Οι λεπτομέρειες σχετικά με τις προσπάθειες διάσωσης του φλεγόμενου ελληνικού δεξαμενόπλοιου Sounion στην Ερυθρά Θάλασσα παραμένουν ασαφείς λόγω ανησυχιών που υπάρχουν για την ασφάλεια, αλλά ενδείξεις αναφέρουν ότι η δεύτερη προσπάθεια ξεκίνησε την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου.
Πολλαπλές ενδείξεις υποδεικνύουν μια προσπάθεια να ξεκινήσει η ρυμούλκηση του πλοίου σε μια πιο ασφαλή τοποθεσία όπου οι ομάδες διάσωσης θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στο πλοίο και θα μπορούν καθορίσουν τα επόμενα βήματα.
Η Ελληνική Ακτοφυλακή επιβεβαίωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι έχουν σταλεί δύο ρυμουλκά από την Ελλάδα. Τα σκάφη, ένα από τα οποία αναφέρεται ευρέως ως το ρυμουλκό Agaion Pelagos, αναχώρησαν από τον Πειραιά.
Εκπρόσωπος της Ελληνικής Ακτοφυλακής είπε ότι τα ρυμουλκά πλησίαζαν το πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα και συνοδευόταν από γαλλικά και ελληνικά πολεμικά πλοία.
Αναμένεται ότι θα ενωθούν με δύο άλλα ρυμουλκά διάσωσης που έχουν μισθώσει οι ασφαλιστές για την Delta Tankers, την διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου.
Στις αρχές του μήνα, η EUNAVFOR Aspides ανέφερε ότι η προηγούμενη προσπάθεια διάσωσης είχε εγκαταλειφθεί. Θεωρήθηκε ότι σταμάτησε λόγω τεχνικών προβλημάτων και πιθανώς λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια.
Σήμερα αναρτήθηκαν ειδοποιήσεις ναυσιπλοΐας για την Ερυθρά Θάλασσα που συμβουλεύουν όλα τα πλοία να παραμείνουν μακριά από το Sounion. Το Bloomberg επικαλείται ανάρτηση της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού του Πακιστάν που συμβουλεύει τα πλοία να παραμείνουν σε απόσταση τουλάχιστον πέντε ναυτικά μίλια από το Sounion. Η γνωμοδότηση ανέφερε ότι η επιχείρηση θα άρχιζε το απόγευμα της Παρασκευής, τοπική ώρα.
Η Aspides δήλωσε την Παρασκευή ότι είναι έτοιμη να διευκολύνει μια νέα επιχείρηση διάσωσης τις επόμενες ημέρες παρέχοντας προστασία στα ρυμουλκά που θα ρυμουλκήσουν το πλοίο σε ασφαλή τοποθεσία.
Η επιχείρηση της ΕΕ δημοσίευσε νέες φωτογραφίες του δεξαμενόπλοιου με ημερομηνία 12 Σεπτεμβρίου, ενώ ανέφερε ότι εξακολουθεί να φλέγεται. Είπαν ότι είναι ακόμα αγκυροβολημένο και δεν παρασύρεται. Επίσης, λένε ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις διαρροής πετρελαίου από τις κύριες δεξαμενές φορτίου.
Οι εικόνες δείχνουν ελάχιστη ορατή αλλαγή στην κατάσταση στο κατάστρωμα του πλοίου. Ο φόβος είναι ότι οι πυρκαγιές μπορεί να εξαπλωθούν ή μια έκρηξη θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τη δομή του πλοίου που είναι φορτωμένο με 150.000 τόνους αργού πετρελαίου.