Σε ταραγμένα νερά το 2012 οι μετοχές ναυτιλιακών εταιρειών

Οι μετοχές των containeships και των δεξαμενόπλοιων ακολούθησαν την πτωτική πορεία της πλειονότητας των τίτλων των εισηγμένων ναυτιλιακών.

Βυθίστηκαν οι αποδόσεις των μετοχών των εισηγμένων στα χρηματιστήρια ναυτιλιακών εταιρειών, ακολουθώντας τη μοίρα των ναυλαγορών ξηρού και υγρού φορτίου.

Εξαίρεση αποτέλεσαν οι ναυτιλιακές που μεταφέρουν «αέρα», δηλαδή οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου, που διατήρησαν τις δυνάμεις τους, ή και υγραερίου, που πέτυχαν σημαντικές αποδόσεις, μέχρι και διπλασιασμό της τιμής της μετοχής μέσα στη χρονιά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σε γενικές γραμμές, οι τιμές των μετοχών σχεδόν όλων των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά ξηρού φορτίου πέτυχαν την υψηλότερη τιμή έτους στα μέσα του προηγούμενου Φεβρουαρίου (γύρω στις 16 του μηνός) περίοδο κατά την οποία και ο δείκτης της ναυλαγοράς, ο BDI, είχε μία ανοδική αντίδραση από τα ιστορικά χαμηλά των 648 μονάδων που «πέτυχε» στις 7 Φεβρουαρίου.

Οι μετοχές των containeships και των δεξαμενόπλοιων ακολούθησαν την πτωτική πορεία της πλειονότητας των τίτλων των εισηγμένων ναυτιλιακών

Στη συνέχεια, ο δείκτης γνώρισε και καλύτερες επιδόσεις, καθώς έφθασε μέχρι και τις 1.165 (7/5), για να κλείσει στο τέλος του έτους στις 699 μονάδες. Το υψηλό έτους, πάντως, το έκανε στην πρώτη εργάσιμη ημέρα του 2012 (3/1), στις 1.624 μονάδες.

Η καθοδική πορεία του δείκτη και των ναύλων έχει συμπαρασύρει τα αποτελέσματα των ναυτιλιακών εταιρειών, τις τιμές των μετοχών και τις αξίες των πλοίων, ενώ πολλαπλασιάζεται ο αριθμός των εταιρειών που επιζητούν την προστασία από τους πιστωτές. Από πλευράς ελληνικών εταιρειών, μία, η Omega Navigation, χτύπησε ήδη την πόρτα των δικαστηρίων.
Οι τίτλοι των LNG και LPG σε πολλές περιπτώσεις διπλασίασαν την αξία τους.

Οι τίτλοι των LNG και LPG σε πολλές περιπτώσεις διπλασίασαν την αξία τους.

Πολλοί αναλυτές θεωρούν ότι, το 2013, τα προβλήματα για τις ναυτιλιακές θα πολλαπλασιαστούν, καθώς δεν αναμένεται ιδιαίτερα διαφορετική πορεία των ναυλαγορών. Ωστόσο, μπορεί να παρατηρηθούν και εξαιρέσεις και αναφερόμαστε κυρίως στους κλάδους μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και υγραερίου (LPG) ή στη βιομηχανία των θαλάσσιων γεωτρήσεων.

Οι μετοχές των περισσότερων από τις 27 εταιρειών ελληνικών συμφερόντων που είναι εισηγμένες στο αμερικανικό και βρετανικό Χρηματιστήριο έπιασαν «πάτο» στη διάρκεια του 2012, ενώ πρέπει να σημειώσουμε ότι για το δείκτη Dow Jones η απόδοση ήταν θετική (4,36%). Διασώθηκαν οι μετοχές τριών εταιρειών, με μία εξ αυτών, της Stealth Gas, να επιτυγχάνει πρωτοφανή απόδοση για τα δεδομένα της ναυτιλιακής βιομηχανίας, καθώς διπλασίασε σχεδόν την τιμή της μετοχής από της αρχή του έτους (απόδοση 95,25%).

