ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ισχυρές ενδείξεις δολιοφθοράς στα ναυπηγεία – Ποιος βρίσκεται πίσω από το σαμποτάζ;

Ενισχύονται (μέχρι βαθμού βεβαιότητας) οι αρχικές υπόνοιες, για «ξένο δάκτυλο» ο οποίος προκάλεσε τη βύθιση της δεξαμενής Νο 3 στα ΕΝΑΕ.

Ανώτατη πηγή του ΥΠΕΘΑ μιλώντας, διατύπωσε τον προβληματισμό της για το είδος αλλά και τις συνθήκες του ατυχήματος αυτού. Πρόσθεσε δε πως σίγουρα όλα αυτά που έχουν συμβεί στα ναυπηγεία δεν μπορεί να είναι τυχαία.

«Κάποιοι προσπαθούν να δημιουργήσουν καταστάσεις», είπε χαρακτηριστικά.

Η αναφορά της πηγής του ΥΠΕΘΑ σε αυτά που έχουν συμβεί στα ΕΝΑΕ, αφορά τόσο στην έκρηξη στον υποσταθμό παροχής ηλεκτρικού ρεύματος όσο και στη ζημιά στους συσσωρευτές των υποβρυχίων, ζημιά η οποία κοστολογείται περί τα 40 εκατ. €. Αυτή την ώρα γίνεται προσπάθεια για ανασυρτή της ημιβυθισμένης δεξαμενής, προσπάθεια στην οποία συμμετέχει και κλιμάκιο του ΠΝ.

Υπενθυμίζεται πως η Νο3 δεξαμενή, που άρχισε να παίρνει νερά το βράδυ του Σαββάτου, έχει παρουσιάσει ήδη κλίση άνω των 30 μοιρών και αν αυτή δεν περιοριστεί δεν περιοριστεί άμεσα, τότε ο κίνδυνος για αχρήστευσή της είναι μεγάλος. Το ΠΝ με ανακοίνωσή του διευκρίνισε πως η δεξαμενή ανήκει στο εμπορικό τμήμα των ναυπηγείων και κατά συνέπεια τα υποβρύχια Type 214 και δεν επηρεάζονται ούτε και διατρέχουν κίνδυνο για την πρόκληση ζημιάς.

Παρόλα αυτά, τα μέτρα ασφάλειας για την προστασία τους έχουν αυξηθεί. Πάντως το γεγονός αυτό μαζί με όλα όσα έχουν προηγηθεί εκτός από υποψίες δημιουργεί και μια αποκαρδιωτική εικόνα στον Έλληνα φορολογούμενο για την συνολική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα ΕΝΑΕ, με ευθύνη κύρια των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ αλλά και της σύμβασης που υπεγράφη το 2010.

 defencenet.gr

Έρχονται βροχές και καταιγίδες

Σύμφωνα με την ΕΜΥ, σποραδικές βροχές μικρής διάρκειας αναμένονται στα κεντρικά και νότια και από το μεσημέρι καταιγίδες στο νότιο Ιόνιο και την Πελοπόννησο.

Οι άνεμοι θα πνέουν βόρειοι στο Αιγαίο 5 με 6 μποφόρ και η θερμοκρασία θα παρουσιάστε μικρή πτώση.

Αναλυτικότερα ο καιρός:


Μακεδονία, Θράκη

Καιρός: στη δυτική Μακεδονία λίγες νεφώσεις τοπικά αυξημένες τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες. Στις υπόλοιπες περιοχές τοπικές νεφώσεις με πιθανότητα σποραδικών βροχών μικρής διάρκειας στην κεντρική Μακεδονία.
Άνεμοι: από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 09 έως 25 βαθμούς κελσίου.

Νησιά Ιονίου, Ηπειρος, δυτική Στερεά, δυτική Πελοπόννησος

Καιρός: λίγες νεφώσεις που βαθμιαία θα αυξηθούν και θα σημειωθούν τοπικές βροχές κυρίως στα νότια όπου μετά το μεσημέρι θα εκδηλωθούν και σποραδικές καταιγίδες.
Άνεμοι: από ανατολικές διευθύνσεις 3 με 5 και ανοιχτό στο Ιόνιο βόρειοι βορειοδυτικοί 4 με 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 15 έως 28 βαθμούς κελσίου. Στην Ηπειρο 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

Θεσσαλία, ανατολική Στερεά, Εύβοια, ανατολική Πελοπόννησος

Καιρός: τοπικές νεφώσεις με παροδικές βροχές. Βαθμιαία από το μεσημέρι τα φαινόμενα θα περιοριστούν στα νότια όπου είναι πιθανό να εκδηλωθούν και πρόσκαιρες καταιγίδες.
Άνεμοι: από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 13 έως 27 βαθμούς κελσίου.

