Πειραιάς
34°C

Καταδίκη Πλοιάρχου και ναυτιλιακής εταιρείας για θανατηφόρο ατύχημα στην Βαλτική Θάλασσα (video)

Δημοσιεύθηκε στις

19/02/2025

από

Ένας Βρετανός πλοίαρχος και η διαχειρίστρια ναυτιλιακή εταιρεία καταδικάστηκαν από το Δικαστήριο του Σαουθάμπτον για ένα θανατηφόρο ναυτικό δυστύχημα που σημειώθηκε το 2021 στη Βαλτική Θάλασσα, αποκαλύπτοντας σοβαρές ελλείψεις στα πρωτόκολλα ασφαλείας.

Ο 33χρονος Sam Farrow, από το Λονδίνο, καταδικάστηκε σε οκτώ μήνες φυλάκιση με αναστολή και πρόστιμο 25.000 λιρών, ενώ η ναυτιλιακή εταιρεία Intrada Ships Management Ltd υποχρεώθηκε να πληρώσει πρόστιμο 180.000 λιρών και επιπλέον 500.000 λίρες για δικαστικά έξοδα λόγω του δυστυχήματος που συνέβη στις 13 Δεκεμβρίου 2021.

Το δυστύχημα σημειώθηκε όταν το βρετανικό πλοίο “Scot Carrier” συγκρούστηκε με το δανέζικο “Karin Hoj” στο στενό Bornholmsgattet, προκαλώντας την ανατροπή του δεύτερου και τον θάνατο δύο μελών του πληρώματος.

Η έρευνα της Ακτοφυλακής αποκάλυψε σοβαρές παραβιάσεις ασφαλείας στο “Scot Carrier”. Ο ανθυποπλοίαρχος, που είχε βάρδια μόνος του, είχε καταναλώσει αλκοόλ και ήταν αποσπασμένος αφού «σερφάριζε» στο διαδίκτυο με ένα tablet. Επιπλέον, κρίσιμα συστήματα συναγερμού που έχουν σχέση με την ναυσιπλοΐα ήταν απενεργοποιημένα .

Ανθυποπλοίαρχος καταδικάστηκε σε 18 μήνες φυλάκιση για πρόκληση θανατηφόρας σύγκρουσης

“Ήταν ένα ατύχημα που περίμενε να συμβεί”, δήλωσε ο δικαστής Peter Henry κατά τη διάρκεια της δίκης.

Ο Πλοίαρχος Farrow παραδέχτηκε την ενοχή του, καθώς δεν έλαβε τα απαραίτητα μέτρα για να διασφαλίσει ότι ο αξιωματικός φυλακής εκτελούσε τα καθήκοντά του σύμφωνα με τους κανονισμούς ασφαλείας.

Η υπόθεση κατά της Intrada Ships Management Ltd αποκάλυψε και την αμέλεια της. Η εταιρεία είχε προηγουμένως ενημερωθεί ότι το πλήρωμά της παραβίαζε τους κανονισμούς, εκτελώντας βάρδιες στη γέφυρα από έναν αξιωματικό που ήταν εντελώς μόνος, αλλά δεν προέβη σε διορθωτικές ενέργειες. Μετά από την δίκη διάρκειας τεσσάρων εβδομάδων, η εταιρεία κρίθηκε ένοχη για την αποτυχία της να τηρήσει την ασφάλεια του πλοίου, σύμφωνα με το Άρθρο 100 του Νόμου περί Εμπορικής Ναυτιλίας του 1995.

“Η έλλειψη επαρκούς αριθμού ατόμων στην βάρδια ήταν το μεγαλύτερο λάθος, αλλά η αποτυχία στη διαχείριση της πειθαρχίας στη γέφυρα δημιούργησε επιπλέον περισπασμούς που συνέβαλαν στη σύγκρουση”, ανέφερε ο δικαστής Henry στην απόφασή του.

Η έρευνα του Βρετανικού Τμήματος Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (MAIB) ανέδειξε πολλαπλές παραλείψεις και στα δύο πλοία. Κανένας από τους αξιωματικούς φυλακής των δύο πλοίων δεν έλαβε τα κατάλληλα μέτρα για να αποτρέψει τη σύγκρουση, ενώ στο “Scot Carrier” έγιναν αλλαγές πορείας χωρίς επαρκείς ελέγχους ασφαλείας.

Σε απάντηση του συμβάντος, το MAIB συνέστησε στην διαχειρίστρια εταιρεία του “Scot Carrier” να επανεξετάσει τις διαδικασίες ναυσιπλοΐας και να αξιολογήσει τις εκπαιδευτικές ανάγκες των πληρωμάτων της.

Παράλληλα, η Υπηρεσία της Ακτοφυλακής συμβούλεψε τη ναυτιλιακή βιομηχανία ότι η τοποθέτηση επιπλέον οπτήρα κατά τις νυχτερινές βάρδιες και σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας είναι υποχρεωτική για τα βρετανικά πλοία και όσα βρίσκονται σε βρετανικά ύδατα.

Ο ανώτερος ερευνητής ναυτικών ατυχημάτων του MCA, Mark Flavell, εξέφρασε τη συμπαράστασή του στις οικογένειες των θυμάτων, δηλώνοντας: “Οι σκέψεις μας παραμένουν με τις οικογένειες των δύο ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους στο Karin Hoj.”

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του Scot Carrier δίνει λεπτομέρειες για την θανατηφόρα σύγκρουση στην Βαλτική θάλασσα

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C