4 κολοσσοί της κρουαζιέρας φλερτάρουν με το λιμάνι του Ηρακλείου

Τέσσερις εταιρείες κρουαζιέρας, δύο γερμανικές, μία ισπανική και μία ιταλική, εξετάζουν το ενδεχόμενο έως το 2015 να καθιερώσουν το λιμάνι του Ηρακλείου ως home porte για τις κρουαζιέρες τους. Η συγκεκριμένη εξέλιξη αναμένεται να … εκτοξεύσει το λιμάνι του Ηρακλείου και να το καθιερώσει σε έναν από τους σημαντικότερους προορισμούς κρουαζιέρας της Μεσογείου.

Ήδη έχουν γίνει συζητήσεις με τους επικεφαλής των εταιρειών για τις διευκολύνσεις που μπορεί να προσφέρει η ελληνική πλευρά, κυρίως σε ότι αφορά τις υποδομές και υπηρεσίες προκειμένου να οριστικοποιηθούν οι συμφωνίες και όπως επισημαίνει στην Καθημερινή ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, Γιάννης Μπρας, αν γίνει αυτό θα δρομολογηθούν νέες αεροπορικές πτήσεις για το Ηράκλειο.

Αυτό σημαίνει ότι οι επιπλέον διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις πέραν αυτών που θα αξιοποιηθούν για την κρουαζιέρα, υπολογίζονται σε 800 ανά εβδομάδα. Αν υπάρχει 100% πληρότητα στα αεροπλάνα, το όφελος για τον τουρισμό του νησιού μεταφράζεται σε επιπλέον 120.000 διανυκτερεύσεις.

Να σημειωθεί ότι ο αριθμός των επιβατών με κρουαζιέρα στο λιμάνι του Ηρακλείου για το διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου παρουσιάζει αύξηση κατά περίπου 100% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, φθάνοντας σε 60.121. Για όλο το έτος, ο κ. Μπρας εκτιμά ότι η κίνηση θα είναι αυξημένη έως 40%, καθώς αναμένεται η άφιξη 178 κρουαζιερόπλοιων με χωρητικότητα 327.000 επιβατών.

Το ενδεχόμενο να καθιερώσουν το Ηράκλειο ως home port λιμάνι για την πραγματοποίηση κρουαζιέρων τους εξετάζουν για το 2014 η ιταλικών συμφερόντων εταιρειών MSC Cruises και για το 2015, η ισπανική Pullmantur και οι γερμανικές Tui Cruises και Aida.

Κομβική θεωρείται για τις ξένες εταιρείες η καλή εξυπηρέτηση των πελατών τους στο αεροδρόμιο. Στο πλαίσιο αυτό, σημειώνει ο κ. Μπρας, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σε συνεργασία με το αεροδρόμιο και τον Οργανισμό Λιμένος δρομολογεί την κατασκευή ειδικού χώρου 800 τ.μ. για την εξυπηρέτηση των αφιξο-αναχωρήσεων επιβατών για κρουαζιέρες στο αεροδρόμιο Ηρακλείου.

Επίσης, στον α΄ όροφο του κτιρίου σε 530 τ.μ. θα δημιουργηθεί αίθουσα για την εξυπηρέτηση των επιβατών της διακεκριμένης θέσης και κατάστημα αφορολογήτων ειδών. Ο χώρος θα εξυπηρετεί και αφίξεις άλλων πτήσεων από το εξωτερικό τις ημέρες και ώρες που δεν θα υπάρχουν αφίξεις επιβατών για κρουαζιερόπλοια.

Ο κ. Μπρας επισημαίνει ότι ένας διερχόμενος επιβάτης κρουαζιέρας ξοδεύει στην πόλη 60 ευρώ, ενώ ένας επιβάτης που το κρουαζιερόπλοιο πραγματοποιεί αφιξο-αναχώρηση από το Ηράκλειο δαπανά περί τα 200 ευρώ. Φέτος για πρώτη φορά έχουν πωληθεί πακέτα σε Ρώσους από μεγάλο τουριστικό οργανισμό της Ρωσίας, οι οποίοι τις μισές ημέρες κάνουν κρουαζιέρα στα ελληνικά νησιά και τις άλλες μισές διακοπές σε πολυτελείς μονάδες. Αντίστοιχα πακέτα εξετάζεται να δημιουργηθούν και για τους Ισραηλινούς.

