«Προ των πυλών» το σχέδιο νόμου για τα σκάφη αναψυχής

«Προ των πυλών» βρίσκεται το σχέδιο νόμου για τα σκάφη αναψυχής, αφού, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», οι υπουργοί Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας, και Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, έχουν συμφωνήσει για την αναπτυξιακή φιλοσοφία που θα πρέπει να έχει το νομοσχέδιο.

Φιλοσοφία που, βάσει εκτιμήσεων του ΥΝΑ, αλλά και όλων των φορέων του κλάδου, θα εκτινάξει τα έσοδα της ελληνικής οικονομίας από το συγκεκριμένο κλάδο. Επισημαίνεται ότι στην Ελλάδα έχουμε, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, 17.000 σκάφη αναψυχής, τα οποία δημιουργούν 20.000 άμεσες θέσεις εργασίας και πραγματοποιούν έξοδα ύψους 610 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Μελέτη που πραγματοποίησε το ΝΕΕ με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς εκτιμά ότι, με την κατάλληλη διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου, ο αριθμός των σκαφών μπορεί να αυξηθεί στις 67.000, οι άμεσες θέσεις εργασίας στις 78.390 και τα έξοδα των σκαφών στα 3,6 δισ. ευρώ.

Μάλιστα, χθες, ο υπουργός Ναυτιλίας καυτηρίασε με δηλώσεις του τη φιλοσοφία που κυριαρχούσε στο υπουργείο Οικονομικών την τελευταία πενταετία, ενώ εξέφρασε τη θέλησή του οι μαρίνες της χώρας μας να παραμείνουν σε ελληνικά χέρια.

«Θέλω οι μαρίνες αυτές να είναι γεμάτες σκάφη, να μη φεύγουν τα σκάφη προς την Τουρκία. Οχι να έρχονται οι Τούρκοι να αγοράζουν τις μαρίνες μας εδώ, αλλά να είναι γεμάτες οι ελληνικές μαρίνες», σημείωσε και προσέθεσε: «Αυτό προσπαθώ να πείσω πλέον τις Υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών.

Πρέπει να σταματήσει αυτή η επιδρομή με τον τίτλο «το υπουργείο Οικονομικών ενάντια στους σκαφάτους», σημείωσε χαρακτηριστικά και προσέθεσε: «Πρέπει να υπάρχει ένα ξεκάθαρο, σαφές περιβάλλον και ο Βέλγος, ο Ολλανδός, ο Τούρκος, ο Ιταλός, ο Γάλλος, οποιοσδήποτε έχει λεφτά και έχει ένα σκάφος, να το έχει στην Ελλάδα. Να μην το έχει στην Τουρκία».

Τι εξέταζε το υπουργείο

Το προηγούμενο διάστημα, το υπουργείο Οικονομικών εξέταζε το σχέδιο νόμου που εκπόνησε το ΥΝΑ και με το οποίο ουσιαστικά εξισώνονται τα ιδιωτικά με τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής. Τα επαγγελματικά, ωστόσο, θα έχουν το πλεονέκτημα των αφορολόγητων ναυτιλιακών καυσίμων transit, ενώ απαλλάσσονται και από το ΦΠΑ στον εκτελωνισμό.

Ωστόσο, εκεί ήταν που στόχευσαν οι υπηρεσίες του Οικονομικών, θέλοντας να αυξήσουν τα άμεσα έσοδα από τον κλάδο. Η τακτική αυτή, όμως, έχει αποτύχει παταγωδώς τα προηγούμενα χρόνια, αφού, εν τέλει, αντί να υπάρχουν έσοδα, έφευγαν τα σκάφη αναψυχής.

Με το σκεπτικό αυτό, μπήκε στο μικροσκόπιο των υπηρεσιών το Οικονομικών το θέμα της απαλλαγής του ΦΠΑ στα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής και η απαλλαγή των καυσίμων για όσο διάστημα υπάρχει ναυλοσύμφωνο.

