ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Χτίζονται «γέφυρες» μεταξύ εφοπλιστών και ΣΥΡΙΖΑ

tanker_pontoporos_nautilia_

Μοναδικές προσφορές ξενοδοχείων και ταξιδιών με εξαιρετικές εκπτώσεις!

Ένα modus vivendi προσπαθούν να βρουν η νέα κυβέρνηση με την ναυτιλιακή κοινότητα σε μία προσπάθεια να συμπορευθούν προς όφελος όλων και κυρίως της χώρας. Από τη θέση της αντιπολίτευσης ο ΣΥΡΙΖΑ έβαλε ευθέως κατά της ελληνικής ναυτιλίας και βασικά κατά των εφοπλιστών με αιχμή του δόρατος το φορολογικό πλαίσιο.

Πολιτικοί αλλά και ναυτιλιακοί κύκλοι θεωρούν δεδομένη την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε γενικότερες αλλαγές που αναμένεται να φέρουν σε σύγκρουση τις δύο πλευρές. Προς το παρόν γίνονται αναγνωριστικές κινήσεις και οι τόνοι παραμένουν χαμηλοί σε μία προσπάθεια να βρεθεί μια χρυσή τομή.

Δεν είναι τυχαίο ότι ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης του οποίου ο πατέρας, Μήνας Σταθάκης, δραστηριοποιείτο επιχειρηματικά στην ακτοπλοία, εμφανίζεται σαν γεφυροποιός.

Τρεις ημέρες πριν τις εκλογές, μιλώντας σε ναυτιλιακό συνέδριο, έδωσε τα πρώτα δείγματα για το τι θα επακολουθήσει λέγοντας ότι η οποιαδήποτε αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για τη ναυτιλία, θα αποτελεί προϊόν διαλόγου ανάμεσα στην κυβέρνηση και τη ναυτιλιακή κοινότητα, με αμοιβαία οφέλη. Παράλληλα φρόντισε να στείλει μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση λέγοντας ότι υπάρχει ανοικτό κανάλι επικοινωνίας ανάμεσα στον Αλέξη Τσίπρα και τους θεσμικούς εκπροσώπους της ναυτιλιακής κοινότητας.

«Ο κ.Σταθάκης εύχομαι να μην είναι ένας μοναχικός κούκος στην… άνοιξη που έρχεται» παρατήρησε σκωπτικά ένας από τους ισχυρούς έλληνες πλοιοκτήτες.

Για την επόμενη ημέρα της ελληνικής ναυτιλίας με τη νέα κυβέρνηση έχει πάρει θέση και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών μέσω του προέδρου της Θόδωρου Βενιάμη ο οποίος εμμέσως πλην σαφώς άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να φύγουν εταιρείες από την Ελλάδα. Με αυτό τον τρόπο ερμηνεύτηκαν από ναυτιλιακούς και πολιτικούς κύκλους τα λόγια του: «Η διεθνής ναυτιλία θα εξακολουθήσει να υπάρχει και στο μέλλον, όσες κρίσεις και αν αντιμετωπίσει. Το κρίσιμο ερώτημα όμως είναι ποιος θα την διαχειρίζεται και από πού» και συμπλήρωσε για όσους δεν το αντιλήφθηκαν αμέσως:

« Η ελληνόκτητος ναυτιλία είναι στην Ελλάδα και θέλει να παραμείνει στην Ελλάδα, καθώς και πως είναι υπεράνω κομμάτων» ενώ άφησε παράθυρο και για μεγαλύτερη συμμετοχή των εφοπλιστών στον κρατικό κορβανά:

«Η ελληνική ναυτιλία είναι διατεθειμένη να προσφέρει περισσότερα στην οικονομία υπό μια αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση, τον σεβασμό από όλους του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου λειτουργίας, το οποίο της επιτρέπει να παραμένει ανταγωνιστική σε παγκόσμιο επίπεδο».

Ο εναγκαλισμός και τα σταυρωτά φιλιά του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών με τον Θοδωρή Δρίτσα μετά τη λήξη της τελετής παράδοσης-παραλαβής του υπουργείου, ίσως σημαίνει πολλά μπορεί όμως και απολύτως τίποτα.

Στο ίδιο μήκος κύματος και τα σχόλια εφοπλιστικών κύκλων που επισημαίνουν ότι εάν ο ΣΥΡΙΖΑ ζητήσει κάτι λογικό η πλειοψηφία των εφοπλιστών θα το δώσει, δεδομένου ότι αγαπάνε τη χώρα και δεν θέλουν να φύγουν απ’ αυτήν.