Κατά τον κ. Μπρα, η Ελλάδα ως προορισμός κρουαζιέρας πρέπει να στοχεύσει για τα επόμενα χρόνια στη κινεζική αγορά. Και προσθέτει ότι αν επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις ότι σε λίγα χρόνια από τις ασιατικές αγορές, με κυρίαρχη την κινεζική, θα υπάρχουν περί τα 20 εκατ. άτομα που θα κάνουν κρουαζιέρα, μόνο το 5% να έρθει στην Ελλάδα σημαίνει ότι τη χώρα μας θα επισκέπτονται ετησίως επιπλέον 1 εκατ. επισκέπτες.

prismanews.gr

Προχειρότητα χαρακτηρίζει την δημιουργία 4 Λιμενικών δικτύων

Η ΟΜ.Υ.Λ.Ε σε σχετικό υπόμνημα που κοινοποίησε προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, τις Διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων και τα Πολιτικά Κόμματα στις 24.12.2012 επισημάνει τα ακόλουθα:

«1. Υπάρχουν βασικές διαφωνίες σε όλα τα κεφάλαια του νομοσχεδίου, όπως σε αυτό της Οργάνωσης Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, όπου δομείται ένα πλήρως στρατιωτικοποιημένο μοντέλο οργάνωσης, αντί ενός πολιτικού αναπτυξιακού Υπουργείου με εποπτικό ρόλο.
Ιδιαίτερα το κεφάλαιο Θ «Ανάπτυξη Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος» καταγράφονται βασικές και θεμελιώδεις διαφορές, επί της πολιτικής που επιχειρεί να προωθήσει για τα Λιμάνια.
Βασικό στοιχείο της Πολιτικής του Σχέδιο Νόμου είναι οι Ιδιωτικοποιήσεις των Λιμανιών, είτε με παραχώρηση του μετοχικού κεφαλαίου, είτε με παραχωρήσεις λιμενικών δραστηριοτήτων τύπου Cosco παραβιάζοντας συνταγματικές επιταγές και θεσμικούς κανόνες.

Η πολιτική αυτή συνοδεύεται με την επιχείρηση κατάργησης των θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων καθώς και των ΣΣΕ.
Το νομοσχέδιο στο σύνολο του διαπνέεται από αντιεργασιακές ρυθμίσεις, καταργεί τους υπάρχοντες Γενικούς Κανονισμούς Προσωπικού (Γ.Κ.Π) καθώς και την διαδικασία σύμφωνα με την οποία έχουν εκπονηθεί.
Σε ολόκληρο το Σ/Ν δεν υπάρχει ούτε μια πρόβλεψη για τις επιπτώσεις της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων στους εργαζόμενους.
Είναι φανερό ότι ο εργασιακός μεσαίωνας ο οποίος με ευθύνη των κυβερνήσεων έχει εγκατασταθεί στην Προβλήτα II (ΣΕΠ), προκρίνεται ως γενικευμένο εργασιακό μοντέλο στα Λιμάνια της Χώρας.

2. Η σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Αξιοποίησης και Ανάπτυξης εντός του Οργανισμού Λιμένων με τελικό προϊστάμενο τον Υπουργό, αποτελεί μια βασική θεσμική εκτροπή της καταστατικής αυτονομίας των Οργανισμών που σκοπό έχει τον πλήρη έλεγχο για θέματα ιδιωτικοποιήσεων – παραχωρήσεων λιμενικών δραστηριοτήτων.

3. Η υπαγωγή της ΡΑΛ απευθείας στον υπουργό καταλύει κάθε μορφή ανεξαρτησίας και αυτονομίας της. Η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων δεν μπορεί παρά να είναι ανεξαρτητη και αυτό να κατοχυρώνεται από το θεσμικό πλαίσιο ώστε να διασφαλίζεται η ουσιαστική της παρέμβαση τόσο σε κεντρικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο, σε όλα τα θέματα λειτουργίας των λιμανιών, συμπεριλαμβανομένου και του εργασιακού. Είναι γνωστό ότι τα Λιμάνια λειτουργούν σε 24ωρη βάση για 360 μέρες το χρόνο και απαιτούνται ρυθμίσεις εργασιακές, μέσω των Συλλογικών Συμβάσεων και των Κανονισμών Εργασίας σε όλο το εύρος και την έκταση των λιμενικών εργασιών.

4. Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων ( Ε.Σ.Α.Λ) όπως σχεδιάζεται μετατρέπεται από επιτελικό όργανο σε ουραγό επικύρωσης υπουργικών αποφάσεων.

5. Η δημιουργία (4) Λιμενικών δικτύων, χαρακτηρίζεται από προχειρότητα χωρίς αναπτυξιακή φιλοσοφία αφού είναι φανερό ότι βασικός στόχος αυτού του συνολικού εγχειρήματος είναι ο καλύτερος κεντρικός σχεδιασμός ιδιωτικοποιήσεων με οποιαδήποτε μέθοδο των λιμανιών.
Ακόμα ελλοχεύει ο κίνδυνος να δημιουργηθούν συνθήκες ιδιωτικών μονοπωλίων στα μικρά λιμάνια με αρνητικές επιπτώσεις στις τοπικές κοινωνίες.

Με βάση τις παραπάνω επισημάνσεις, ιδιαίτερα για το κεφάλαιο Θ,(Ανάπτυξη του Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος) την οργάνωση του υπουργείου, αλλά και άλλων ρυθμίσεων όπως κατάργηση των ΣΣΕ στα πληρώματα, ζητούμε την απόσυρση του σχετικού σχεδίου νόμου.