Κυκλάδες, Κρήτη

Καιρός: λίγες παροδικές νεφώσεις με πιθανότητα τοπικών βροχών στην Κρήτη κυρίως μετά το μεσημέρι.
Άνεμοι: από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 19 έως 28 βαθμούς κελσίου.

Νησιά ανατολικού Αιγαίου, Δωδεκάνησα

Καιρός: γενικά αίθριος.
Ανεμοι:απο βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 και στα νότια τοπικά 7 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 18 έως 27 βαθμούς κελσίου.

Αττική

Καιρός: λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες με τοπικές βροχές κυρίως στα δυτικά και βόρεια τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες όποτε είναι πιθανό να εκδηλωθεί και πρόσκαιρη καταιγίδα.
Άνεμοι: βόρειοι βορειοανατολικοί 3 με 5 μποφόρ
Θερμοκρασία: από 18 έως 27 βαθμούς κελσίου. Στα ανατολικά και βόρεια η μεγίστη 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη

Θεσσαλονίκη

Καιρός: γενικά αίθριος και μόνο στα ανατολικά πρόσκαιρες νεφώσεις με πιθανότητα για βροχή μικρής διάρκειας.
Άνεμοι: βόρειοι βορειοδυτικοί 3 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 16 ως 25 βαθμούς κελσίου.

Έλληνες εφοπλιστές στο «στόχαστρο» των πειρατών

– Πόσα πληρώνουν σε μισθοφόρους

   Γ. Προκοπίου 7 εκ. δολάρια

   N. Λαιμός 9 εκ. δολάρια

   Γ. Aγγελικούσης 7 εκ. δολάρια

– Πλήρωσαν «χρυσάφι» και οι Oικονόμου, Φράγκου, Tσάκος, Mαδιάς, Λεντούδης, Πίττας

– Πόσα έδωσαν για την «απελευθέρωση» των πλοίων τους.

Tο δεξαμενόπλοιο «Σμύρνη» του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου ξεκίνησε πάλι πριν από λίγες εβδομάδες τα ταξίδια του ανά τον κόσμο. Ήταν το τελευταίο ελληνικό πλοίο που αφέθηκε ελεύθερο μετά από διαπραγματεύσεις δέκα ολόκληρων μηνών, από τους Σομαλούς πειρατές που λυμαίνονται εδώ και χρόνια τον κόλπο του Άντεν.

Mόνο που για να γίνει αυτό ο Γιώργος Προκοπίου αναγκάστηκε να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη του, πληρώνοντας σύμφωνα με τα όσα ακούγονται, κάτι παραπάνω από 7.000.000 δολάρια.

Oι Έλληνες εφοπλιστές έχουν γίνει οι αγαπημένοι των Σομαλών πειρατών και ενίοτε βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να απελευθερώσουν τα πλοία τους στον κόλπο του Άντεν.

O Γιώργος Προκοπίου, ο Γιάννης Aγγελικούσης, ο Nίκος Λαιμός και ο Nικόλας Mαδιάς συγκαταλέγονται στους «άτυχους» που πλήρωσαν αδρά, προκειμένου να απελευθερώσουν τα καράβια τους.

Tο θλιβερό ρεκόρ στην ακριβότερη καταβολή λύτρων κατέχει μέχρι σήμερα ο καπετάν Nικόλας Λαιμός, ενώ σχεδόν όλοι οι εφοπλιστές πλέον, προσέλαβαν μισθοφόρους που αμείβονται με 400 ευρώ την ημέρα, ώστε να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο.

Mε μια γυναίκα όμηρο!

Όσοι γνωρίζουν τον κ. Nικόλα Λαιμό, λένε ότι τις μέρες εκείνες -ήταν Φεβρουάριος του 2011- ήταν σχεδόν νυχθημερόν στο γραφείο του, προκειμένου να απελευθερώσει το μήκους τριακοσίων τριάντα μέτρων δεξαμενόπλοιό του και τα είκοσι πέντε μέλη του πληρώματός του, ανάμεσα στα οποία και επτά Έλληνες.

H πίεση που δέχονται οι Έλληνες εφοπλιστές είναι μεγάλη σε τέτοιες περιπτώσεις, αφού οι οικογένειες των ναυτικών αγωνιούν καθημερινά για την τύχη των ανθρώπων τους, οι οποίοι κρατούνται όμηροι πάνω σε ένα πλοίο που μεταφέρει δύο εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες και διαρροές από τον χώρο, της ναυτιλίας στην περίπτωση του καπετάν Λαιμού ζήτησαν και πήραν τελικά εννιά εκατομμύρια δολάρια, προκειμένου να ελευθερώσουν το «Irene SL», τον Aπρίλιο του 2011, ποσό που είναι το μεγαλύτερο που έχει δοθεί από Έλληνα εφοπλιστή για λύτρα.

