2 φορτηγά πλοία «εγκλωβίστηκαν» στα παγωμένα νερά της Βαλτικής θάλασσας!

Δύο φορτηγά πλοία μεταφοράς γενικού φορτίου εγκλωβίστηκαν κατά τη διάρκεια της νύχτας, καθώς στην περιοχή γύρω από την Εσθονία μεταξύ του Κόλπου της Ρίγας και του Κόλπου της Φινλανδίας στην Βαλτική θάλασσα επικρατούσαν πολύ δύσκολες καιρικές συνθήκες.

Τοπικοί αξιωματούχοι δήλωσαν ότι δεν είχαν υπάρξει μεγάλα προβλήματα με τον πάγο τα τελευταία χρόνια, αλλά εχθές κατά τη διάρκεια της νύχτας ο συνδυασμός των ισχυρών ανέμων και του πάγου ήταν η αιτία να εγκλωβιστούν τα δύο φορτηγά πλοία.

Το φορτηγό πλοίο Bugoe με σημαία Πορτογαλίας παραμένει παγιδευμένο περιμένοντας να βελτιωθούν οι καιρικές συνθήκες. Το δεύτερο φορτηγό πλοίο Friendland με σημαία Λετονίας το αποκολλήθηκε με την βοήθεια ενός ferry και συνέχισε το ταξίδι του με προορισμό την Φινλανδία.

Οι ναυτιλιακές υπηρεσίες της Εσθονίας είχαν προειδοποιήσει για τις πολύ κακές καιρικές συνθήκες στην περιοχή, οι οποίες επιδεινώθηκαν από τη καταιγίδα και τους ισχυρούς ανέμους. Η εσθονική κρατική διοίκηση και η διοίκηση μεταφορών ανέφεραν σήμερα ότι ανέστειλαν τις πλοηγικές υπηρεσίες στην περιοχή λόγω των κακών καιρικών συνθηκών.

Η εσθονική ναυτιλιακή εταιρεία Praamid, η οποία διαχειρίζεται τα επιβατηγά πλοία της TS Laevad που εκτελούν δρομολόγια μεταξύ της ηπειρωτικής χώρας της Εσθονίας και μιας σειράς δυτικών νησιών στο βόρειο άκρο του Κόλπου της Ρίγας, αναφέρει ότι έλαβε κλήση την Τετάρτη το πρωί για να παράσχει βοήθεια στο λετονικό φορτηγό πλοίο το οποίο είχε κολλήσει στον πάγο.

Κατά τη διάρκεια της νύχτας το πλοίο αντιμετώπισε ισχυρούς ανατολικούς ανέμους έντασης 30 κόμβων και εγκλωβίστηκε στα παρασυρόμενα κομμάτια πάγου, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί.

Παρά το γεγονός ότι είναι ένα πλοίο κατηγορίας ice class hull A1, το Friendland ανέφερε ότι είχε παγιδευτεί στη θάλασσα του Βαϊναμέρι.

Το ferry Toll, επίσης κατηγορίας ice class hull A1, έφτασε στο παγιδευμένο φορτηγό πλοίο, το οποίο προσπαθούσε να καθαρίσει το κανάλι από τον πάγο. Το οχηματαγωγό ro-ro που είναι 5.000 μεικτούς τόνους χρησιμοποιείται από την Εσθονία για να βοηθήσει στη θραύση του πάγου στην περιοχή όταν είναι απαραίτητο. Μπόρεσε να ανοίξει ένα κανάλι και συνόδευσε το Friendland πίσω στα νότια στην ανοικτή θάλασσα όπου το σκάφος μπόρεσε να συνεχίσει το ταξίδι του στη Φινλανδία.

Το Bugoe, ωστόσο, δεν ήταν τόσο τυχερό. Το πλοίο βρισκόταν νότια του Muhu επίσης στο βόρειο τμήμα του Κόλπου της Ρίγας όταν ανέφερε ότι έχει εκτραπεί της πορείας του λόγω των ισχυρών ανέμων και του παρασυρόμενου πάγου και προσάραξε.

Ένα ρυμουλκό και η πιλοτίνα προσπάθησαν να βοηθήσουν το πλοίο να πάει και πάλι πίσω στο κανάλι, αλλά ανέφεραν ότι δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τη διάσωση λόγω των κακών καιρικών συνθηκών.

Το πλοίο παραμένει κολλμένο με το σήμα AIS που δείχνει ότι είναι ακυβέρνητο. Μέχρι την Παρασκευή, αναμένεται να αλλάξει η διεύθυνση των ανέμων και να μειωθεί η ένταση τους, επιτρέποντας έτσι να επιστρέψει περισσότερο νερό στο κανάλι για να μπορέσει να επαναπλεύσει και να απεγκλωβιστεί και πάλι το πλοίο.

Διαβάστε ακόμα