Πειραιάς
34°C

Η Κίνα ολοκληρώνει τις δοκιμές για το μεγαλύτερο ηλεκτροκινούμενο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο

Δημοσιεύθηκε στις

22/01/2022

από

Η Κίνα ολοκλήρωσε την κατασκευή και τη δοκιμή ενός νέου κρουαζιερόπλοιου ποταμών που κινείται με ηλεκτρική ενέργεια και το οποίο είναι το μεγαλύτερο αμιγώς ηλεκτροκινούμενο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο.

Γνωστό ως Three Gorges 1, το πλήρως ηλεκτρικό πλοίο λειτουργεί με μπαταρίες και θα χρησιμοποιηθεί για κρουαζιέρες κατά μήκος του ποταμού Yangtze στην κεντρική Κίνα. Το πλοίο τροφοδοτείται από μια μπαταρία ισχύος 7500 KWH της CATL, η οποία σύμφωνα με την εταιρεία ισοδυναμεί με τη συνολική χωρητικότητα της μπαταρίας περισσότερων από 100 ηλεκτρικών οχημάτων.

Μόλις τεθεί σε λειτουργία, θα έχει τη δυνατότητα να διανύσει περισσότερα από 60 μίλια με μία φόρτιση. Λένε ότι οι εξελίξεις των συστημάτων μπαταρίας θα επεκτείνουν σημαντικά τη διάρκεια ζωής και την απόδοση τους. Το Three Gorges 1 υιοθετεί επίσης ένα σύστημα φόρτισης υψηλής τάσης και τροφοδοσίας χαμηλής τάσης, το οποίο λύνει αποτελεσματικά το πρόβλημα φόρτισης των θυρών υψηλής ισχύος.

Το έργο για την ανάπτυξη του πλοίου ξεκίνησε το 2018 με την Yangtze Power να δημιουργεί μια ομάδα εργασίας ηλεκτροκίνησης πλοίων για τη μελέτη των βασικών τεχνολογιών που απαιτούνται για μεγάλης κλίμακας ηλεκτρικής ενέργειας πλοίων και τα συστήματα ελέγχου. Μεταξύ των τεχνικών προκλήσεων, σύμφωνα με πληροφορίες, εργάστηκαν για την ασφάλεια των μπαταριών, την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα και την ανάπτυξη ενός συστήματος δικτύωσης DC και των συστημάτων μπαταριών. Το 2019, η Yangtze Power και ο όμιλος Yichang Jiaoyun υπέγραψαν συμφωνία για την από κοινού κατασκευή ηλεκτρικών σκαφών.

Το Three Gorges 1 έχει μήκος 100 μέτρα και πλατος 16 μέτρα. Το πλοίο διαθέτει καταλύματα για 1.300 επιβάτες, συμπεριλαμβανομένων των καμπίνων και μιας σειράς από σαλόνια και αίθουσες φαγητού. Θα λειτουργεί στην αγορά κρουαζιέρας στο Yangtze στην περιοχή γύρω από το φράγμα.

Το πλοίο καθελκύστηκε το καλοκαίρι του 2021 και πρόσφατα ολοκλήρωσε τα δοκιμαστικά του ταξίδια πριν φτάσει στο λιμάνι του, το Yichang. Αυτήν τη στιγμή ολοκληρώνουν τη λειτουργία του εξοπλισμού φόρτισης υψηλής και χαμηλής τάσης και προγραμματίζονται πρόσθετες δοκιμές, συμπεριλαμβανομένων αυτών που βρίσκονται σε εξέλιξη, τις επόμενες εβδομάδες.

Η τελικές εργασίες του πλοίου περιλαμβάνουν επίσης την εγκατάσταση των επίπλων και του ξενοδοχειακού εξοπλισμού. Το σχέδιο προβλέπει την έναρξη εμπορικών ταξιδιών τον Απρίλιο του 2022.

Η ηλεκτρική ενέργεια για το πλοίο θα προέρχεται από την υδροηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από το φράγμα Three Gorges. Η εταιρεία ηλεκτρικής ενέργειας φέρεται να έχει εγκαταστήσει περισσότερα από 10 εκατομμύρια κιλοβάτ δυναμικότητας παραγωγής ενέργειας, με την υδροηλεκτρική ενέργεια να αντιπροσωπεύει σχεδόν το 70 τοις εκατό της παραγωγικής ικανότητας.

Στην επόμενη φάση της ανάπτυξης της αγοράς θαλάσσιων ηλεκτρικών σκαφών, Κινέζοι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι διερευνούν την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου δικτύου σημείων ηλεκτρικής φόρτισης κατά μήκος του ποταμού. Ψάχνουν να αναπτύξουν ένα δίκτυο που θα συνδέει τον ποταμό με τη θάλασσα.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C