Ικανοποιητική απόδοση πέτυχε και η μετοχή της Ocean Rig στα επίπεδα του 21,80%, καθώς και η μετοχή της Aegean Marine Petroleum- εταιρεία παροχής ναυτιλιακών καυσίμων του Δημήτρη Μελισσανίδη- στα επίπεδα του 21,40%.

Διεσώθη και η μετοχή της Diana Containerships, του Συμεών Παληού, με ετήσια απόδοση 4,86%.

Ειδικότερα, ανά εταιρεία, η Capital Product Partners, η εταιρεία του Βαγγέλη Μαρινάκη, με κεφαλαιοποίηση 432,1 εκατ. δολ., ελέγχει ένα στόλο 25 πλοίων, εκ των οποίων τα 24 είναι δεξαμενόπλοια και ένα Capesize bulk carrier. Το σύνολο του ενεργητικού της εταιρείας ανέρχεται στα 1,12 δισ. δολ., ενώ οι υποχρεώσεις φθάνουν στα 496,2 εκατ. δολ. Η τιμή της μετοχής από 6,42 δολ., στις 3 Ιανουαρίου, έκλεισε στις 28 Δεκεμβρίου στα 6,33 δολ., σημειώνοντας οριακή πτώση 1,40%. Εκανε υψηλό έτους στα 8,74 δολάρια στις 30 Απριλίου.

Costamare

Μικρή πτώση στη διάρκεια του 2012 σημείωσε και η τιμή της μετοχής της Costamare. H ναυτιλιακή εταιρεία της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου ελέγχει ένα στόλο από 57 containerships, με μία μεταφορική ικανότητα 329.000 ΤΕU, στα οποία περιλαμβάνονται και δέκα υπό ναυπήγηση πλοία. Η τιμή της μετοχής, από 14,54 δολ. στις 3 Ιανουαρίου, έκλεισε στις 28/12 στα 13,66 δολ., σημειώνοντας πτώση 6,05%. Υψηλό έτους έκανε στα 9,74 δολάρια, στις 22 Φεβρουαρίου. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας διατηρείται στα 926,15 εκατ. δολ. Με σύνολο ενεργητικού 2,2 δισ. δολ. και σύνολο υποχρεώσεων 1,54 δισ. δολ., η εταιρεία διαθέτει ρευστά διαθέσιμα ύψους 300 εκατ. δολαρίων.

Danaos Corporation

Πτωτικά κινήθηκε, το 2012, και η τιμή της μετοχής της Danaos Corporation του Γιάννη Κούστα. Η Danaos, με 64 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο στόλο της έχει κεφαλαιοποίηση μόλις 283,87 εκατ. δολ. Εχει ναυλωμένα τα πλοία της για 9,9 χρόνια (κατά μέσο όρο) με συμβολαιοποιημένα έσοδα 5,1 δισ. δολ. μέχρι και το 2028. Η μετοχή της εταιρείας έκανε υψηλό έτους στα 4,59 δολ., στις 8 Φεβρουαρίου. Από 3,41 δολ. στις 3 Ιανουαρίου, έκλεισε στις 28/12 στα 2,59 δολ., σημειώνοντας πτώση 24,05%.

Diana Shipping

Η μία εκ των δύο εισηγμένων στο NYSE εταιρειών του κ. Συμεών Παληού, η Diana Shipping, που δραστηριοποιείται στο ξηρό χύδην φορτίο έχει στόλο 31 πλοίων, μεταφορικής ικανότητας 3,4 εκατ. dwt. Η μετοχή της εταιρείας έχει ελαφρώς αρνητική απόδοση στη διάρκεια του 2012. Από 7,80 δολ. στις 3 Ιανουαρίου, έκλεισε στις 28/12 στα 7,20 δολ., σημειώνοντας μία πτώση 7,69%. Το υψηλό έτους το πέτυχε στις 14 Φεβρουαρίου στα 9,87 δολάρια.

