ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Αποτέλεσμα επιληπτικής κρίσης τελικά η προσάραξη του MV Benita

Benita_aground2
Ο ασφαλιστικός φορέας του ελληνόκτητου πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου το οποίο προσάραξε την περασμένη εβδομάδα στο Μαυρίκιο, αναφέρει ότι τελικά το περιστατικό ήταν το αποτέλεσμα ενός σοβαρού ιατρικού επεισοδίου που υπέστη ένα από τα μέλη του πληρώματος του πλοίου, και όχι το αποτέλεσμα μιας ευρύτερης σύγκρουσης, όπως όλα δείχνανε στην αρχή.

Οι συνθήκες της προσάραξης οδήγησαν τα ΜΜΕ να αποκαλέσουν το με Λιβεριανή σημαία MV Benita το “πλοίο της ανταρσίας”, υποθέτοντας ότι το ατύχημα ήταν το αποτέλεσμα κάποιου είδους εξέγερσης από ένα ή περισσότερα μέλη του Φιλιππινέζικης υπηκοότητας πληρώματός του. Αλλά σύμφωνα με τον ασφαλιστικό φορέα του πλοίου, London P&I Club, αυτοί οι ισχυρισμοί δεν ισχύουν και η προσάραξη ήταν στην πραγματικότητα το αποτέλεσμα ενός ιατρικού συμβάντος.

“Η προσάραξη ακολούθησε ένα περιστατικό επί του σκάφους που αφορούσε ένα μέλος του πληρώματος που υπέστη ένα σοβαρό ιατρικό επεισόδιο που τον οδήγησε να επιτεθεί σ’ ένα συνάδελφο πριν προκαλέσει εκτεταμένες ζημιές στα συστήματα του μηχανοστάσιου που οδήγησαν στο να μείνει ακυβέρνητο το πλοίο” ανέφερε η ανακοίνωση.

“Κατά τη διάρκεια του χρόνου που μεσολάβησε για να αποκατασταθεί η ισχύς, το πλοίο προσάραξε. Το τραυματισμένο μέλος του πληρώματος λαμβάνει ιατρική φροντίδα στην στεριά για αυτήν την επιληπτική κρίση. Δεν υπήρξε καμία υπόδειξη μιας ευρύτερης σύγκρουσης επί του πλοίου και όλοι υπόλοιποι ναυτικοί είναι σώοι και αβλαβείς”.

Το χωρητικότητας 44.000 DWT MV Benita έπλεε άνευ φορτίου, όταν ξαφνικά προσάραξε την περασμένη Παρασκευή το βράδυ (17 Ιουνίου) στο Μαχεμπούργκ του Μαυρίκιου κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού από την Ινδία προς τη Νότια Αφρική.

Benita_diasosi

Οι ιδιοκτήτες, τα μέλη του πληρώματος και η ασφαλιστική London P&I Club αυτή τη στιγμή εργάζονται με την διορισμένη διασωστική εταιρεία, Five Ocean Salvage, με επικεφαλή το Νικόλαο Παππά, και τις τοπικές αρχές για την ανάσυρση του πλοίου και την αποτροπή περαιτέρω περιβαλλοντικών ζημιών. Σύμφωνα με τον ασφαλιστή, υπήρξαν μικρά σημάδια πετρελαϊκής διαρροής στην περιοχή του πλοίου και η προτεραιότητα για τους διασώστες είναι να αφαιρεθούν οι 145 τόνοι μαζούτ που παραμένουν επί του πλοίου.

Ένα τελευταίο δελτίο τύπου από την Five Oceans Salvage αναφέρει ότι ένας αριθμός δεξαμενών φορτίου έχουν καταστραφεί και έχουν πλημμυρίσει, ωστόσο, από την Τετάρτη το MV Benita φαίνεται να βρίσκεται σε σταθερή θέση προσαραγμένο. Εν τω μεταξύ, το υπόλοιπο πετρέλαιο του πλοίου βρίσκεται στη διαδικασία να αντληθεί από τις δεξαμενές καυσίμων σε ειδικά εμπορευματοκιβώτια πάνω στο πλοίο που στη συνέχεια θα απομακρυνθούν με ελικόπτερο. Ένα ειδικό ρυμουλκό, το 10560 bhp Ionian Sea FOS, έχει λάβει θέση για να παρέχει υποστήριξη στο MV Μπενίτα καθώς οι εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη.

Benita-metak_petr

Αφού το πλοίο δεν μετέφερε φορτίο κατά τη στιγμή της προσάραξης, οι διασώστες δεν χρειάζεται να επικεντρωθούν στην απομάκρυνση του φορτίου.

Φράγματα περιορισμού της ρύπανσης παραμένουν στη θέση τους γύρω από το πλοίο και το πετρέλαιο που συσσωρεύεται συλλέγεται και απομακρύνεται από εξειδικευμένες ομάδες. Εν τω μεταξύ, ένα σχέδιο για την εκ νέου πλεύση και απομάκρυνση του πλοίου από την ακτογραμμή αναπτύσσεται από την ομάδα διάσωσης σε συνδυασμό με τις αρχές.

Το σημείο της προσάραξης στον Μαυρίκιο

Το σημείο της προσάραξης στον Μαυρίκιο