ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Θαλαμηγός με 73 Σύρους μετανάστες έμεινε από καύσιμα ανοικτά της Πύλου

Ολόκληρη επιχείρηση στήθηκε τα ξημερώματα στο λιμάνι της Καλαμάτας, όταν έφτασε η θαλαμηγός που νωρίτερα το βράδυ ζήτησε βοήθεια 60 ναυτικά μίλια νότια της Πύλου, γιατί ξέμεινε από καύσιμα. Συνοδεία πλωτού του Λιμενικού ρυμουλκήθηκε από ιταλικό φορτηγό πλοίο στην Καλαμάτα.

Στη θαλαμηγό, τα στοιχεία της οποίας ερευνώνται από τις αρχές γιατί έχουν σβηστεί, επέβαιναν συνολικά 73 μετανάστες από τη Συρία, από τους οποίους 44 είναι άνδρες, 11 γυναίκες και 18 παιδιά.

Όλοι είναι ταλαιπωρημένοι, έχουν μεταφερθεί σε αποθήκες του Λιμεναρχείου Καλαμάτας και εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού τους έδωσαν κουβέρτες και τρόφιμα, ενώ για προληπτικούς λόγους ένας άνδρας διακομίστηκε στο νοσοκομείο της πόλης.

Με τη βοήθεια μεταφραστή έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της καταγραφής και διεξάγεται προανάκριση.

enet.gr

Σεισμός 7,3 Ρίχτερ στην Ιαπωνία, Συναγερμός για Τσουνάμι

Τόκιο

Τσουνάμι ύψους ενός μέτρου έφτασε στις ακτές του Μιγιάγκι στην ανατολική Ιαπωνία μετά από ισχυρό σεισμό 7,3 Ρίχτερ που χτύπησε την ανατολική χώρα την Παρασκευή. Ο σεισμός έγινε αισθητός σε μεγάλο μέρος της χώρας, ταρακουνώντας για αρκετά λεπτά κτίρια μέχρι το Τόκιο.

Οι αρχές έχουν εκδώσει για προειδοποίηση για τσουνάμι ύψους μεταξύ 50 εκατοστών και δύο μέτρων σε διαφορετικές παράκτιες περιοχές, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ιαπωνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας.

Tο Κέντρο Προειδοποίησης Τσουνάμι του Ειρηνικού να αναφέρει πως δεν υπάρχει κίνδυνος για εκτεταμένο τσουνάμι.
Επιλέξτε εδώ για να δείτε την εικόνα σε μεγέθυνση

Το επίκεντρο της σεισμικής δόνησης, σύμφωνα με το Αμερικανικό Γεωλογικό Ινστιτούτο ήταν 293 χλμ. νοτιοανατολικά του Καμαΐσι και 492 χλμ. ανατολικά-βορειοανατολικά του Τόκιο. Το εστιακό βάθος έφτανε τα 32 χλμ.

Ειδικά για την περιφέρεια του Μιγιάγκι της βορειοανατολικής Ιαπωνίας, την οποία είχε χτυπήσει το καταστροφικό τσουνάμι του 2011, η προειδοποίηση αφορούσε κύμα ύψους μέχρι ενός μέτρου. Οι αρχές συνέστησαν στους κατοίκους των παράκτιων περιοχών να απομακρυνθούν προληπτικά και το κύμα έφτασε, σύμφωνα με τα ιαπωνικά ΜΜΕ, στις 11:02 (ώρα Ελλάδας).

Χαμηλότερος ήταν ο κίνδυνος για τις περιφέρειες του Αομόρι, Ιουάτε, Ιμπαράκι και Φουκουσίμα.

Δεν είχαν αναφερθεί τραυματισμοί εξαιτίας του σεισμού σύμφωνα με την ιαπωνική αστυνομία. Μέχρι την ίδια στιγμή, δεν είχαν αναφεθεί ζημιές στις μονάδες πυρηνικής ενέργειας.

