα ανέλαβαν την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης.

Το πλοίο De Gallant, αναχώρησε από τη Σάντα Μάρτα της Κολομβίας στις 11 Μαΐου. Η εταιρεία είχε δημοσιεύσει φωτογραφίες στο διαδίκτυο που έδειχναν να φορτώνεται στο πλοίο φορτίο καφέ, κακάο και ζάχαρη. Οι αναφορές λένε ότι είχαν προορισμό την Ευρώπη με προγραμματισμένη στάση στις Αζόρες.

Η συγκεκριμένη υπηρεσία ξεκίνησε το 2017 από την γαλλική εταιρεία Blue Schooner, και είναι σχεδιασμένη ώστε να χρησιμοποιεί την αιολική ενέργεια για τη μεταφορά κυρίως βιολογικών προϊόντων.

Το De Gallant, με συνολικό μήκος περίπου 36,2 μέτρα, είχε μεταφορική ικανότητα 35 τόνων. Κατασκευάστηκε στο Vlaardingen της Ολλανδίας, στο ναυπηγείο των αδελφών Figee και καθελκύστηκε το 1916 με το όνομα Jannetje Margaretha, έχοντας εκτόπισμα 160 τόνους. Πρόσφατα νηολογήθηκε στο Βανουάτου και βρισκόταν υπό την διαχείρηση της Blue Schooner.

Η ιδέα ήταν να μεταφέρει φορτίο καθώς επιβάτες και εκπαιδευόμενους. Πρόσφεραν επίσης την ευκαιρία να διεξάγουν επιστημονικές έρευνες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Το αρχικό πρόγραμμα που δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο έλεγε ότι το πλοίο επρόκειτο να βρίσκεται στην Ευρώπη τον Νοέμβριο.

Η ακτοφυλακή εξέφρασε τα συλλυπητήριά της στις οικογένειες, ενώ το γαλλικό προξενείο στη Φλόριντα παρείχε υποστήριξη στους έξι επιζώντες.

Το πλοίο βυθίστηκε σε βάθος μεγαλύτερο των 2.000 μέτρων.

Διαβάστε ακόμα:
Άλλο ένα θαύμα της ναυπηγικής: Καθελκύστηκε το ιστιοφόρο φορτηγό πλοίο που θα μεταφέρει κρασί, σοκολάτα και κακάο!
Ένα ιστιοφόρο με ιστορία 111 ετών επιστρέφει στην ενεργό δράση σαν φορτηγό πλοίο!

Διαβάστε ακόμα