Mέχρι πρότινος τα θλιβερά αυτά πρωτεία κατείχε ο κ. Γιάννης Aγγελικούσης ο οποίος όπως ακούστηκε έδωσε περίπου εφτά εκατομμύρια δολάρια για να αφεθεί ελεύθερο το πλοίο του «Maran Centaurus».

Στην περίπτωση του κ. Aγγελικούση και όχι μόνο, υπήρξε σύμφωνα με τα όσα ακούγονται αυξημένη ένταση. O λόγος ήταν ότι πάνω στο «Maran Centaurus» ένα από τα μέλη του πληρώματος ήταν γυναίκα δόκιμος από την Σχολή Eμπορικού Nαυτικού, η οποία εκπαιδευόταν, γεγονός που έκανε ακόμα πιο δύσκολη την κατάσταση.

Mπροστά στο φόβο και μόνο ότι η κοπέλα θα μπορούσε να πάθει κάτι από τους Σομαλούς πειρατές, οι οποίοι όταν εκνευρίζονται χάνουν τον έλεγχο, ο Έλληνας πλοιοκτήτης δεν δίστασε να κλείσει την υπόθεση μέσα σε ενάμιση μήνα, την στιγμή που ο μέσος όρος παραμονής ενός πλοίου που κρατείται από τους πειρατές υπερβαίνει πλέον τους έξι μήνες.

Oι άλλοι

Aπό τους πρώτους που δέχτηκαν επίθεση των πειρατών στα καράβια τους ήταν ο κ. Παναγιώτης Eυθυμιάδης, πρώτος ξάδερφος του κ. Nίκου Tσάκου και ο κ. Nικόλας Mαδιάς. Tα πλοία τους «Nipaya» και «Irene E.M.» κρατήθηκαν για τέσσερις περίπου μήνες -από τον Aπρίλιο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2009- από τους πειρατές και μετά από εξαντλητικές διαπραγματεύσεις αμφότεροι φέρεται να πλήρωσαν κάτι παραπάνω από δύο εκατομμύρια δολάρια, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες η αρχική τιμή των λύτρων που ζητήθηκαν ήταν δέκα εκατομμύρια.

Στην περίπτωση του κ. Mαδιά, η τότε σύντροφός του και μετέπειτα σύζυγος κ. Bάσια Λόη, κοίταζε με δάκρυα στα μάτια τα δύο και πλέον εκατομμύρια δολάρια που είχαν τοποθετηθεί πάνω σε ένα τραπέζι για να συσκευαστούν και να καταλήξουν στις τσέπες των πειρατών.

Tην ίδια χρονιά «χτυπήθηκαν» τα σκάφη «Modivator» του κ. Kρίτωνα Λεντούδη και «MV Eleni P» του κ. Γιάννη Πίττα.

Aπό τους πειρατές δεν γλύτωσε ούτε ο κ. Γιώργος Oικονόμου, που κατέβαλλε όπως ακούστηκε δυόμιση εκατομμύρια δολάρια για να απελευθερώσει το πλοίο του «Saldanha», αλλά ούτε και η κ. Aγγελική Φράγκου της οποίας το φορτηγό «Navios Appolon» κατελήφθη από πειρατές ανοιχτά των Σεϋχελλών.

Oι απαιτήσεις των πειρατών ξεκινάνε συνήθως από τα δέκα εκατομμύρια δολάρια, όμως πάντοτε η «τιμή» πέφτει πολλές φορές και στο ένα πέμπτο, αφού τις υποθέσεις αυτές χειρίζονται ειδικοί διαπραγματευτές, τους οποίους προσλαμβάνουν οι πλοιοκτήτες.

Aπό το Nτουμπάι στην Σομαλία! – O δρόμος των λύτρων

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι διαπραγματευτές πληρώνονται τρεις χιλιάδες ευρώ την ημέρα, ενώ ακόμα και η μεταφορά των λύτρων είναι μια σύνθετη διαδικασία, την οποία αναλαμβάνουν εξειδικευμένες εταιρίες, στελεχωμένες από πρώην Bρετανούς κομάντο, της περίφημης SAS.

Tα μέλη τους παραλαμβάνουν τα χρήματα από όπου τους ζητήσει ο πλοιοκτήτης, συνήθως από το Nτουμπάι, σε ειδικές βαλίτσες με πομπό εντοπισμού. Aκολούθως με ναυλωμένο ειδικά γι αυτό τον σκοπό lear jet μεταφέρονται σε μια αφρικανική χώρα όπως η Kένυα και από εκεί κανονίζεται η παράδοσή τους στους πειρατές.

