Αύξηση των θανατηφόρων επιθέσεων στο νέο λιμάνι της Κένυας – 13 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους

Οι αρχές στην Κένυα δυσκολεύονται να ενθαρρύνουν τις ναυτιλιακές εταιρείες να χρησιμοποιήσουν το νεόκτιστο λιμάνι Lamu καθώς οι αυξανόμενοι κίνδυνοι ασφάλειας απειλούν τη βιωσιμότητα της εγκατάστασης, η οποία δυσκολεύεται να προσελκύσει επιχειρήσεις μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της.

Η παράκτια περιοχή του Lamu έχει τις τελευταίες ημέρες αύξησης των θανατηφόρων επιθέσεων που πιστεύεται ότι διεξήγαγε η τρομοκρατική ομάδα al-Shabaab, ωθώντας την κυβέρνηση να επιβάλει απαγόρευση κυκλοφορίας 30 ημερών από το σούρουπο έως την αυγή.

Από τις επιθέσεις σκοτώθηκαν 13 άνθρωποι, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων αστυνομικών που έχασαν την ζωή τους όταν το όχημά τους χτυπήθηκε από έκρηξη. Η βία ρίχνει μια σκοτεινή σκιά στο λιμάνι Lamu, παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι η ανασφάλεια δεν θα επηρεάσει τη βιωσιμότητα της εγκατάστασης.

«Η κυβέρνηση έχει θέσει σε εφαρμογή όλα τα μέτρα για την ασφάλεια του Lamu. Η επιχείρηση ασφάλειας που βρίσκεται σε εξέλιξη δεν πρέπει να τρομάξει τους επενδυτές ούτε να επηρεάσει το εμπόριο μέσω του νέου λιμανιού Lamu», δήλωσε ο Karanja Kibicho, Γενικός Γραμματέας Εσωτερικών.

Η κυβέρνηση της Κένυας διεξάγει μια επιχείρηση ασφαλείας για να απομακρύνει τους τρομοκράτες που βρίσκονται πίσω από τις επιθέσεις και να αποκαταστήσει την ομαλότητα στην ασταθή περιοχή.

Οι κίνδυνοι για την ασφάλεια είναι η πιο πρόσφατη απειλή για τη βιωσιμότητα του λιμανιού Lamu, μιας και η οποία κινδυνεύει να γίνει το μαύρο πρόβατο, προειδοποιούν οι ειδικοί. Από την έναρξη λειτουργίας του τον Μάιο του περασμένου έτους ως εγκατάσταση μεταφόρτωσης, το λιμάνι Lamu των 367 εκατομμυρίων δολαρίων έχει χειριστεί μόνο εννέα πλοία και συνολικά 1.619 TEU.

Το λιμάνι χρησιμοποιεί την πρώτη του προβλήτα, η οποία έχει χωρητικότητα 17.000 TEU, και η Αρχή Λιμένων της Κένυας (KPA) ολοκλήρωσε την κατασκευή των θέσεων 2 και 3. Η KPA λέει ότι βρίσκεται στη διαδικασία απόκτησης σύγχρονου εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένων τριών κινητών γερανών λιμανιού και γερανογέφυρων από πλοία στην ακτή, προκειμένου να συμπληρώσει τις λειτουργίες στο λιμάνι.

«Η ζήτηση για παγκόσμια μεταφόρτωση υπάρχει και η εστίασή μας ως KPA είναι να διασφαλίσουμε ότι θα συνεχίσουμε να φέρνουμε σύγχρονο εξοπλισμό που θα βοηθήσει στη βελτίωση του χρόνου διεκπεραίωσης των φορτοεκφορτώσεων στο λιμάνι Lamu», δήλωσε ο John Mwangemi, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της KPA.

Αν και το λιμάνι, το οποίο αναπτύχθηκε από την China Communication Construction Company, δυσκολεύεται να προσελκύσει ναυτιλιακές εταιρείες παρά τα κίνητρα, η κυβέρνηση σκοπεύει να υποβάλει διαγωνισμούς αναζητώντας ιδιωτικές εταιρείες να κατασκευάσουν άλλες 20 θέσεις ελλιμενισμού στο πλαίσιο συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την ολοκλήρωση της εγκατάστασης 23 θέσεων .

Σχεδιασμένο το 2012, το λιμάνι Lamu σχεδιάστηκε αρχικά για να είναι ένα τεράστιο έργο 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων που θα υλοποιούνταν σε μια περίοδο 16 ετών. Θα είχε συνολικά 32 θέσεις ελλιμενισμού που θα χειρίζονταν 24 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια ετησίως, καθιστώντας το ουσιαστικά ένα από τα μεγαλύτερα και πιο πολυσύχναστα λιμάνια στον κόσμο.

Η αλλαγή της δυναμικής στην περιοχή της ανατολικής Αφρικής – συμπεριλαμβανομένων των λιμενικών επενδύσεων από γειτονικές χώρες όπως η Σομαλία και η μείωση του ενδιαφέροντος από την Αιθιοπία και το Νότιο Σουδάν, τις δύο χώρες που υποστηρίχθηκαν ως η κύρια πηγή επιχειρήσεων μεταφόρτωσης για την εγκατάσταση – ανάγκασαν τις αρχές της Κένυας να επανεξετάσουν τις στρατηγικές για το λιμάνι Lamu.

Διαβάστε ακόμα