Ωστόσο, η θέση του ΥΝΑ, που, σύμφωνα με πληροφορίες, έγινε τελικά αποδεκτή, ήταν βασισμένη στην αναπτυξιακή λογική. «Στην αγορά του Αιγαίου, δεν έχουμε να κάνουμε μόνο με Ευρωπαϊκή Ενωση, έχουμε να κάνουμε με την Τουρκία η οποία δίνει καύσιμα αφορολόγητα, έχει ένα πάρα πολύ ευνοϊκό καθεστώς για τα σκάφη αναψυχής. Στα σκάφη υπό τούρκικη σημαία ουσιαστικά τα ‘’λιμανιάτικα’’ είναι απειροελάχιστα», τονίζει ο υπουργός.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ – atsimp@naftemporiki.gr

naftemporiki.gr

Νέα μείωση στις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών

Νέα μείωση έρχεται στα χρήματα των επιδοτήσεων των λεγόμενων άγονων γραμμών οδηγώντας ταυτόχρονα την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας να αναζητά λύσεις προς… διευκόλυνση των εταιρειών.

Συγκεκριμένα, δημοσιεύματα φέρουν ότι ο προϋπολογισμός των λεγόμενων άγονων γραμμών για το 2014 θα περιοριστεί στα 79 εκατομμύρια ευρώ από 83,5 εκατομμύρια ευρώ, που ήταν το 2013. Η νέα μείωση αποτελεί απαίτηση της τρόϊκα και όπως είναι φυσικό πραγματοποιείται παρά τις διαψεύσεις της προηγούμενης ηγεσίας του ΥΝΑ υπό τον κ. Μουσουρούλη.

Μέσα στον Σεπτέμβριο αναμένεται να δημοσιευτούν οι νέοι διαγωνισμοί για την δρομολογιακή περίοδο που ξεκινά την 1 Νοεμβρίου 2013 και λήγει στις 31 Οκτωβρίου 2014 και θα αφορούν 18 γραμμές της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών του ΥΝΑ και 13 της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Οι υπόλοιπες καλύπτονται από μακροχρόνιες συμβάσεις, οι οποίες μάλιστα θεωρούνται «αγκάθι» για τα στελέχη του ΥΝΑ που χειρίζονται το θέμα.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης έχει δηλώσει ότι εξετάζεται:

1. Η ενοποίηση της διαδικασίας των διαγωνισμών κάτω από μια υπηρεσία και όχι από δύο, του υπουργείου Ναυτιλίας και του πρώην υπουργείου Αιγαίου, όπως μέχρι τώρα.

2. Ο επανασχεδιασμός του επιδοτούμενου δικτύου με προκήρυξη γραμμών με αφετηρία όχι μόνο τον Πειραιά αλλά και το Λαύριο, ίσως και την Κύμη (!).

Στόχος, όπως έχει δηλώσει ο κ. Βαρβιτσιώτης είναι να διαπιστωθεί εάν οι εταιρείες επιλέξουν κάποια δρομολόγια των άγονων γραμμών να γίνονται από το λιμάνι του Λαυρίου, το ταξίδι για το Β. Αιγαίο ή και για τις Κυκλάδες θα είναι κατά μιάμιση ώρα περίπου λιγότερο, με θετικά οφέλη και για την συντήρηση των πλοίων.

Ωστόσο, κάτι τέτοιο ενδεχομένως να απαιτήσει και τροποποιήσεις στο νόμο 2932/01, διότι σύμφωνα με το νόμο προκηρύσσονται γραμμές για τις οποίες δεν υπάρχει ενδιαφέρον κατά την διαδικασία ελεύθερης δρομολόγησης. Κατά συνέπεια είναι συγκεκριμένες οι γραμμές, που θα πρέπει να προκηρυχθούν.

Να σημειωθεί πάντως ότι το λιμάνι του Λαυρίου είχε βρεθεί και προ ετών σε σχεδιασμούς πολιτικών ηγεσιών του ΥΝΑ, αλλά είχε συναντήσει τις αντιδράσεις των εκπροσώπων των ακτοπλοϊκών εταιρειών, των μεταφορέων αλλά και των νησιωτών, που ενδιαφέρονται για μια αυθημερόν επίσκεψη στην Αθήνα ή στον Πειραιά.

Ένα σοβαρό ζήτημα που τίθεται εξάλλου είναι αυτό της απόστασης, καθώς η μετακίνηση από Αθήνα ή από Πειραιά για Λαύριο είναι πολύωρη και προβληματική, αφού δεν υπάρχει σύνδεση ούτε με τον προαστιακό, ούτε με γραμμή μετρό. Άρα για να φθάσει κάποιος στο Λαύριο και να πάει το πλοίο θα πρέπει αναγκαστικά να πάει ή με ταξί ή με αυτοκίνητο.

3. Χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά προγράμματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών για να προχωρήσουν σε μετατροπές για την χρήση πιο οικονομικών καυσίμων.