Η κεφαλαιοποίησή της ανέρχεται στα 582,70 εκατ. δολ., ενώ το ενεργητικό της στα 1,73 δισ. δολ. Η τιμή της μετοχής της άλλης εταιρείας του κ. Συμεών Παληού, η Diana Containerships, από 5,55 δολ. στις 3 Ιανουαρίου έκλεισε στις 28/12 στα 5,82 δολάρια, σημειώνοντας απόδοση 4,86%. Εκανε υψηλό έτους 7,76 δολ. στις 11 Μαΐου. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας είναι 187,35 εκατ. δολ., ενώ διαθέτει ένα στόλο από δέκα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Dryships

Πτώση 26,51% σημείωσε η τιμή της μετοχής της Dryships, του Γιώργου Οικονόμου, το 2012. Από τα 2,15 δολάρια που άξιζε στις 3 Ιανουαρίου, έκλεισε στις 28/12 στο 1,58 δολάριο. Το υψηλότερο σημείο της τιμής της μετοχής ήταν τα 3,74, στις 14 Φεβρουαρίου.

Η εταιρεία, με στόλο που αποτελείται από 46 πλοία ξηρού φορτίου (συμπεριλαμβανομένων και δέκα πλοίων υπό ναυπήγηση), μεταφορικής ικανότητας 5,1 εκατ. dwt, δώδεκα δεξαμενοπλοίων (πέντε υπό ναυπήγηση) μεταφορικής ικανότητας 1,6 εκατ. dwt και με συμμετοχή 75% στην Ocean Rig, έχει κεφαλαιοποίηση μόλις 653,74 εκατ. δολ.

Η αξία των assets της εταιρείας υπολογίζονται στα 9 δισ. δολ., ενώ τα δάνεια στα 4,45 δισ. δολ. Η άλλη εταιρεία του Γιώργου Οικονόμου, η Ocean Rig, πέτυχε ικανοποιητική απόδοση το 2012.

Η τιμή της μετοχής της, από 12,11 δολ. στις 3 Ιανουαρίου, έκλεισε στις 28/12 στα 14,75 δολάρια, σημειώνοντας απόδοση 21,80%. Η κεφαλαιοποίησή της υπολογίζεται στο 1,94 δισ. δολ. Ελέγχει 10 μονάδες θαλάσσιας γεώτρησης, εκ των οποίων δύο εξέδρες και οκτώ drillships, τρία εκ των οποίων είναι υπό ναυπήγηση.

Euroseas

Η Euroseas του Αριστείδη Πίττα, με ένα στόλο από 15 πλοία, εκ των οποίων 10 containerships και πέντε ξηρού χύδην φορτίου, έχει κεφαλαιοποίηση μόλις 38,88 εκατ. δολ. Η τιμή της μετοχής, από 2,44 δολ. στις 3 Ιανουαρίου, έκλεισε στις 28/12 στο 0,86 δολ., σημειώνοντας πτώση 64,75%. Το υψηλό έτους το έκανε στα 3,05 δολ., στις 13 Φεβρουαρίου.

GasLog

Η GasLog, του Πήτερ Λιβανού, δραστηριοποιείται στην αγορά μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers). Εισήλθε στο αμερικανικό χρηματιστήριο στα τέλη Μαρτίου του 2012. Η τιμή της μετοχής, από 12,41 δολ. στις 30 Μαρτίου, έκλεισε στις 28/12 στα 12,11, σημειώνοντας οριακή πτώση 2,42%. Εκανε και υψηλό έτους στα 12,54 δολάρια στις 26 Νοεμβρίου. Η κεφαλαιοποίησή της ανέρχεται στα 761,27 εκατ. δολ. και ο στόλος αποτελείται από δύο LNG Carriers, ενώ έχει υπό ναυπήγηση οκτώ πλοία.

Goldenport Holdings

Η Goldenport, του κ. Πάρη Δράγνη, είναι η μοναδική ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου. Η τιμή της μετοχής, από 65,50 πένες στις 3 Ιανουαρίου, έκλεισε στις 28/12 στις 37,50 πένες, σημειώνοντας πτώση 42,75%.