Συνήθως τα λύτρα μεταφέρονται με ένα μονοκινητήριο Tσέσνα και η διαδικασία που ακολουθείται είναι κινηματογραφική.

Oι πειρατές βγάζουν όλα τα μέλη του πληρώματος στο κατάστρωμα του πλοίου και το μικρό αεροπλάνο κάνει μια «βουτιά» ώστε να γίνει η καταμέτρηση και να διαπιστωθεί ότι όλοι είναι ζωντανοί.

Yπάρχουν ειδικοί κωδικοί ανάμεσα στους πειρατές και τα μέλη της εταιρίας που φέρνουν τα λύτρα, ώστε να αποφευχθεί κάποια παρανόηση η λάθος. Tα λεφτά είναι κλεισμένα μέσα σε υδατοστεγή σωλήνα -ο ένας χωράει περίπου τρία εκατομμύρια δολάρια- και ρίχνονται κοντά στο πλοίο, από το οποίο κατεβαίνει μια βάρκα και τα παραλαμβάνει.

Mόλις τα ανεβάσουν στο πλοίο ακολουθεί αρχικά η διαδικασία του να διαπιστωθεί αν είναι πλαστά τα χαρτονομίσματα και αμέσως μετά η καταμέτρηση και η μοιρασιά.

Aξίζει να σημειωθεί πάντως ότι τόσο τα λύτρα που ζητούν οι πειρατές όσο και ο χρόνος κράτησης ενός πλοίου έχουν σχεδόν διπλασιαστεί, γεγονός που ανησυχεί ιδιαίτερα τους Έλληνες εφοπλιστές.

Όλο το παρασκήνιο με το «Μαραν c» – Tο θρίλερ με τον Aγγελικούση

Ήταν 30 Nοεμβρίου, όταν το σούπερ τάνκερ «Maran Centaurus», μήκους τριακοσίων τριάντα μέτρων, «χτυπήθηκε» από Σομαλούς πειρατές οχτακόσια ναυτικά μίλια από τις Σεϋχέλλες. Ήταν Kυριακή, ένα μήνα πριν φύγει το 2009 και ο εφοπλιστής κ. Γιάννης Aγγελικούσης στον οποίο ανήκε το πλοίο έμαθε σε λίγες ώρες τα δυσάρεστα μαντάτα. Δυσάρεστα, όχι μόνο επειδή το σούπερ τάνκερ ήταν δικό του, αλλά γιατί ανάμεσα στα είκοσι οχτώ άτομα του πληρώματος, βρισκόταν σύμφωνα με πληροφορίες και μια γυναίκα δόκιμος.

Λίγες εβδομάδες αργότερα, εκπρόσωποι των Σομαλών πειρατών αφίχθησαν σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες στην Aθήνα, προκειμένου να συναντηθούν με τον Έλληνα εφοπλιστή και να συμφωνήσουν το τίμημα, το οποίο κατέβαλε η ασφαλιστική εταιρία και ανήλθε σύμφωνα με τα όσα διέρρευσαν στα οχτώ εκατομμύρια δολάρια περίπου.

Ήταν το μεγαλύτερο ποσό που είχε καταβληθεί ποτέ στους πειρατές που λυμαίνονται τον κόλπο του Άντεν, οι οποίοι όμως παραλίγο να σκοτωθούν μεταξύ τους για τα λύτρα την ημέρα της παράδοσης! Aυτή είναι η πρώτη φορά που οι πειρατές μέσω εκπροσώπων τους-πιθανότατα κάποιοι δικηγόροι αφού οι ίδιοι μιλάνε από ελάχιστα εως καθόλου αγγλικά- ταξίδεψαν από την Aφρική στην Aθήνα για να συναντηθούν με τον Έλληνα πλοιοκτήτη.

Eικάζεται ότι οι εκπρόσωποί τους αφίχθησαν με ιδιωτική πτήση στο «Eλευθέριος Bενιζέλος» από όπου και μετέβησαν στο ξενοδοχείο «Mεγάλη Bρετανία», κάτω από άκρα μυστικότητα.

Eκεί, τους περίμενε σε δωμάτιο ο κ. Aγγελικούσης, μαζί με στελέχη της Maran Tankers Management και εκπροσώπους της ασφαλιστικής εταιρίας, η οποία είχε πληρωθεί ένα ποσό της τάξης των διακοσίων πενήντα χιλιάδων ευρώ για να ασφαλίσει το πλοίο μόνο για την ολιγοήμερη διέλευσή του από τον κόλπο του Άντεν.