4. Η συνολική αναδιάρθρωση του ακτοπλοϊκού δικτύου, με την καθιέρωση ουσιαστικά του παλιού σχεδίου των γραμμών κορμού και των τοπικών συνδέσεων.

Ένα σχέδιο, που θεωρείται ότι θα οδηγήσει σε μαρασμό τα νησιά, τα οποία θα χάσουν την απευθείας σύνδεση με Πειραιά και θα βρεθούν στις τοπικές συνδέσεις καθώς για να πάει σε αυτά κάποιος επισκέπτης θα χρειάζεται να αλλάζει δύο πλοία με αντίστοιχο κόστος εισιτηρίων.

Κατά συνέπεια τα συγκεκριμένα νησιά θα έχουν μεγάλη επιβάρυνση στα μεταφορικά τόσο για τους ντόπιους κατοίκους και τα προϊόντα τους όσο και για τον επισκέπτη.

Ο υπουργός σε συνέντευξή του έχει πει ότι η εξυπηρέτηση μπορεί να γίνεται από ένα μεγαλύτερο νησί σε καθημερινή σύνδεση, η οποία μπορεί να είναι και δυο φορές την ημέρα και από ΄ κει και πέρανα γίνεται μετεπιβίβαση. Έφερε μάλιστα το παράδειγμα της Θηρασιάς με την Σαντορίνη το οποίο όπως είπε συμβαίνει χρόνια.

Η Θηρασιά δεν εξυπηρετείται απευθείας απο τον Πειραιά, εξυπηρετείται δια μέσου της Σαντορίνης, η οποία έχει πολλαπλές συνδέσεις με τον Πειραιά.

pireas2day.gr

Βαπορίσιο καφέ σε τιμές τους ξεπερνούν τα »επιτρεπτά» όρια πληρώνουν μέσα στα κυλικεία των ΕΓ/ΟΓ

Του Θανάση Λαμπρόπουλου

“Βαπορίσιο καφέ”,αλλά και είδη που οι τιμές τους ξεπερνούν τα “επιτρεπτά” όρια ενός πολυτελέστατου Bar Restorand του Παρισιού η της Βιένης πληρώνουν μέσα στα κυλικεία των ΕΓ/ΟΓ όλων των τύπων και ηλικίας πλοία οι έλληνες αλλά και οι ξένοι που επιβιβάζονται σε αυτά λόγω καλοκαιριού,ενώ την ίδια στιγμή που οι υπεύθυνοι αυτών των καταστημάτων εστίασης,τα οποία επί το πλείστον είναι Όμιλοι εταιριών οργιάζουν με την αισχροκέρδεια ακόμα και στο διατιμημένο “τοστάκι”,οι ακτοπλοϊκές εταιρίες προσφέρουν γενναίες εκπτώσεις στα εισιτήρια τους προκείμενου να τα κάνουν προσιτά για όλα τα “βαλάντια”.

Και βέβαια το “ξεσάλωμα” των ενοικιαστών των καταστημάτων των πλοίων της ακτοπλοΐας δεν είναι τυχαίο αφού η αρμόδια υπηρεσία του Λιμενικού Σώματος-ΑΓΟΡΑΝΟΜΙΑ-,έχει πλέον καταργηθεί και οι αρμοδιότητες της που ήταν οι συχνοί-πυκνοί έλεγχοι των τιμών των κυλικείων των Μπαρ των ακτοπλοϊκών πλοίων σε στενή συνεργασία με τα κλιμάκια του Υπουργείου Εμπορίου έχει πλέον καταργηθεί,ενώ την θέση της έχει πάρει η Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας του Αρχηγείου της Ελληνικής Ακτοφυλακής η οποία μάλλον όμως “κοιμάται τον ύπνο του δικαίου”.

Και “ΚΟΙΜΑΤΑΙ” διότι όποιος για φέτος έχει ταξιδέψει με κάποιο με τα υπό ελληνική σημαία “ποστάλια” της Ακτοπλοΐας ,συμβατικά αλλά και ταχύπλοα ,μικρά η μεγάλα έχει διαπιστώσει προς μεγάλη του αγανάκτηση εξαιτίας της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης που έχει βάλει “φερμουάρ” στη τσέπη του ότι μια μικρή τυρόπιτα,η οποία μάλιστα όπως τονίζεται στον τιμοκατάλογο της ιδιωτικής επιχείρησης που εκμεταλεύεται το μπαρ,είναι ΠΡΟΨΗΜΕΝΗ και ΒΑΘΕΙΑΣ ΚΑΤΑΨΥΞΗΣ,του κόστισε 3,15 ευρώ,ενώ την ίδια στιγμή η τιμή της σε κάποιο “τυροπιτάδικο” συνοικιακό η του κέντρου της Αθήνας και του Πειραιά δεν ξεπερνά το το πολύ-πολύ του 1,50 ευρώ.

