Ακτιβιστές από την Greenpeace προσπάθησαν να εμποδίσουν την άφιξη του πρώτου πλοίου LNG FSRU στο γαλλικό λιμάνι της Le Harve. Το έργο του τερματικού σταθμού εισαγωγής φυσικού αερίου βρισκόταν στα στάδια σχεδιασμού για περισσότερο από ένα χρόνο, τραβώντας όμως την προσοχή των διαδηλωτών καθώς το πλοίο Cape Ann με μεταφορική ικανότητα 80.000 dwt έφτασε στη Le Harve για να ξεκινήσει την πενταετή συμφωνία του.
Αποκαλώντας το πλοίο, ως «σύμβολο μιας παράλογης πολιτικής», οι διαδηλωτές της Greenpeace περίμεναν με τις φουσκωτές βάρκες, τα κανό και τα καγιάκ τους το πρωί της Δευτέρας την στιγμή που το πλοίο κατέφτασε στο λιμάνι.
«Οι μόνοι κερδισμένοι από την υποδομή φυσικού αερίου στο λιμάνι της Le Harve είναι η TotalEnergies», δήλωσε η Greenpeace.
Το δεξαμενόπλοιο LNG Cape Ann είναι ένα από τα πλοία που έχει ναυλώσει η TotalEnergies από την Hoegh LNG.
Κατασκευασμένο το 2010, το πλοίο μεταφορικής ικανότητας των 80.000 dwt βρισκόταν στο Tianjin της Κίνας την τελευταία δεκαετία και έγινε το 2013 η πρώτη πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης στην Κίνα.
Η TotalEnergies ανακοίνωσε το σχέδιο να το φέρει στη Γαλλία το καλοκαίρι του 2022 και τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους.
Ανίκανοι να σταματήσουν το πλοίο, οι διαδηλωτές της Greenpeace ζωγράφισαν τις λέξεις «Gas Kills» στο κύτος του καθώς αυτό πραγματοποιούσε ελιγμούς στο λιμάνι. Άλλοι διαδηλωτές εμφάνισαν πανό που έγραφαν «Total shale dealer», «Macron shale dealer» και «End Fossil Crimes».
Σύμφωνα με την Greenpeace, το φυσικό αέριο που προορίζεται για την τροφοδοσία του τερματικού σταθμού προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από σχιστολιθικό αέριο των ΗΠΑ. Σημειώνουν ότι αυτό έρχεται σε αντίθεση με την πολιτική της Γαλλίας σχετικά με την παραγωγή σχιστολιθικού αερίου.
Η Greenpeace ισχυρίζεται ότι π τερματικός σταθμός θα εξυπηρετεί μόνο τα οικονομικά συμφέροντα της TotalEnergies. Αντί να αντικαταστήσει το ρωσικό φυσικό αέριο, η Greenpeace υποστηρίζει ότι η εγκατάσταση είναι εκεί για να εξυπηρετήσει τα οικονομικά συμφέροντα και τη στρατηγική ανάπτυξης της TotalEnergies. Υποστηρίζουν ότι η Γαλλία έχει ήδη την ικανότητα να λαμβάνει τις απαραίτητες ποσότητες φυσικού αερίου χωρίς την FSRU.
Παρά την προσπάθειά τους, το Cape Ann ελλιμενίστηκε στο Le Harve.