Alphaliner: Συνεχίζεται ακάθεκτη η απόσυρση των Panamax

alphaliner_panamax

Πάνω από 100 επιπλέον πλοία τύπου panamax θα πρέπει να πάνε για σκραπ κατά τους επόμενους μήνες προκειμένου να επανέλθει η ισορροπία προσφοράς-ζήτησης και να μειωθεί ο συνολικός στόλος σε λιγότερα από 470 πλοία, σε σύγκριση με 670 πλοία πριν από 4 χρόνια, σύμφωνα με την συμβουλευτική εταιρία Alphaliner.

Μόνο μια τέτοια δραστική μείωση μπορεί να αυξήσει και πάλι τις τιμές από τα σημερινά επίπεδα των 4.200-4.500$ ανά ημέρα, τα χαμηλότερα όλων των εποχών, με μελλοντικές θετικές συνέπειες επίσης στα μεγέθη 2.700-3.800 TEU.

Πρέπει να παρθούν δύσκολες αποφάσεις, όπως η διάλυση πλοίων ηλικίας 10 ετών λίγο πριν την δεύτερή τους Ειδική Επιθεώρηση Νηογνωμόνων. Καθώς πολλοί πλοιοκτήτες δεν έχουν την ρευστότητα που απαιτείται για τα έξοδα των επιθεωρήσεων, πολλά τέτοια πλοία αποσύρονται, πωλούνται για σκραπ ή πωλούνται σε άλλους πλοιοκτήτες σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές.

Από το άνοιγμα των νέων θυροφραγμάτων της διευρυμένης διώρυγας του Παναμά στις 26 Ιουνίου, πάνω από 120 κλασικά panamax πλοία (χωρητικότητας 4.000-5.300 TEU και πλάτους 13 σειρών / 32,3 μέτρων) έχουν αποσυρθεί από τις διαδρομές που περιλαμβάνουν διέλευση από την διώρυγα.

“Η “έξοδος” αναμένεται να συνεχιστεί, με 30-40 επιπλέον κλασικά panamax να αποσύρονται από την αγορά κατά τους επόμενους μήνες”, ανέφερε η Alphaliner, προσθέτοντας ότι η συνολική μείωση των πλοίων αυτού του μεγέθους αναμένεται να φτάσει τα 150-160 πλοία μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2017.

Οι πλοιοκτήτριες εταιρίες (NOO – non operating owners) που αγοράζουν πλοία από τα ναυπηγεία και τα μισθώνουν στις μεταφορικές έχουν δεχθεί το μεγαλύτερο πλήγμα από αυτές τις εξελίξεις, καθώς οι μεταφορικές συνεχίζουν να επιστρέφουν ναυλωμένα πλοία σε ρυθμό χωρίς προηγούμενο. Επομένως, τα πλοία εταιριών NOO αποτελούν το μεγαλύτερο τμήμα των ανενεργών πλοίων 4.000-5.300 TEU. Παρά την πώληση 50 πλοίων για σκραπ μέχρι στιγμής φέτος, ο αριθμός των ανενεργών panamax φτάνει αυτή τη στιγμή τα 96 πλοία, 30 εκ των οποίων βρίσκονται σε αγκυροβόλια μακράς διάρκειας στην Ασία.

Διαβάστε επίσης: Clarksons: Προς εξαφάνιση τα παλιά panamax πλοία