Και έχει διαπιστώσει επίσης ότι τις περισσότερες φορές οι υποχρεωτικές αποδείξεις που πρέπει να πάρει μετά την καταβολή του τιμήματος για την αλμυρή μικρή τυρόπιτα,η κάποιο άλλο είδος από τα μπαρ των ακτοπλοϊκών πλοίων είναι “όνειρο θερινής νυχτός”,αφού οι υπόχρεοι υπεύθυνοι των καταστημάτων είναι σίγουροι-σιγουρότατοι ότι ουδείς αρμόδιος,ένστολος η μη θα τους ελέγξει όχι μόνο κατά την παραμονή του πλοίου στα λιμάνια αλλά ούτε και εν πλω,δηλ,καθ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.

Έτσι ελλείψη “γάτων” τα “ποντίκια” χορεύουν και θα χορεύουν καθ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού,αφού η ειδική υπηρεσία του Λιμενικού Σώματος έχει πλέον καταργηθεί,ενώ οι όλοι όσοι υπηρετούσαν σε αυτή και ήταν εκπαιδευμένοι δεν αποκλείεται να εκτελούν ακόμα και υπηρεσία “σκοπιάς” σε κάποια πύλη εισόδου λιμανιού της χώρας.

Και αυτή την ασυδοσία κάποιοι “υψηλά ιστάμενοι” εκεί στο Αρχηγείο της Ελληνικής Ακτοφυλακής την ξέρουν καλά,όπως καλά την ξέρουν και όλοι σχεδόν οι Λιμενάρχες των ελληνικών νησιών αφού σε αυτούς καταφεύγουν για παράπονα η και καταγγελίες εκατοντάδες επιβάτες που κατά την διάρκεια του ταξιδιού τους πλήρωσαν τον καφέ “βαπορίσιο” και την μικρή τυρόπιτα ως προϊόν σε πολυτελές μαγαζί της Βιένης.

Και για να μην λέτε οτι το ZOUGLAPORT υπερβάλλει σας παραθέτουμε τιμές προϊόντων που πάνω κάτω είναι οι ίδιες σε όλα τα ΕΓ/ΟΓ πλοία που καθημερινά αποπλέουν από όλα τα λιμάνια της χώρας,άλλα ειδικά από τα τρία λιμάνια της Αττικής που είναι ο Πειραιάς,η Ραφήνα και το Λαύριο,και τα οποία σημειωτέον έχουν Λιμεναρχεία και Λιμενική Αστυνομία,και ως εκ τούτου έπρεπε αν μη τι άλλο να πραγματοποιούν ελέγχους στα κυλικεία των πλοίων που σημειωτέον είναι νοικιασμένα ακόμα και σε μεγάλους Ομίλους Εστίασης,σε καθημερινή βάση τόσο όταν τα πλοία είναι στο λιμάνι,όσο και κατά την διάρκεια των πλόων του.

Έχουμε λοιπόν και λέμε κύριοι του Λ.Σ αλλά και κύριε ΥΝΑ Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη που θέλεις “σώνει και καλά”-έτσι δηλώνεις τουλάχιστον-να μεσολαβήσεις στους τραπεζίτες για να σωθούν κάποιες “μπαταχτζίδικες” ακτοπλοϊκές εταιρίες,ενώ δεν κάνεις το ίδιο για τον απλό πολίτη που η τράπεζα του παίρνει το σπίτι,αν επιβιβασθείτε χωρίς “τυμπανοκρουσίες” όμως σε κάποιο πλοίο της ακτοπλοΐας ταχύπλοο η συμβατικό ότι μια μικρή τυρόπιτα στοιχίζει 3,15 ευρώ,μια σπανακόπιτα 3,50,μια παραδοσιακή τυρόπιτα(λες και την έφτιαξε η γιαγιά μας,με αγνά υλικά) 2,95 ευρώ,μια μπακέτα με γαλοπούλα τυρί και μαρούλι 4.50 ευρώ,η ίδια μπακέτα με κοτόπουλο,παρμεζάνα μαρούλι και κάποια σάλτσα 4,70 ευρώ,ενώ άκουσον-άκουσον το διατιμημένο από το κράτος τοστάκι που περιεχέι ζαμπόν και τυρί κοστίζει αντί 1 και κάτι ψιλά του ευρώ 2,85 ευρώ,ενώ μόνο με τυρί και ουχί ζαμπόν 2,65 ευρώ.

