Αντιμέτωποι με την πρόκληση των αλλαγών πληρωμάτων οι Κινέζοι ναυτικοί

Οι Κινέζοι ναυτικοί, οι οποίοι είναι κουρασμένοι από την πανδημία, επιστρέφουν στην πατρίδα τους για να γιορτάσουν το Φεστιβάλ της Άνοιξης στις αρχές του επόμενου έτους, αυξάνοντας την έλλειψη φορτηγών και λιμενεργατών στη χώρα που επιδεινώνει το πρόβλημα της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού.

Μερικές από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου, όπως η Ocean Network Express και η Hapag-Lloyd AG, σταμάτησαν να κάνουν νέες κρατήσεις για αποστολές εμπορευματοκιβωτίων στα μικρότερα λιμάνια της Νότιας Κίνας, μια απόφαση που πάρθηκε λόγω της έλλειψης λιμενεργατών για για την φόρτωση των εμπορευματοκιβωτίων στα πλοία.

Η μεταφορά εμπορευμάτων από τα εργοστάσια στην Κίνα στους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο βασίζεται σε ένα περίπλοκο δίκτυο παράκτιων πλοίων που διαχειρίζονται ανεξάρτητοι φορείς εκμετάλλευσης για να μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια από και σε μεγαλύτερα πλοία στα κύρια κινεζικά λιμάνια όπως το Χονγκ Κονγκ και η Σαγκάη. Ποταμόπλοια και φορτηγά συνδέουν επίσης πόλεις της ενδοχώρας.

Η αναστολή των υπηρεσιών τροφοδοσίας στο δέλτα του ποταμού Pearl και στην περιοχή του Χονγκ Κονγκ για το Φεστιβάλ της Άνοιξης, διαρκεί συνήθως έξι εβδομάδες, αλλά αναμένεται να παραταθεί τουλάχιστον δύο μήνες αυτή τη φορά λόγω μακροχρόνιων απαιτήσεων καραντίνας για τους ναυτικούς. Αυτό αυξάνει το κόστος μεταφοράς των εμπορευματοκιβωτίων από τη Νότια Κίνα στη Νοτιοανατολική Ασία κατά 30% σε σχέση με μια εβδομάδα πριν, και θα μπορούσε να σημαίνει περαιτέρω καθυστερήσεις στις ήδη υπάρχουσες που υπάρχουν στα λιμάνια των ΗΠΑ.

Το ταξίδι πίσω στο σπίτι τους φέτος για τους Κινέζους ναυτικούς διαρκεί περισσότερο λόγω των περιορισμών καραντίνας στα ταξίδια που οι ντόπιοι έχουν ονομάσει με τον αριθμητικό τύπο «14 + 7». Οι κανόνες της χώρας περιλαμβάνουν μια ελάχιστη καραντίνα 14 ημερών στο ξενοδοχείο όταν ξεμπαρκάρουν από τα πλοία, ακολουθούμενη από επτά ημέρες κατ’ οίκον περιορισμό, δήλωσε η Hapag-Lloyd.

Το άγχος για περισσότερα κρούσματα του ιού ωθεί τις τοπικές αρχές να εφαρμόσουν πρόσθετους περιορισμούς για τα ταξίδια από πόλεις-λιμάνια προς το Πεκίνο ή επαρχίες στην ενδοχώρα, δήλωσαν οι ειδικοί.

Οι διακοπές υπογραμμίζουν τον αντίκτυπο που συνεχίζει να έχει η Κίνα στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, καθώς η χώρα συνεχίζει τη στρατηγική της για μηδενικά κρούσματα Covid-19. Από το κλείσιμο των λιμανιών Yantian και Ningbo νωρίτερα φέτος έως τους εξαντλημένους Κινέζους ναυτικούς που συμμετείχαν στη μεγαλύτερη ανθρώπινη μετανάστευση στον κόσμο για το Εαρινό Φεστιβάλ, αυτά τα μέτρα αυξάνουν τη συμφόρηση σε λιμάνια από το Βανκούβερ και την Ευρώπη.

«Εάν συνεχιστούν οι καταστολές στις πόλεις καθώς οι αρχές ανακαλύπτουν περισσότερα νέα κρούσματα Covid-19 στην Ανατολική Κίνα, η κατάσταση θα μπορούσε να επιδεινωθεί από εδώ», δήλωσε ο Salmon Aidan Lee, επικεφαλής του Wood Mackenzie.

Το Ningbo επέβαλε lockdown στην περιοχή Zhenhai αυτή την εβδομάδα, αφού βρέθηκε ένα κρούσμα Covid-19 και δύο ασυμπτωματικές λοιμώξεις. Τα εργοστάσια πετροχημικών έλαβαν εντολή να μειώσουν την παραγωγή και η μετακίνηση όλων των εργαζομένων που ζουν στην περιοχή έχει αποκλειστεί, σύμφωνα με δημοσιεύματα τοπικών ΜΜΕ.

Αν και το lockdown στο Zhenhai δεν έχει επηρεάσει τα προγράμματα αποστολών στη Νότια Κίνα, η κατάσταση θα μπορούσε να αλλάξει εάν οι αρχές αλλάξουν τους κανόνες για τις απαιτήσεις καραντίνας ή περιορίσουν τα ταξίδια, δήλωσε ο Tim Seifert, εκπρόσωπος της Hapag-Lloyd σε ένα e-mail. «Σε τέτοιες περιπτώσεις, τα ταξίδια μεταξύ των πόλεων εντός της Κίνας θα μπορούσαν να απαγορευτούν ή να απαιτηθεί πρόσθετη καραντίνα στην περιοχή όπου θα μπαρκάρει ο ναυτικός, εάν ανακοινωθεί από τις αρχές».

Διαβάστε ακόμα