H ελληνική ναυτιλιακή Almi Maritime διαψεύδει την είδηση που είχε κυκλοφορήσει πριν λίγες μέρες ότι παρήγγείλε δύο VLCCs από την Hyundai Heavy Industries.
Σσύμφωνα με μια έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied Shipbroking η ιδιοκτήτρια 13 τάνκερ είχε συμφωνήσει με την νοτιοκορεάτικη HHI για την κατασκευή δυο VLCCs αξίας περίπου 85,5 εκατ. δολαρίων το καθένα, με σκοπό να της παραδοθουν προς τα τέλη του επόμενου έτους.
Όμως ο επικεφαλής της Almi Κώστας Φωστηρόπουλος δήλωσε στην Lloyd’s Lis ότι η εταιρεία δεν έχει προσωρήσει σε καμία παραγγελία μεγάλvn δεξαμενόπλοιων.
“Αυτή δεν είναι μια καλή στιγμή για την παραγγλία VLs ή suezmaxes”, είπε ο κ Φωστηρόπουλος, επικαλούμενος την κατασταση στη ναυπηγική βιομηχανία, και τη ζήτηση πετρελαίου.
“Τα κορεατικά ναυπηγεία είναι σε μεγάλη αναταραχή, και η ποιότητα των σκαφών τους σίγουρα θα επηρεαστεί”, είπε.
Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη, η ζήτηση για μεγάλα τάνκερ μεταφοράς αργού δεξαμενόπλοια είναι πιθανό να πέσει με τη μείωση των ναύλων. Ο Έλληνας εφοπλιστής βλέπει αύξηση των τιμών στο μέλλον και άρα πτώση της κατανάλωσης, με την υποκατάσταση από υγροποιημένο φυσικό αέριο και άλλων καύσιμα να μεγεθύνει το αποτέλεσμα.
Την προηγούμενη εβδομάδα η ναυλομεσιτική Allied Shipbroking στην τελευταία έκθεση της σχολιάζοντας τον μειωμένο όγκο παραγγελιών στην αγορά νεότευκτων είχει αναφερθεί στην εξαίρεση της παραγγελίας ζεύγους VLCCs από την ελληνική ναυτιλιακή.
“Παρά το γεγονός ότι η παραγγελία αξιζει να σημειωθεί, ο περιορισμένος όγκος των νέων παραγγελιών δεν είναι αυτό που θα μπορούσε κάποιος να φανταστεί με δεδομένη τη σημαντική μείωση των τιμών κατά τους τελευταίους 2-3 μήνες”, ανέφερε η έκθεση.
“Οι ναυπηγικές εταιρείες εξακολουθούν να εντείνουν τις προσπάθειές τους για να αποσπάσουν ό, τι μπορούν από την τρέχουσα αγορά, αν και μέχρι σήμερα ελάχιστες από τις προσπάθειες τους φαίνεται να έχουν δημιουργήσει το επιθυμητό αποτέλεσμα”, προσέθετε.
Η Almi ιδρύθηκε το 2009 από την οικογένεια Φωστηρόπουλου που διοικεί επίσης τον όμιλο ξηρού χύδην Fairsky Shipping.