Τώρα κύριε ΥΝΑ Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη αν θελήσεις εσύ και οι κύριοι ένστολοι του Λ.Σ να απολαύσετε και ένα ”καφεδάκι” η κάποιο αναψυκτικό θα διαπιστώσετε με μεγάλη σας έκπληξη ότι εδώ οι επιχειρηματίες εφαρμόζουν το “κόλπο” του μικρού η του μεγάλου πλαστικού ποτηριού και ανάλογα πουλάνε το ΦΡΑΠΕΔΑΚΙ το μονό 3 ευρώ,το διπλό 3,85 ευρώ και το μεγάλο στην τιμή των 4,15 ευρώ λες και είναι “χρυσάφι”,ενώ ο μονός ελληνικός κάνει 3 και ο διπλός 3,25 ευρώ.

Επίσης αξίζει να παραμείνουμε στα “καφεδάκια” και να δούμε οτι ένα espressaki μονό χρεώνεται 3,05 ευρώ,και το διπλό 3,25 ευρώ,το ίδιο και ο γαλλικός φίλτρου,το φρεντοτσίνο 5 ευρώ,ενώ αν περιέχουν σιρόπι η σαντιγί τότε η τιμή ανεβαίνει κατά 6 λεπτά.

Επίσης αν πεινάσατε και θέλετε κάτι να “βάλετε στο στόμα σας” τότε θα πληρώσετε για ένα Κλαμπ Σάντουιτς-Club Sandwich- 7 ολόκληρα ευρώ,και για ένα μπιφτέκι σε κλασικό μικρο ψωμάκι 4,50 ευρώ,ενώ αν ζητήσετε και ένα μικρο μπουκαλάκι νερό των 500ml που στοιχίζει διατιμημένο 0,35 ευρώ θα σας φέρουν των 750ml και θα σας πάρουν από 0,50 ευρώ έως και 1 ευρώ ανάλογα το πλοίο και την εταιρία που εκμεταλλεύεται το κυλικείο,ενώ ένα ποτηράκι ελληνικό ουζάκι και χωρίς μεζέ παρακαλώ θα σας στοιχίσει κύριε υπουργέ μου και κύριοι της ηγεσίας του Λ.Σ παρακάτι 5 ΕΥΡΩ.

Και δω να τονισθεί ότι οι υπεύθυνοι και τα στελέχη όλων των ακτοπλοϊκών εταιριών,κάνουν στους επιβάτες μεγάλες εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και και στα δωρεάν εισιτήρια της επιστροφής,ενώ ανάλογες είναι και οι προσφορές έτσι ώστε όπως οι υπεύθυνοι των εταιριών υποστηρίζουν τα εισιτήρια των πλοίων της Ακτοπλοΐας να είναι ΠΡΟΣΙΤΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΒΑΛΑΝΤΙΑ,ενώ αντίθετα πράττουν οι υπεύθυνοι των μεγάλων εταιριών εστίασης που εκμεταλεύονται έναντι τιμήματος φυσικά τα κυλικεία των ΕΓ/ΟΓ πλοίων.

zougla.gr

Νέες προσλήψεις στο Λιμενικό

Το Λιμενικό θα είναι από τα πρώτα Σώματα που θα προβούν σε νέες προσλήψεις, προκειμένου να καλύψει ανάγκες για τη θωράκιση του Αιγαίου, σύμφωνα με τον νέο υπουργό Ναυτιλίας.

Όπως είπε, μιλώντας στη Βουλή, ο κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης «η κυβερνητική επιλογή είναι μία και σαφής: η θωράκιση του Αιγαίου. Γι΄αυτό και το Λιμενικό Σώμα, παρά τις οικονομικές δυσκολίες, έχει ήδη προκηρύξει διαγωνισμό για νέα πλωτά μέσα. Επίσης, το Λιμενικό θα είναι από τα πρώτα Σώματα που θα προβούν σε καινούργιες προσλήψεις προσωπικού, για να καλύψει τις ανάγκες».

Η Ολομέλεια κύρωσε σήμερα, κατά πλειοψηφία, το «Πρωτόκολλο του 2005 της Διεθνούς Σύμβασης του 1988 για την καταστολή των παράνομων πράξεων κατά της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και του Πρωτοκόλλου του 2005 στο Πρωτόκολλο του 1988 για την καταστολή παράνομων πράξεων κατά της ασφάλειας των σταθερών εγκαταστάσεων στην υφαλοκρηπίδα».