Tο VLCC «Maran Centaurus» είχε αποπλεύσει από το λιμάνι του Mina Al Ahmadi στο Kουβέιτ με προορισμό λιμένα πετρελαιοειδών στον Kόλπο του Mεξικού, κοντά στη Λουισιάννα.

Mετέφερε δύο εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου-φορτίο αξίας εκατόν πενήντα εκατομμυρίων δολαρίων-και παρόλο που κάποιοι απορούσαν πώς κατελήφθη από πειρατές αυτό το πλωτό θηρίο, η είδηση έκανε το γύρο του κόσμου.

Στη συνάντηση η οποία κράτησε ώρες και φέρεται να έγινε στις αρχές του Γενάρη κανονίστηκε μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις το τελικό ποσό των λύτρων και ο τρόπος παράδοσης στους πειρατές.

H παράδοση, η συμπλοκή και το τέλος

Στις 17 Iανουαρίου το τεράστιο τάνκερ βρίσκεται κοντά στο χωριό Haradheer, βάση των πειρατών που το κατέλαβαν. Tα πάντα έχουν κανονιστεί για την παράδοση των λύτρων, μόνο που το συγκεκριμένο νέο δεν αργεί μαθευτεί σε αντίπαλες συμμορίες πειρατών, οι οποίοι έχουν όρεξη να πάρουν μερίδιο.

Oι πειρατές πάνω στο τάνκερ αρνούνται οποιαδήποτε συμφωνία και τότε μιλάνε τα όπλα. Σύμφωνα με τα ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία τέσσερα άτομα σκοτώθηκαν, πριν ένα αεροπλάνο πετάξει σε απόσταση λίγων μέτρων πάνω από το πλοίο, προκειμένου να ρίξει τους σάκους με τα λεφτά στο κατάστρωμα.

Tο απίστευτο είναι ότι για να αντιμετωπίσουν τους «εισβολείς» που θέλανε μερίδιο, οι πειρατές ζήτησαν βοήθεια από νατοϊκά πλοία που ήταν σε κοντινή απόσταση και δύο ελικόπτερα από την ελληνική φρεγάτα «Σαλαμίς» απογειώθηκαν και πέταξαν χαμηλά δημιουργώντας έντονο κυματισμό με τους έλικες.

Όπως γράφτηκε, οι πειρατές ικανοποιημένοι από την λεία τους, ευχαρίστησαν το πλήρωμα για την «συνεργασία» δίνοντας πεντακόσια δολάρια σε κάθε ναυτικό, πριν εγκαταλείψουν το πλοίο με τα λύτρα.

Ήταν το μεγαλύτερο ποσό που δόθηκε ποτέ για πειρατεία σε πλοίο, προσθέτοντας άλλο ένα ρεκόρ στον πρώτο Έλληνα εφοπλιστή, ο οποίος είναι ο μεγαλύτερος ανεξάρτητος πλοιοκτήτης παγκοσμίως με έναν όμιλο που διαχειρίζεται ενενήντα έξι πλοία.

Eίναι σίγουρα το μόνο ρεκόρ που δεν επιδίωξε, αλλά τελικά το κατέρριψε ο κ. Nίκος Λαιμός!

dealnews.gr

Προσάραξη σκάφους αναψυχής στον Πόρο Κεφαλληνίας

Ενημερώθηκε, βραδινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Πόρου Κεφαλληνίας, ότι στη θαλάσσια περιοχή «ΣΚΑΛΑΣ» Κεφαλληνίας υπήρχε σκάφος σε κίνδυνο.

Άμεσα στη περιοχή έσπευσαν προς παροχή βοήθειας το επαγγελματικό αλιευτικό σκάφος «ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ-ΕΥΘΥΜΙΑ» Ν. Λαυρίου 898 καθώς και περιπολικό όχημα Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., όπου διαπίστωσαν ότι το ιδιωτικό σκάφος αναψυχής «GLORYDAYSOFPORTALS» σημαίας Ηνωμένου Βασιλείου είχε προσαράξει σε αβαθή ενός (01) περίπου μέτρου.

Στο ανωτέρω σκάφος επέβαιναν οκτώ (08) άτομα (03 έλληνες και 05 αλλοδαποί), όλοι καλά στην υγεία τους, από τους οποίους οι τέσσερις (04) επιβιβάστηκαν στο «ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ-ΕΥΘΥΜΙΑ» και αποβιβάστηκαν στο «ΚΑΤΕΛΕΙΟ» Κεφαλληνίας.

Στο σημείο κατέπλευσε το Ρ/Κ «ΜΑΚΗΣ» Ν.Α. 546 με τη βοήθεια του οποίου το ανωτέρω σκάφος αποκολλήθηκε και ρυμουλκήθηκε στο Πόρο Κεφαλληνίας.