Ως εργαζόμενοι στα Λιμάνια θα συνεχίσουμε να δίνουμε τον αγώνα για την ανάπτυξη των λιμανιών, με βάση το Δημόσιο Χαρακτήρα τους και την ισχυροποίηση θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων μέσω ΣΣΕ, οι οποίες θα ανταποκρίνονται στην δομή και την φύση των Λιμενικών εργασιών.»

Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΟΜΥΛΕ

4 παρεμβάσεις για την δυσκολία εξεύρεσης πλοίων που έχουν οι δόκιμοι ΕΝ

4 παρεμβάσεις για να βρούν «μπάρκο» οι «δόκιμοι» ΕΝ

Με 4 παρεμβάσεις θα επιδιωχθεί να δοθεί λύση στο πρόβλημα, που αντιμετωπίζουν περισσότεροι από 400 σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού από την δυσκολία εξεύρεσης πλοίων για τα εκπαιδευτικά ταξίδια τους.

Το πλαίσιο των παρεμβάσεων συμφωνήθηκε στην διάρκεια της συνάντησης, που έγινε, την Παρασκευή, υπό τον υπουργό Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη με την συμμετοχή αντιπροσωπειών της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Μάλιστα, στο περιθώριο της συνάντησης ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς έθεσε, σύμφωνα με πληροφορίες, προς τον υπουργό το θέμα της φορολόγησης των ναυτικών, που εξετάζει η κυβέρνηση λέγοντας ότι εάν γίνει κάτι τέτοιο θα αποτελέσει το τέλος της Ελληνικής ναυτιλίας.

Σύμφωνα, πάντα, με πληροφορίες ο υπουργός είπε ότι θα θέσει το θέμα στον υπουργό Οικονομίας Γιάννη Στουρνάρα.

Στην διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν θέματα ναυτικής εκπαίδευσης, με έμφαση στο πρόβλημα με τα θαλάσσια εκπαιδευτικά ταξίδια.

Τα σημεία του πλαισίου συμφωνίας που επετεύχθη κατά τη συνάντηση είναι τα ακόλουθα:

1. Η εγγραφή στο τρίτο έτος σπουδών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού θα επιτρέπεται με την συμπλήρωση, συσσωρευτικά μέχρι τότε, τουλάχιστον επτάμηνης θαλάσσιας υπηρεσίας.

2. Η εναπομένουσα θαλάσσια υπηρεσία (για τη συμπλήρωση των 12 μηνών) δύναται να πραγματοποιηθεί το αργότερο εντός εξαετίας από την εγγραφή του σπουδαστή στην ΑΕΝ, οπότε και θα του χορηγείται το Δίπλωμα Γ’ Τάξεως. Θα επεκταθεί, δηλαδή, ο χρόνος από δύο έτη σε τρία για την πραγματοποίηση των θαλασσίων ταξιδιών.

3. Με κανονιστική πράξη προωθείται η εγγραφή στο επόμενο διδακτικό εξάμηνο εκείνων των σπουδαστών που δεν μπόρεσαν να πραγματοποιήσουν ή δεν συμπλήρωσαν την απαιτούμενη θαλάσσια υπηρεσία.

4. Η πρόσληψη τουλάχιστον ενός σπουδαστή ανά διαχειριζόμενο πλοίο θα είναι υποχρεωτική για κάθε πλοίο, ανεξαρτήτως σημαίας, το οποίο διαχειρίζεται στην Ελλάδα εταιρεία βάσει του Νόμου 89/67, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Παράλληλα, συμφωνήθηκε να εξεταστούν τα ακόλουθα:

1. Η κατάργηση των κρατήσεων υπέρ ΝΑΤ για τους σπουδαστές (416 ευρώ μηνιαίως από σπουδαστή και πλοίο) με ανάληψη αυτών από το κράτος όπως ισχύει για τα κατώτερα πληρώματα.

2. Η επιδότηση του Πρώτου Εκπαιδευτικού Ταξιδιού να ισχύει για τους έξι πρώτους μήνες θαλάσσιας υπηρεσίας χωρίς περιορισμό εάν η υπηρεσία είναι συνεχής ή διακεκομμένη.

«Στον τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης, πρωταρχικός σκοπός του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου είναι η ποιοτική αναβάθμισή της. Εκφράζω την ικανοποίησή μου για τη γόνιμη και εποικοδομητική συζήτηση που είχαμε σήμερα με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και για τη συμφωνία στην οποία τελικά καταλήξαμε, προς όφελος των σπουδαστών μας, της ναυτικής εκπαίδευσης και της ελληνικής ναυτιλίας. Αποδεικνύεται με αυτό τον τρόπο πως όταν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη κάθονται στο ίδιο τραπέζι με καλή πίστη και διάθεση για ειλικρινή διάλογο, μπορούν να εξευρεθούν λύσεις», υπογράμμισε σε δηλώσεις του μετά το τέλος της συνάντησης ο υπουργός Κωστής Μουσουρούλης.

ΠΗΓΗ