Κατά της σύμβασης τάχθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ, διά του βουλευτή του, Θεόδωρου Δρίτσα, λέγοντας ότι το κόμμα του δεν το θεωρεί τόσο σημαντικό αφού επιβλήθηκε από τις Ηνωμένες Πολιτείες. «Αν ήταν τόσο σημαντικό, δεν θα περίμεναν οκτώ χρόνια για να το επικυρώσουν» σχολίασε ο βουλευτής και υπογράμμισε ότι το πρωτόκολλο έχει επιβληθεί από τις ΗΠΑ στο πλαίσιο του περίφημου πολέμου κατά της τρομοκρατίας.

Ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής, Ηλίας Παναγιώταρος τάχθηκε κατά, κάνοντας λόγο για ασάφειες. «Η έντονη ασάφεια που χαρακτηρίζει τα σχετικά άρθρα καθιστά την εφαρμογή των πρωτοκόλλων ιδιαίτερα προβληματική και επισφαλή για την προστασία των επιβατών των πλοίων» είπε ο βουλευτής.

Επίσης, καταψήφισε το ΚΚΕ, με τη βουλευτή Διαμάντω Μανωλάκου να κάνει λόγο για οφέλη του εφοπλιστικού κεφαλαίου. «Τα πρωτόκολλα, όπως αναφέρεται και στην αιτιολογική έκθεση, είναι για να εξυπηρετηθεί ο διεθνής αγώνας κατά της εντεινόμενης τρομοκρατίας από το 2001 και μετά. Πρόσχημα, όμως, είναι αυτός ο όρος. Τα εμπορικά πλοία χρησιμοποιούνται και θα χρησιμοποιηθούν, όταν είναι ανάγκη, για έλεγχο των πηγών της ενέργειας και βέβαια, πρόσχημα θα είναι η τρομοκρατία και η πειρατεία» είπε η βουλευτής.

«Η ελληνική ναυτιλία, η οποία είναι πρώτη παγκοσμίως, θέλει οι θάλασσες να είναι καθαρές, ανοικτές και τα ελληνόκτητα και ελληνικά πλοία, τα πλοία υπό ελληνική σημαία, τα οποία εντάσσουν και πληρούν όλους τους κανόνες ασφαλείας, δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να μπουν σε μία κατηγορία πλοίων που δεν θα γίνονται δεκτά σε όλα τα λιμάνια, να ελέγχονται.

Θέλουμε να ελέγχονται σε κάθε φάση και σε κάθε διαδικασία» ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου και πρόσθεσε: «Είμαστε από αυτούς που θέλουμε να κυρώσουμε αυτό το Πρωτόκολλο, ώστε τα πλοία μας να υπόκεινται σε όλους τους ελέγχους και οι ανταγωνιστές μας που δεν θα έχουν κυρώσει αυτό το Πρωτόκολλο να μην έχουν την πρόσβαση στα λιμάνια. Αυτό μας δίνει οικονομικά πλεονεκτήματα, γι’ αυτό και η χώρα μας πάντοτε ήταν από τις χώρες που αυτές τις διεθνείς Συνθήκες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού όχι μόνο τις ψήφιζε, αλλά προσπαθούσε και για την εφαρμογή τους στην ελληνική σημαία».

ΑΜΠΕ

Επέστρεψε στην κερδοφορία η ΤΕΝ

Επέστρεψε στην κερδοφορία η ΤΕΝ του ομίλου Τσάκου, ενώ οι ιδιοκτήτες του εκτιμούν ότι η αγορά των τάνκερ, στα product και crude φορτία, «έκανε στροφή». Υστερα από τα αρνητικά αποτελέσματα του 2012 η εισηγμένη εταιρεία κατέγραψε στο πρώτο τρίμηνο του 2013 κέρδη 1 εκατ. δολαρίων έναντι ζημίων 8,8 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Επίσης παρουσίασε αύξηση 30% στα λειτουργικά της κέρδη τα οποία ανήλθαν στα 34,1 εκατ. δολάρια.

Η ρευστότητα της εταιρείας στο τέλος του πρώτου τριμήνου ήταν 139 εκατ. δολάρια ενισχυμένη από την πώληση μετοχών της ύψους 50 εκατ. δολαρίων. Τα συμβολαιοποιημένα της έσοδα από ναυλοσύμφωνα μέσης διάρκειας 3,2 ετών υπολογίζονται στο 1 δισ. δολάρια.