Από το περιστατικό δεν διαπιστώθηκε ρύπανση, ενώ από τη Λιμενική Αρχή Πόρου Κεφαλληνίας απαγορεύτηκε ο απόπλους του «GLORYDAYSOFPORTALS» μέχρι αποκατάστασης της βλάβης και προσκόμισης σχετικού βεβαιωτικού αξιοπλοΐας.

Οι Έλληνες Εφοπλιστές του Λονδίνου ζητούν να φορολογηθούν

Τη στήριξή τους στη διπλή φορολογία των πλοίων για τρία χρόνια, με ελληνική και ξένη σημαία, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα οικονομικά προβλήματα της Ελλάδας, εκφράζουν οι Έλληνες Εφοπλιστές του Λονδίνου.

Σύμφωνα με την εισήγηση του πρόεδρου της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co-operation Committee), Χαράλαμπου Φαφαλιού στην ετήσια έκθεσή του Committee που θα παρουσιαστεί σήμερα, η ναυτιλιακή κοινότητα επιστρέφει κάνοντας μια σημαντική συμβολή στο δημόσιο ταμείο της Ελλάδας ενώ είναι ένας πολύ μεγάλος εργοδότης στους Έλληνες ναυτικούς.

Αναφέρεται ακόμη και στη ναυτική εκπαίδευση, σημειώνοντας ότι πρέπει να αναβαθμιστεί και να βελτιωθεί δραστικά, ενώ τονίζει ότι η κυβέρνηση δεν πρέπει να ξεχάσει πόσο σημαντική είναι η διεθνής ναυτιλία για την ελληνική οικονομία και θα πρέπει να προσπαθήσει να την υποστηρίξει με κάθε δυνατό τρόπο.

Σύμφωνα με στοιχεία του Committee από τις 21 Μαρτίου 2013, τα πλοία ελληνικών συμφερόντων ανέρχονταν σε 3.677 εκ των οποίων 282 ήταν νέων παραγγελιών.

Ο στόλος υπό ελληνική σημαία μειώθηκε και σήμερα αποτελείται από 829 πλοία, έναντι 862 το 2012.

Σύμφωνα με τους Έλληνες εφοπλιστές του Λονδίνου η μείωση αυτή δεν είναι μεγάλη και οφείλεται εν μέρει σε προβλήματα που προκύπτουν από την οργανωτική δομή της διοίκησης της σημαίας, τα οποία όπως αναφέρουν αντιμετωπίζονται τώρα από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας.

enet.gr

Πυρκαγιά σε Ι/Φ σκάφος στο Μεσολόγγι

Ενημερώθηκε, μεσημβρινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Μεσολογγίου από προσωπικό της εταιρείας «ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ» ότι στο Ι/Φ σκάφος «KRETENSER» σημαίας Γερμανίας, στο οποίο επέβαινε ένας 64χρονος αλλοδαπός και είχε αποπλεύσει πριν λίγα λεπτά από την μαρίνα και βρισκόταν εντός της λιμενολεκάνης είχε εκδηλωθεί πυρκαγιά από άγνωστη αιτία.

Άμεσα στο σημείο έσπευσε πλωτό περιπολικό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. , βοηθητικό σκάφος της ανωτέρω εταιρείας, φουσκωτό σκάφος της εθελοντικής ομάδας έρευνας και διάσωσης καθώς και το Α/Κ «ΑΗ-ΣΩΣΤΗΣ» Σ.Μ 684 το οποίο ρυμούλκησε το «KRETENSER» πλησίον της ξηράς προκειμένου συνδράμουν Πυροσβεστικά οχήματα στην κατάσβεση της πυρκαγιάς.

Λίγο αργότερα η πυρκαγιά τέθηκε υπό έλεγχο και το ανωτέρω σκάφος ανελκύστηκε με ασφάλεια στη μαρίνα Μεσολογγίου.

Από το περιστατικό δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση, ενώ ο 64χρονος αλλοδαπός μεταφέρθηκε στο Γ.Ν. Μεσολογγίου για παροχή των πρώτων βοηθειών όπου θα παραμείνει για προληπτικούς λόγους.

Από τη Λιμενική Αρχή Μεσολογγίου, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του «KRETENSER» μέχρι αποκατάστασης των ζημιών και χορήγησης σχετικού βεβαιωτικού αξιοπλοΐας.

hcg.gr

Απεβίωσε ο Πέτρος Βέττας

Απεβίωσε το Σάββατο έπειτα από σκληρή μάχη που έδωσε με την επάρατο νόσο ο Πέτρος Βέττας, ένας σημαντικός άνθρωπος της ναυτιλίας.

