Χαμένη η Βαρκελώνη από τη συμμαχία P3

xameni_i_barkelwni_apo_ti_summaxia_p3_

Η συμμαχία P3 μπορεί να ασκήσει έντονη επίδραση στον τρόπο με τον οποίο τα ισπανικά λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων θα αναπτυχθούν στο εγγύς μέλλον.

Επί του παρόντος, κάθε μία από τις τρεις συνιστώσες της P3 -Maersk, CMA CGM και MSC- χρησιμοποιεί διαφορετικό ισπανικό λιμάνι ως διαμετακομιστικό κόμβο, -την Αλχεθίρα, τη Βαρκελώνη και τη Βαλένθια αντίστοιχα.

Η. Maersk -μέσω της θυγατρικής Terminals APM- χρησιμοποιεί την Αλχεθίρα ως έναν από τους δύο κόμβους της Δυτικής Μεσογείου (το άλλο είναι στο Tanger-Med), ενώ η MSC έχει το δικό της τερματικό σταθμό στη Βαλένθια, όπου θα κάνει επίσης χρήση της Noatum Βαλένθια.

Παρά το γεγονός ότι η MSC έχει γνωστοποιήσει ότι θα επιθυμούσε σημαντική μείωση του κόστους μέσω αλλαγών στον τρόπο λειτουργίας του λιμανιού της Βαλένθια, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα φαίνεται προσκολλημένη στο συγκεκριμένο λιμάνι, ενώ η Maersk θεωρείται εξαιρετικά απίθανο να παρατήσει την Αλχεθίρα.

Πήγες από την Ισπανία αναφέρουν ότι μέχρι στιγμής η Βαρκελώνη φαίνεται να είναι η χαμένη της υπόθεσης, με το λιμάνι της να διατηρεί μόνο δύο δρομολόγια που θα εκτελούνται από τη νέα συμμαχία, η οποία θα απευθυνθεί επίσης στο Gioia Tauro της Ιταλίας, το Tanger-Med στο Μαρόκο, και στο Sines στην Πορτογαλία.