Οι συντελεστές

Η ΤΕΝ αποδίδει την επιστροφή της στην κερδοφορία κυρίως στην αύξηση των ναύλων για τα product τάνκερ, στον τρόπο που κεφαλαιοποίησε τη σημαντική της παρουσία σε αυτή τη συγκεκριμένη αγορά και στα αποτελέσματα που έφερε στα ταμεία της η εκμετάλλευση του LNG τάνκερ Νeo Energy που έχει εντάξει στον στόλο της.

Παράλληλα, όπως αναφέρει η διοίκησή της έγιναν σημαντικές περικοπές στα έξοδα των πλοίων (διαχείριση – έξοδα ταξιδιών). Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ σχολιάζοντας τα αποτελέσματα ανέφερε ότι η επιστροφή στην κερδοφορία είναι αποτέλεσμα του μοντέρνου στόλου της, της ευελιξίας που έχει στις μακροπρόθεσμες στρατηγικές ναύλωσης και στο χαρτοφυλάκιο των πελατών της.

Εκτίμησε ότι, τόσο στα τάνκερ μεταφοράς παραγώγων όσο και στα τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου, η ναυλαγορά έχει κάνει τη «στροφή» που ήταν αναγκαία για την επιστροφή στα κέρδη.

imerisia.gr

Αδυναμία προσέγγισης Ε/Γ-Ο/Γ «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Κ ΙΙ» στο λιμένα Άμμος των Οθωνών

Πρωινές ώρες σήμερα, το Ε/Γ-Ο/Γ «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Κ ΙΙ» Ν.Κ. 33, το οποίο εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο (Κέρκυρα – Διαπόντια Νησιά – Κέρκυρα), δεν προσέγγισε στο λιμάνι Άμμος των Οθωνών λόγω προσχώσεως αυτού.

Στο «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Κ ΙΙ» δεν ανέμενε κανείς για αποβίβαση ενώ ανέμεναν προς επιβίβαση τρεις (03) επιβάτες.

hcg.gr

Πυρκαγιά σε ναυπηγείο στο Πέραμα

Πρωινές ώρες σήμερα, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Περάματος, για περιστατικό εκδήλωσης πυρκαγιάς περιορισμένης έκτασης, από άγνωστη αιτία, στον εξωτερικό χώρο του Ναυπηγείου «ΑΤΛΑΣ», η οποία μεταδόθηκε στο παρακείμενο υπό ανέλκυση Ε/Γ-Τ/Ρ «ANCALIA» Ν.Π. 12029.

Η φωτιά κατασβέστηκε άμεσα από το πλήρωμα του πλοίου και προσωπικό του Ναυπηγείου, ενώ στο σημείο μετέβη για παροχή συνδρομής όχημα του Πυροσβεστικού Σταθμού Περάματος.

Προανάκριση, διενεργείται από την οικεία Λιμενική Αρχή.

hcg.gr

Απάντηση Λ.Σ. για τα καύσιμα των πλωτών

Αναφορικά με σημερινά δημοσιεύματα του ηλεκτρονικού Τύπου σύμφωνα με τα οποία περικόπτονται περιπολίες πλωτών του Λ.Σ. λόγω έλλειψης καυσίμων, από το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής ανακοινώνονται τα ακόλουθα:

1.Από το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος έχουν γίνει ήδη όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την προμήθεια των απαραίτητων ποσοτήτων καυσίμων για τα μέσα που διαθέτει το Λ.Σ.

2.Σε περιορισμένες περιπτώσεις που διαπιστώνεται δυσχέρεια ανεφοδιασμού λόγω τεχνικών ή άλλων διαδικαστικών προβλημάτων, γίνεται προσωρινός περιορισμός κινήσεων έτσι ώστε να μην επηρεάζεται η επιχειρησιακή αξιοποίηση των σκαφών για απαραίτητες επεμβάσεις, όπως έρευνα και διάσωση, καταγγελίες, ρυπάνσεις κ.ά.

3.Επισημαίνεται ότι ο ανεφοδιασμός αφορά πάντοτε την ποσότητα καυσίμων πέρα από την ποσότητα ασφάλειας επιχειρήσεων που διαθέτει στις δεξαμενές του κάθε σκάφος.