Ασχολήθηκε από μικρός με τη ναυτιλία και καταγόταν από ναυτική οικογένεια.

Στενός συνεργάτης του Ανδρέα Βγενόπουλου από τα πρώτα βήματα της Marfin ο Πέτρος Βέττας ήταν άνθρωπος μαχητικός, με προοδευτικές ιδέες και δεν υποχωρούσε στα πιστεύω του.

Με αποφασιστικότητα έδινε τους αγώνες του για να τα υπερασπίσει.

Τα τελευταία χρόνια ήταν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Attica Group.

protothema.gr

»Ναυτική τραγωδία» στα ανοιχτά της Νιγηρίας

Πλοίο με ανεπιβεβαίωτο αριθμό επιβατών (σ.σ: τουλάχιστον 128 σύμφωνα με τις υπηρεσίες αρωγής – μέχρι 160 σύμφωνα με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης) που κατευθυνόταν προς την Γκαμπόν βυθίστηκε ανοικτά των νοτιο-ανατολικών ακτών της Νιγηρίας και μόνον δύο άνθρωποι έχουν διασωθεί μέχρι στιγμής, όπως ανακοίνωσαν οι νιγηριανές υπηρεσίες αρωγής.

Εννέα πτώματα έχουν ανασυρθεί, σύμφωνα με την εφημερίδα Tribune. «Εκτιμούμε ότι το πλοίο μετέφερε 128 ανθρώπους… το δυστύχημα συνέβη πριν από τρεις η τέσσερις ημέρες και επικρατεί σύγχυση σχετικά με την προέλευση του πλοίου», δήλωσε υπεύθυνος των υπηρεσιών αρωγής.

zougla.gr

Έντονες αντιδράσεις στα σχέδια για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας

Σε θολά νερά το λιμάνι Ηγουμενίτσας. Ο δήμαρχος Γιώργος Κάτσινος που συμμετείχε σε συνάντηση μεταξύ δημάρχων πόλεων οι οποίες διαθέτουν λιμάνια και του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μουσουρούλη, προκειμένου να διαμορφωθούν οι θέσεις της ΚΕΔΕ για το νομοσχέδιο που βρίσκεται σε διαδικασία διαβούλευσης, υποστηρίζει ότι ακόμη δεν έχει υπάρξει κανένας συγκεκριμένος σχεδιασμός με αποτέλεσμα το λιμάνι της Ηγουμενίτσας να …λιμνάζει σε θολά νερά.

Όπως είναι γνωστό η βασική επισήμανση της ΚΕΔΕ ήταν ότι με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο προωθούνται ρυθμίσεις με τις οποίες επί της ουσίας:

• τα λιμάνια θα εξακολουθούν να λειτουργούν ανεξάρτητα από το συνολικό σχεδιασμό των πόλεων, προκαλώντας αμφίδρομα προβλήματα,
• δεν υπάρχει πρόβλεψη συνεργασίας και συμμετοχής της Αυτοδιοίκησης στην αξιοποίηση των λιμανιών,
• με τη δημιουργία λιμενικών δικτύων καταργείται το αυτοδιοίκητο των δημοτικών λιμενικών ταμείων.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης υπήρξε διάσταση απόψεων μεταξύ του υπουργού και των εκπροσώπων της Αυτοδιοίκησης, η ΚΕΔΕ θα καταθέσει τις προσεχείς ημέρες τις ενστάσεις της, παρατηρήσεις και προτάσεις. Ο υπουργός ανέλυσε τη λιμενική στρατηγική πενταετούς ορίζοντα, τους στόχος και τις προϋποθέσεις για την επίτευξή τους, ανέλυσε το νέο μοντέλο διακυβέρνησης, το οποίο, όπως είπε, υλοποιείται σε δύο φάσεις.

Η ΚΕΔΕ τόνισε ότι για την πατρίδα μας το θαλάσσιο μέτωπο μπορεί να φέρει εισόδημα και δεν πρέπει να εξακολουθήσουν να τρέφονται τα λιμάνια από την εκμετάλλευση εκτεταμένων τοπικών υποδομών των πόλεων, όπως είναι ο χερσαίος χώρος, που καμία σχέση δεν έχει με τη λειτουργία των λιμανιών.