Εκανε υψηλό έτους στις 90,75 πένες, στις 5 Απριλίου. Η κεφαλαιοποίησή της είναι μόλις 35,09 εκατ. λίρες, ενώ ελέγχει ένα στόλο από 23 πλοία, εκ των οποίων 11 είναι containerships και 12 dry bulk carriers.

NewLead

Η NewLead προχώρησε σε κεφαλαιοποίηση μέρους των συνολικών της δανείων, που ανέρχονταν σε 578,3 εκατ. δολ., με αποτέλεσμα το νέο χρέος της εταιρείας να ανέρχεται σε 108 εκατ. δολ.

Η τιμή της μετοχής της από 0,46 δολ. στις 3 Ιανουαρίου έκλεισε στις 28/12 στα 0,41, σημειώνοντας πτώση 10,87%. Η κεφαλαιοποίησή της ανέρχεται στα 8,16 εκατ. δολ. Ελέγχει ένα στόλο από τέσσερα πλοία, δύο εκ των οποίων είναι ξηρού φορτίου και δύο δεξαμενόπλοια.

Paragon Shipping

Η Paragon Shipping, του κ. Μιχάλη Μποδούρογλου, έχει κεφαλαιοποίηση μόλις 13,3 εκατ. δολ. Η τιμή της μετοχής, από 6,80 δολ., στις 3 Ιανουαρίου, έκλεισε στις 28/12 στα 2,18, σημειώνοντας αρνητική απόδοση 67,94%. Η μετοχή έκανε και υψηλό έτους στα 9,50 δολάρια στις 14 Φεβρουαρίου.

Η Paragon Shipping δραστηριοποιείται στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου, με ένα στόλο από 14 πλοία (συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων υπό ναυπήγηση, εκ των οποίων δύο είναι containerships).

Η άλλη εταιρεία του κ. Μποδούρογλου, η Βox Ships έχει κεφαλαιοποίηση 78,31 εκατ. δολ. Η τιμή της μετοχής της, από 8,70 δολ. στις 3 Ιανουαρίου, έκλεισε στις 28/12, στα 4,01 δολ., σημειώνοντας πτώση 53,91%. Η Box Ships δραστηριοποιείται αποκλειστικά στην αγορά των containerships, ελέγχοντας ένα στόλο από εννέα πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 43.925 TEU.

StealthGas

Η εταιρεία του Χάρη Βαφειά, η Stealthgas, είναι η ευχάριστη εξαίρεση στην κακή εικόνα των μετοχών των ναυτιλιακών εταιρειών.

Η τιμή της μετοχής, από 4 δολ. στις 3 Ιανουαρίου, έκλεισε στις 28/12 στα 7,81, σημειώνοντας απόδοση ρεκόρ 95,2%, απόδοση, με βάση τα δεδομένα του ναυτιλιακού κλάδου, ενώ έκανε και υψηλό έτους στα 8,23 δολάρια στις 21 Δεκεμβρίου.

Η κεφαλαιοποίησή της βρίσκεται στα 160,51 εκατ. δολ., το ενεργητικό της ανέρχεται στα 715,6 εκατ. δολ., ενώ οι υποχρεώσεις της στα 381,2 εκατ. δολ. Ο στόλος της αποτελείται από 33 πλοία μεταφορά υγραερίου (LPG carriers), χωρητικότητας 161.822 κ.μ., τέσσερα δεξαμενόπλοια 255,804 dwt. Επίσης, έχει αγοράσει τέσσερα υπό ναυπήγηση LPG carriers.

Top Ships

H τιμή της μετοχής της Topships από 1,70 δολ. στις 3 Ιανουαρίου έκλεισε στις 28/12 στο 0,94 δολ., σημειώνοντας πτώση 44,71%. Εκανε υψηλό έτους στα 3,84 δολάρια στις 22 Φεβρουαρίου. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας είναι μόλις 16,12 εκατ. δολ.

