Ζήτησε αλλαγή πορείας ο καπετάνιος του El Faro

el_faro_investigation

Η εξεταστική επιτροπή της Ακτοφυλακής κατά την πρώτη μέρα της ακροαματικής διαδικασίας

Ο Michael Davidson, καπετάνιος του μοιραίου El Faro, του κοντεινερσιπ που βυθίστηκε τον Οκτώβριο του 2015 λόγω του τυφώνα Joaquin, ζήτησε από την TOTE άδεια για να αλλάξει πορεία του πλοίου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, σύμφωνα με έρευνα της ακτοφυλακής που ανακοινώθηκε την Τρίτη.

Συγκεκριμένα, η Ακτοφυλακή των ΗΠΑ ξεκίνησε μια δημόσια ακρόαση διερεύνησης (Marine Board of Investigation) πάνω στη βύθιση του με αμερικάνικη σημαία πλοίου El Faro, και τον θάνατο των 33 μέλων του πληρώματός.

Το επίκεντρο της χθεσινής συνεδρίασης ήταν η ανάκριση του Philip Morrell, αντιπρόεδρου ναυτικών επιχειρήσεων για την TOTE Services, από μια επταμελή επιτροπή.

Η επιτροπή ρώτησε τον Morrell για το e-mail του καπετάνιου που στάλθηκε στην TOTE με τον καπετάνιο να ρωτάει αν θα πρέπει να αλλάξει την πορεία του πλοίου. Σύμφωνα με τον Morrell, ο Davidson δεν χρειαζόταν άδεια για να ρωτήσει, “δεν έχει παρά να μας ενημερώσει αν έχει προχωρά σε αλλαγή πορείας. Είναι λίγο ή πολύ μιας μονής κατεύθυνσης συνομιλία”.

Ωστόσο, αυτό παραμένει υπό διευκρίνηση, καθώς το e-mail τέλειωνε με ένα ερωτηματικό, με το καπετάνιο προφανώς να ζητά την άδεια.

Επιπλέον, σύμφωνα με τον Morrell, οι υπάλληλοι της εταιρείας δεν προειδοποίησαν με κανένα από τους διαθέσιμους τρόπους το πλήρωμα του πλοίου για τον τυφώνα Joaquin. Ένα άλλο θέμα που προκύπτει έχει να κάνει με την αξιοπλοΐα του πλοίου, καθώς ένα μήνα μετά τη βύθιση του πλοίου, το El Faro προοριζόταν για δεξαμενισμό, που συνεπάγεται τη συντήρηση του. Περισσότερες λεπτομέρειες δεν αποκαλύφθηκαν. Ο Morrell είπε ότι παρά την ηλικία του πλοίου, ήταν εξίσου αξιόπλοο με οποιαδήποτε από τα νεότερα πλοία του στόλου της εταιρείας.

Στις επόμενες ακροάσεις θα υπάρξουν μαρτυρίες από άλλα στελέχη της ΤΟΤΕ, ναυτικούς που υπηρέτησαν στο πλοίο για να τοποθετηθούν για την κατάσταση του, ναυτικούς εμπειρογνώμονες και μέλη της οικογένειας των αποθανόντων ναυτικών.

Η έρευνα ξεκίνησε μετά την ανακοίνωση από το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών των ΗΠΑ της πρόθεσής της να οργανώσει μια δεύτερη αποστολή για την εύρεση του μαύρου κουτιού (VDR) του El Faro.

Η αποστολή για τον εντοπισμό του VDR αναμένεται να ξεκινήσει τον Απρίλιο και διαρκεί περίπου δύο εβδομάδες, ο βασικός της στόχος είναι ο εντοπισμός του “μαύρου κουτιού” του πλοίου, έτσι ώστε να παρέχουν στους ανακριτές μια πιο εκτενή και λεπτομερή εικόνα των συνθηκών που οδήγησαν στο ναυάγιο.

Η ακριβής ημερομηνία έναρξης θα ανακοινωθεί αργότερα.

Διαβάστε περισσότερα για το τραγικό ναυάγιο του El Faro