ΠΗΓΗ

Επενδύσεις 7,3 δισ. δολαρίων από Ελληνες εφοπλιστές

Επενδύσεις 7,3 δισ. δολαρίων από Ελληνες εφοπλιστές Συμφωνίες 3,8 δισ. δολαρίων με ναυπηγεία της Ασίας για την κατασκευή 97 πλοίων, ενώ πραγματοποιήθηκαν και αγορές 202 πλοίων ύψους 3,5 δισ.

Στα επίπεδα των 7,3 δισ. δολαρίων υπολογίζεται ότι ανέρχεται η αξία των επενδύσεων που έχουν πραγματοποιήσει από την αρχή του χρόνου οι Ελληνες εφοπλιστές, αγοράζοντας και παραγγέλλοντας νέα πλοία στα ναυπηγεία.

Παρά την κρίση και τις σοβαρές δυσκολίες χρηματοδότησης, 34 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν μέχρι τώρα υπογράψει με τα ναυπηγεία της Ασίας (Κίνα – Κορέα – Ιαπωνία) συμφωνίες ύψους 3,8 δισ. δολαρίων, που αφορούν 97 νεότευκτα πλοία συνολικής χωρητικότητας 7 εκατ. τόνων, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Golden Destiny.

Μεταξύ των εφοπλιστών, που ποντάρουν με μεγαλύτερους και νεότερους στόλους αλλά και με την είσοδό τους σε νέες αγορές να είναι έτοιμοι να απαντήσουν στις προκλήσεις της διεθνούς ναυτιλίας με το τέλος της κρίσης, είναι οι: Αγγελόπουλος, Εμπειρίκος, Κανελλάκης, Βαρδινογιάννης, Βαφειάς, Κολλάκης, Παληός, Οικονόμου, Τσολάκης, Προκοπίου, Μαρτίνος, Ευσταθίου, Λαιμός, Καρνέσης, Λασκαρίδης, Λογοθέτης, Αγγελικούσης, Φράγκου, Τραυλός, Γουλανδρής, Περατικός, Λιβανός, Πιστιόλης, Τσάκος.

Η πλειονότητα των νέων πλοίων θα «πέσει στο νερό» το 2014 και το 2015, όταν αναμένεται ότι η ναυτιλιακή κρίση σταδιακά θα φθάνει στο τέλος και το θαλάσσιο εμπόριο θα μπορεί να ελπίζει σε καλύτερες μέρες από αυτές που διανύει.

Οι επενδύσεις

Η Aegean Shipping του Κ. Αγγελόπουλου ενισχύει τη θέση της στα τάνκερ με περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά, η Aeolos Management της οικογένειας Εμπειρίκου «ποντάρει» στα κοντέινερ, η Αlpha Tankers του Χ. Κανελλάκη συνεχίζει τις επενδύσεις της στα LNG, η DST της οικογένειας Τσολάκη μέσα σε ένα εξάμηνο «ανοίγεται» με τέσσερις παραγγελίες στα νεότευκτα πλοία, η Enesel της οικογένειας Λαιμού κλείνει μία από τις σημαντικότερες συμφωνίες της χρονιάς στα κοντέινερ ύψους 1,150 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Στα κοντέινερ εισέρχεται η Avin του ομίλου Βαρδινογιάννη, επενδύοντας 50 εκατ. δολάρια, το ίδιο και η Lomar της οικογένειας Λογοθέτη με την παραγγελία τεσσάρων κοντέινερ. Εξάλλου, ο όμιλος Τσάκου ενισχύει την παρουσία του στην αγορά των LNG με την παραγγελία δύο πλοίων.

Αγορές

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shiproking, περισσότερη δραστηριότητα επέδειξαν φέτος οι Ελληνες εφοπλιστές στις αγορές πλοίων, αφού επένδυσαν περί τα 3,5 δισ. δολάρια για την αγορά 202 πλοίων, ενώ τα τελευταία χρόνια υπερτερούσαν σημαντικά τα κεφάλαια που επένδυαν σε ναυπηγήσεις.

ΠΗΓΗ