«Αυτό που πρέπει να προσέξει η νέα ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας είναι να διατηρήσει το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο της λειτουργίας των ναυτιλιακών εταιρειών που εδρεύουν και δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, και ει δυνατόν να το βελτιώσει, κάτι που επιτρέπει στη ναυτιλία μας να παραμείνει ανταγωνιστική σε παγκόσμιο επίπεδο» επεσήμανε ο Μιχάλης Λάμπρος Γενικός Διευθυντής της Majestic International Cruises οποίος με την εμπειρία για περισσότερα από 50 χρόνια στον χώρο της ναυτιλίας αποτελεί μέλος του think tank του κλάδου.

Για το υπουργικό δίδυμο Σταθάκη-Δρίτσα που έχει στα χέρια του το μέλλον της ναυτιλίας επισημαίνει: «Η Ναυτιλιακή Κοινότητα της Ακτής Μιαούλη βλέπει με ικανοποίηση την ανάληψη καθηκόντων στο Υπουργείο Ναυτιλίας από τους κύριους Γ. Σταθάκη και Θ. Δρίτσα. Και οι δύο έχουν αποδείξει ότι είναι άνθρωποι της συνεννόησης και της συνεργασίας.

Ο κύριος Δρίτσας εκτός του προνομίου που έχει να είναι Πειραιώτης και είχαμε πολλά χρόνια να δούμε Υπουργό Ναυτιλίας Πειραιώτη, κατέχει πλήρως τα θέματα που απασχολούν όλους τους κλάδους της Ελληνικής και της Ελληνόκτητης Ναυτιλίας και έχει επανειλημμένα εκφράσει τις απόψεις του. Βέβαια το Λιμάνι του Πειραιά έχει βαθιά νερά και οι ιθύνοντες πρέπει να είναι δεινοί κολυμβητές για να επιτύχουν. Σίγουρα το γνωρίζει αυτό πολύ καλά ο κύριος Δρίτσας».

Η ιεράρχηση των προβλημάτων και οι λύσεις σύμφωνα με τον Μιχάλη Λάμπρο είναι:

Ακτοπλοΐα : Έχουμε έναν μόνιμο ασθενή ο οποίος σίγουρα θα είχε χαθεί αν δεν υπήρχε η ραγδαία μείωση των διεθνών τιμών πετρελαίου το έτος 2014.

Η πιο ενδεδειγμένη λύση είναι να γίνουν προσπάθειες που θα βοηθήσουν στη μείωση των λειτουργικών εξόδων των πλοίων. Επ’ ουδενί πρέπει να εφαρμοστεί η λύση για την εξυγίανση της ακτοπλοίας με κρατικοποίηση των εταιρειών και των πλοίων διότι αν συμβεί κάτι τέτοιο θα αποτελέσει την ταφόπλακα του κλάδου και της επικοινωνίας με τα νησιά μας.

– Κρουαζιέρα: Η Ελληνική Κρουαζιέρα είναι γνωστό ότι έχει εξαφανιστεί προ πολλών ετών λόγω της μη ανταγωνιστικότητας των υπό Ελληνική σημαία κρουαζιεροπλοίων. Χρειαζόμεθα άμεσα μέτρα όπως:

α- Την ίδρυση και λειτουργία της Συμβουλευτικής Επιτροπής Κρουαζιέρας υπό την αιγίδα των Υπουργείων Ναυτιλίας και Τουρισμού

β- Την άμεση κατασκευή των λιμενικών υποδομών στα λιμάνια υποδοχής homeporting επιβατών είτε μέσω κονδυλίων ΕΣΠΑ είτε με το σύστημα της ανάθεσης σε ιδιώτες όπως έχουν πράξει στα κυριότερα λιμάνια της Τουρκίας με μεγάλη επιτυχία.

– Ναυτική Εκπαίδευση: Ο τομέας που χωλαίνει τα τελευταία χρόνια με αποτέλεσμα να υπολειτουργούν σχεδόν όλες οι δημόσιες σχολές ναυτικής εκπαίδευσης. Χρειάζονται άμεσα μέτρα για να στηρίξομε τις προσπάθειες δημιουργίας νέων στελεχών για τα πλοία μας.

Παράλληλα πρέπει να μελετηθεί και να υλοποιηθεί η απόφαση της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας για την ίδρυση ιδιωτικών σχολών ναυτικής εκπαίδευσης, κάτι που ισχύει σε όλα τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και σε τριτοκοσμικά κράτη, όπως π.χ. στις Φιλιππίνες.

newmoney.gr