Tsakos Energy Νavigation

H τιμή της μετοχής της Tsakos Energy Νavigation, της εισηγμένης στο NYSE εταιρείας του Ομίλου Τσάκου, από 5,16 στις 3 Ιανουαρίου, έκλεισε στις 28/12 στα 3,62, σημειώνοντας πτώση κατά 29,84%. Εκανε υψηλό έτους στα 8,79 δολάρια στις 29 Μαρτίου.

H κεφαλαιοποίηση της εταιρείας βρίσκεται στα 203,78 εκατ. δολ., ενώ το ενεργητικό της βρίσκεται στα 2,5 δισ. δολ. Το χρέος της εταιρείας αγγίζει το 1,47 δισ. δολ. Ο στόλος της ΤΕΝ αποτελείται από 51 πλοία, εκ των οποίων 49 είναι δεξαμενόπλοια και δύο είναι πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG carriers).

Το ένα LNG Carriers και δύο Shuttle Tankers είναι υπό ναυπήγηση. Η ΤΕΝ έχει συμβολαιοποιήσει έσοδα ύψους 1,1 δισ. δολ.

Navios Holdings, Partners και Acquisition

Με κεφαλαιοποίηση 333,98 εκατ. δολ., η ναυαρχίδα των εταιρειών της Αγγελικής Φράγκου ελέγχει ένα στόλο από 51 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 5,1 εκατ. dwt, εκ των οποίων τα 30 είναι ιδιόκτητα και τα 21 ναυλωμένα με μακροχρόνια συμβόλαια.

Επίσης, τέσσερα εξ αυτών είναι υπό ναυπήγηση. Η τιμή της μετοχής της Navios Holding από 3,68 δολ. στις 3 Ιανουαρίου έκλεισε στις 28/12 στα 3,30 δολ., σημειώνοντας πτώση 10,33%. Εκανε υψηλό έτους στα 4,42 δολάρια στις 19 Μαρτίου. Τα συνολικό ενεργητικό της εταιρείας ανέρχεται στα 2,86 δισ. δολ., ενώ οι υποχρεώσεις στο 1,69 δισ. δολ.

Η δεύτερη εταιρεία της Αγγελικής Φράγκου, η Νavios Maritime Partners, έχει κεφαλαιοποίηση 748,9 εκατ. δολ. Η τιμή της μετοχής της, από 15 δολ. στις 3 Ιανουαρίου, έκλεισε στις 28/12 στα 12,21, σημειώνοντας πτώση 18,60%. Εκανε και υψηλό έτους στα 16,94 δολάρια στις 6 Φεβρουαρίου. Το ενεργητικό ανέρχεται στα 964,662 και οι υποχρεώσεις στα 358,542 εκατ. δολ. Ο στόλος της αποτελείται από 21 πλοία 2.259.103 dwt.

Η τρίτη εισηγμένη στο χρηματιστήριο εταιρεία της κας Φράγκου είναι η Navios Maritime Acquisition. Η μετοχή της εν λόγω εταιρείας, από 2,72 στις 3 Ιανουαρίου, έκλεισε στις 28/12 στα 2,13 δολ., σημειώνοντας πτώση 21,69%, ενώ υψηλό έτους έκανε στα 3,66 δολάρια στις 2 Μαρτίου.

Με ενεργητικό 1,35 δισ. δολ. και υποχρεώσεις 1,12 δισ. δολ. Ελέγχει ένα στόλο από 19 δεξαμενόπλοια και 10 υπό ναυπήγηση και η κεφαλαιοποίησή της είναι μόλις 86,31 εκατ. δολ.

Σε τοπίο ομίχλης η πορεία των επιχειρήσεων με πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου

Excel Maritime

Η μετοχή της Excel Maritime, του Γραβιήλ Παναγιωτίδη, συνέχισε και το 2012 την πτωτική της πορεία. Από το 1,62 δολ. στις 3 Ιανουαρίου, έκλεισε στις 28/12 στο 0,42 δολ., σημειώνοντας μια πτώση κατά 74,07%. Με ένα στόλο 40 πλοίων, μεταφορικής ικανότητας 4,1 εκατ. Dwt, η εταιρεία έχει κεφαλαιοποίηση μόλις 39,08 εκατ. δολ.

