Η κυβέρνηση λοιπόν, μετά από τις τροποποίησης του νομοσχεδίου που ψηφίστηκαν το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, θα φορολογήσει τα όλα εμπορικά πλοία που είναι υπό ξένη σημαία και έχουν έδρα την Ελλάδα. Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά και ο λόγος είναι η οικονομική κρίση που αντιμετωπίζει η χώρα μας.
Όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Οικονομικών, μετά τις τροποποιήσεις του νομοσχέδιου, επέβαλε το λεγόμενο φόρο χωρητικότητας των πλοίων. Σύμφωνα με το Αθηναϊκό πρακτορείο, το Ελληνικό κράτος στοχεύει να αυξήσει τα έσοδα κατά 80 εκατ. ευρώ το τρέχον έτος και 60 εκατ. ευρώ το 2014 από την εισφορά τον παραπάνω φόρων.
Όπως όλοι γνωρίζουμε, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου εμπορικού στόλου. Το κράτος στοχεύει – κατ ‘εκτίμηση – σε 762 πλοιοκτήτες, οι οποίοι δεν καταβάλλουν φόρο από τα κέρδη που έχουν. Μετά την άσκηση πιέσεων από τους πλοιοκτήτες αλλά και από τον πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρου Βενιάμη, δεν θα υπάρξει επιβολή περαιτέρω φόρων.
Δεν γνωρίζουμε πότε θα αρχίσει να επιβάλετε ο συγκεκριμένος φόρος. Όπως δήλωσε ο Βενιάμης, ο φόρος θα ισχύει μόνο για τα πλοία με ξένη σημαία (τα Ελληνικής καταβάλλουν ήδη εφορία) αλλά δεν θα φορολογούνται με βάση τα κέρδη τους αλλά με βάση την χωρητικότητα τους.
3.848 τα πλοία με ξένη σημαία
Σύμφωνα με το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος, και σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που είναι διαθέσιμα, τα πλοία που ελέγχονται από Έλληνες πλοιοκτήτες και είναι υπό ξένη σημαία, ανέρχονται σε 3,760 155,904,976 κ.ο.χ. (15 Μάρτιος 2012) ενώ τα πλοία υπό Ελληνική σημαία ανέρχονται σε 2.014 πλοία συνολικά 43,397,583 κ.ο.χ. (31 Δεκέμβριος 2011).
Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, έως το 2011 τα αφορολόγητα κέρδη που αποκόμισαν οι Έλληνες πλοιοκτήτες τα 10 τελευταία χρόνια, είναι περισσότερα από 175 δισεκατομμύρια δολάρια!
Σύμφωνα με το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών, το οποίο είναι ιδιωτικό και μη κερδοσκοπικό, η απότομες αλλαγές στον τομέα της ναυτιλίας στην Ελλάδα ίσως φέρουν απρόσμενες αλλαγές. Υπάρχουν πάρα πολλοί εργαζόμενοι που απασχολούνται στον κλάδο της ναυτιλίας. Μελέτη της Maritime Holdings Inc. έδειξε:
Απώλειες θέσεων εργασίας
“Μια απότομη, και χωρίς τη δέουσα προσοχή, αλλαγή του καθεστώτος φορολογίας στον τομέα της ναυτιλίας μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της οικονομικής δραστηριότητας στην ναυτιλία αλλά και σε όλη την οικονομία της χώρας, κάτι το οποίο θα είναι αποτέλεσμα από τις σημαντικές απώλειες θέσεων εργασίας και τη μείωση των καθαρών φορολογικών εσόδων”.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη η Ελλάδα ελέγχει το 16,2 τοις εκατό του παγκόσμιου εμπορικού στόλου καθιστώντας τη, ηγέτη της παγκόσμιας ναυτιλίας!
Κατά το έτος 2009 η συνεισφορά της ναυτιλίας – είτε έμμεσα είτε άμεσα – αντιπροσώπευσε το 6,1 τοις εκατό του ελληνικού ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος, δημιουργώντας ρευστό € 2,7 δισεκατομμύρια για την απασχόληση και στήριξη 192.000 θέσεων εργασίας!
Όπως όλοι μας καταλαβαίνουμε, η ζημιά που θα επέλθει στην χώρα μας – σε περίπτωση που οι πλοιοκτήτες τα ”βροντήξουν” και φύγουν – θα είναι ανυπολόγιστη. Όλοι οι ναυτικοί, όλοι όσοι ασχολούνται με την ναυτιλία, όλοι όσοι γνωρίζουν τον τομέα της ναυτιλίας αλλά και εμείς εδώ στο e-nautilia.gr, καιρό τώρα υποστηρίζουμε ότι μόνο ζημιά μπορεί να προκαλέσει στην Ελλάδα αυτή η απότομη αλλαγή στον κλάδο της ναυτιλίας. Αρκετοί συμπατριώτες μας και πολιτικοί, χωρίς να γνωρίζουν, βρίζουν το κράτος που δεν φορολογεί τους εφοπλιστές αλλά εμείς εδώ θα πούμε για άλλη μια φορά ότι θα είναι λάθος να τα βάλουν μαζί τους γιατί πολύ απλά μπορούν άνετα να τα μαζέψουν και να φύγουν! Σε περίπτωση που συμβεί κάτι τέτοιο, όλοι μας θα χάσουμε την δουλειά μας, η Ελλάδα θα χάσει τεραστία έσοδα αλλά και το μοναδικό πράγμα που έχει να καυχιέται.
Mετά όλοι οι αριστεριστές, οι προοδευτικοί και οι τεχνοκράτες να ΤΡΕΞΟΥΝ ΝΑ ΚΡΥΦΤΟΥΝ!!!
v.a.