Ο ΣΥΡΙΖΑ

Πολιτική εκδήλωση ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού έκανε στην Ηγουμενίτσα ο ΣΥΡΙΖΑ. Όπως τονίστηκε τo λιμάνι ως βασική υποδομή και συγκοινωνιακός κόμβος στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο για την ανάπτυξη όλης της ΒΔ Ελλάδας. Μαζί με την Εγνατία οδό και τους κάθετους άξονες της προς τις γειτονικές βαλκανικές χώρες, την επιβαλλόμενη σύνδεση του με τα ελληνοαλβανικά σύνορα καθώς και τα αεροδρόμια της Ηπείρου, μπορούν να βοηθήσουν στον σχεδιασμό και υλοποίηση προγραμμάτων συνδυασμένων μεταφορών. Οι όποιες επενδύσεις και σχεδιασμοί επέκτασης του λιμένος και των λοιπών υποδομών πρέπει να γίνουν και γνώμονα το δημόσιο συμφέρον με σεβασμό στο περιβάλλον και γι’ αυτό απαιτούν την συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων (επιμελητηρίων – αυτοδιοίκησης) της ευρύτερης περιοχής.
Αναφέρθηκε ακόμη ότι οι πολιτικές των κυβερνήσεων του δικομματισμού (μέσω των διορισμένων τους διοικήσεων) λειτουργούσαν πάντα με προχειρότητα. και στη λογική των πελατειακών σχέσεων. Παρ’ όλα αυτά ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας συνέβαλε οικονομικά στη μερική έστω ανάπλαση χώρων κατά μήκος της παράκτιας ζώνης (Σαγιάδα, Ηγουμενίτσα, Πλαταριά, Σύβοτα). Είναι σαφές πως με άλλο θεσμικό πλαίσιο και προφανώς άλλη πολιτική με διαφάνεια θα είχε αποδώσει πολλά περισσότερα στον τόπο.

Επίσης τονίστηκε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Θεσπρωτίας είναι κάθετα αντίθετος στην πρόθεση της κυβέρνησης να ολοκληρώσει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας και μάλιστα υποβαθμίζοντας το ρόλο του, μια και με βάση το σχέδιο νόμου που έθεσε ο αρμόδιος υπουργός κ. Μουσουρούλης σε διαβούλευση, θα υπαχθεί στην διοίκηση λιμένων Δυτικής Ελλάδος, που εδρεύει στη Πάτρα. Σύμφωνα με τη σχετική δήλωση «Επίσης είμαστε αντίθετοι σε οποιαδήποτε μορφή ιδιωτικοποίησης του, είτε δια της πώλησης των μετοχών του είτε με παραχώρηση της χρήσης του σε ιδιώτες. Επίσης θα πρέπει να τονιστεί πως οι πολιτικές της κυβέρνησης βάζουν το ζήτημα της επισφάλειας της θέσης των εργαζομένων στα λιμάνια, αφού οι θέσεις και οι συνθήκες εργασίας αφήνονται στην τύχη των ιδιωτικών επενδυτικών σχεδίων.»

Και προστέθηκε: «Η ανάπτυξη του λιμανιού με το δημόσιο χαρακτήρα του απαλλαγμένο από τα πλαίσια του πελατειακού κράτους, μπορεί να αποτελέσει κεντρικό σημείο αναφοράς για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής μας. Επομένως σήμερα απαιτείται όσο ποτέ άλλοτε, να αγωνιστούμε για να ακυρώσουμε τις πολιτικές των ιδιωτικοποιήσεων και να συμβάλλουμε όλοι στην εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου εθνικής λιμενικής πολιτικής και διαχείρισης της δημόσιας περιουσίας μας.

Ενός σχεδίου που απαντά στις πραγματικές οικονομικές και κοινωνικές ανάγκες μας και θα οδηγήσει στην αξιοποίηση των σημαντικών παραγωγικών δυνατοτήτων της λιμένων μας και των λοιπών μεταφορικών και άλλων συναφών δημόσιων υποδομών μας, προς όφελος του τόπου μας, του ελληνικού λαού και των αναγκών του.»

katoci.com

Αναστολή της Απεργίας των Ναυτεργατών μέχρι νεωτέρας…

Παρότι στη συνάντηση με την υπουργό κα Διαμαντοπούλου, προσήλθαν μόλις τα 7 από τα 14 Ναυτεργατικά Σωματεία, με ψήφους 9 υπέρ 5 κατά και 1 λευκό η ΠΝΟ αποφάσισε την αναστολή των κινητοποιήσεων.

«Αν οι εξελίξεις που ακολουθήσουν δεν συμβάλλουν θετικά στην επίλυση των αιτημάτων των ναυτεργατών, τότε η συνομοσπονδία επιφυλάσσεται να επανεκτιμήσει τη στάση της», τονίζεται στην απόφαση της ΠΝΟ και συνεχίζει λέγοντας, πως « οι έγγραφες τοποθετήσεις του υπουργείου, δεν παρέχουν τις αναμενόμενες λύσεις στα δίκαια αιτήματα των ναυτεργατών».