Με ενεργητικό 2,63 δισ. δολ. και υποχρεώσεις 1,12 δισ. δολ., η διοίκηση της εταιρείας βρίσκεται σε συζητήσεις με τις τράπεζες για μία αναδιάρθρωση ενός κοινοπρακτικού δανείου, ύψους 780 εκατ. δολ.

Freeseas

Η τιμής της μετοχής της Freeseas από 0,48 δολ. στις 3 Ιανουαρίου έκλεισε στις 28/12 στα 0,08 δολ., σημειώνοντας πτώση 83,33%. Η εταιρεία απειλείται με έξοδο από τον Nasdaq.

Globus Maritime Limited

Η τιμή της μετοχής της Globus Maritime, από 3,90 στις 3 Ιανουαρίου, έκλεισε στις 28/12 στο 1,55 δολ., σημειώνοντας πτώση 60,26%. Η μετοχή έκανε υψηλό έτους στα 5,77 δολάρια στις 8 Μαρτίου. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας ανέρχεται στα 15,73 εκατ. δολ. Η Globus ελέγχει ένα στόλο από επτά πλοία ξηρού χύδην φορτίου.

Hellenic Carriers

Η Hellenic Carriers είναι εισηγμένη στην αγορά AIM του Λονδίνου. Η τιμή της μετοχής της εταιρείας της Φωτεινής Καραμανλή, από 41,50 πένες στις 3 Ιανουαρίου, έκλεισε στις 28/12 στις 16,00 πένες, σημειώνοντας απόδοση (61,45%), ενώ έκανε και υψηλό έτους στα 43,50 δολάρια στις 13 Ιανουαρίου. H κεφαλαιοποίησή της ανέρχεται στα 7,3 εκατ. λίρες, ο στόλος της αποτελείται από τρία πλοία ξηρού φορτίου και δύο υπό ναυπήγηση.

Safe Bulkers

Η τιμή της μετοχής της εταιρείας Safe Bulkers του κ. Πόλυ Χαζηιωάννου, από 6,22 δολ. στις 3 Ιανουαρίου, έκλεισε στις 28/12 στα 3,33 δολ., σημειώνοντας πτώση 46,46%. Υψηλό έτους έκανε στα 7,65 δολάρια, στις 17 Φεβρουαρίου. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας ανέρχεται στα 255,28 εκατ. δολ., ενώ ελέγχει ένα στόλο από 24 πλοία ξηρού χύδην φορτίου, όλα ναυπηγημένα μετά το 2003. Επίσης, έχει υπό ναυπήγηση άλλα επτά πλοία.

Star Bulk Carriers Corp.

Η μετοχή της εταιρείας που διευθύνει ο κ. Σπύρος Καπράλος, από 13,95 δολ. στις 3 Ιανουαρίου, έκλεισε στις 28/12 στα 5,97 δολ., σημειώνοντας πτώση 57,20%. Το υψηλό έτους το έκανε στα 17,55 δολάρια στις 30 Ιανουαρίου. Με κεφαλαιοποίηση μόλις 32,24 εκατ. δολ., η εταιρεία που ανήκει στον κ. Πέτρο Παππά, ελέγχει ένα στόλο από 14 πλοία ξηρού φορτίου, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 1,47 εκατ. dwt.

Seanergy Maritime

Η μετοχή της εταιρείας Seanergy, που ανήκει σε μέλη της οικογένειας Ρέστη και δραστηριοποιείται στο ξηρό φορτίου από 2,26 δολάρια που ήταν στις 3 Ιανουαρίου, έκλεισε στις 28/12 στο 1,11 δολάριο, σημειώνοντας πτώση 50,88%. Το υψηλότερο έτους, 4,23 δολάρια, το έκανε στις 22 Φεβρουαρίου. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας ανέρχεται μόλις στα 13,27 εκατ. δολ., ενώ διαθέτει ένα στόλο από 14 πλοία ξηρού φορτίου, μεταφορικής ικανότητας 781.561 dwt.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ

naftemporiki.gr