4.Παράλληλα, με τα περιπολικά οχήματα που διαθέτει έκαστη Λιμενική Αρχή, συνεπικουρούμενη από συστήματα επιτήρησης και εναέρια μέσα ΛΣ, διενεργεί περιπολίες αστυνόμευσης και εφόσον διαπιστώσει κάποια παράνομη ενέργεια στη θάλασσα και απαιτείται συνδρομή πλωτού μέσου λαμβάνονται άμεσα ενέργειες διάθεσης πλωτού.

5.Σε κάθε περίπτωση, δεν υφίσταται κανένα σκάφος του Λιμενικού Σώματος σε ολόκληρη την επικράτεια που δεν δύναται να επιχειρήσει λόγω έλλειψης καυσίμων.

hcg.gr

Ενισχύονται τα μέτρα προστασίας της Διώρυγας του Σουέζ

Ο αιγυπτιακός στρατός ανακοίνωσε σήμερα ότι ενίσχυσε την προστασία της Διώρυγας του Σουέζ, έπειτα από τις διαδηλώσεις και τις φονικές συγκρούσεις στο Πόρτ Σάιντ και το Σουέζ, δύο πόλεις που βρίσκονται στο βασικό άξονα του διεθνούς εμπορίου.

«Οι ένοπλες δυνάμεις έχουν εντείνει τα μέτρα για να διασφαλίσουν τη ναυσιπλοΐα στη Διώρυγα του Σουέζ», δήλωσε μια στρατιωτική πηγή που επικαλείται το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων ΜΕΝΑ.

«Η απόφαση αυτή έχει ως στόχο την αντιμετώπιση κάθε κατάστασης έκτακτης ανάγκης και κάθε πράξης που θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τη ναυσιπλοΐα στη Διώρυγα», πρόσθεσε η πηγή.

Ένας εκπρόσωπος του οργανισμού που διαχειρίζεται τη Διώρυγα δήλωσε νωρίτερα σήμερα ότι η κίνηση των πλοίων «δεν επηρεάζεται» σε αυτή τη στρατηγικής σημασίας Διώρυγα που συνδέει τη Μεσόγειο με την Ερυθρά Θάλασσα.

Τα δικαιώματα διέλευσης των πλοίων, που ανέρχονται σε περίπου 5 δισεκατομμύρια δολάρια το έτος, είναι μια από τις σημαντικότερε πηγές ξένου συναλλάγματος της Αιγύπτου.

Ο στρατός έλαβε θέσεις σήμερα στο Πορτ Σάιντ, στη βόρεια είσοδο του καναλιού, όπου βίαιες συγκρούσεις ξέσπασαν μετά την καταδίκη σε θάνατο 21 ατόμων για την εμπλοκή τους στα βίαια επεισόδια που ακολούθησαν έναν αγώνα ποδοσφαίρου στην πόλη αυτή πέρυσι.

Στρατιώτες αναπτύχθηκαν για την προστασία της μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, της φυλακής, ενός αντλιοστασίου ύδατος, κτιρίων τραπεζών καθώς και των κτιρίων της διοίκησης της Διώρυγας και του λιμένος, δήλωσαν οι πηγές των υπηρεσιών ασφαλείας.

Ο στρατός έχει επίσης αναπτυχθεί από την Παρασκευή στο Σουέζ, στο νότιο άκρο του καναλιού, μετά τις συγκρούσεις μεταξύ της αστυνομίας και των διαδηλωτών που αντιτίθενται στον Πρόεδρο Μοχάμεντ Μόρσι, που προκάλεσαν οκτώ νεκρούς και δεκάδες τραυματίες .

Νέα βίαια επεισόδια έλαβαν χώρα σήμερα, κυρίως μια επίθεση στο αστυνομικό τμήμα της πόλης, κατά την οποία εκλάπησαν όπλα και 25 κρατούμενοι απελευθερώθηκαν.

defencenet.gr

Ανταρκτική: »Διπλάσια από τις αρχικές εκτιμήσεις» η αύξηση της θερμοκρασίας των πάγων

Η θερμοκρασία των πάγων της δυτικής Ανταρκτικής, η τήξη των οποίων θα συνέβαλλε κατά 10% στην αύξηση της στάθμης των ωκεανών, αυξάνεται δύο φορές ταχύτερα από όσο εθεωρείτο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα αμερικανικής μελέτης που δημοσιεύονται στην επιθεώρηση Nature Geoscience.

Αυτό το τμήμα της Ανταρκτικής είναι μία από τις περιοχές όπου η άνοδος της θερμοκρασίας γίνεται ταχύτερα από οπουδήποτε αλλού στη Γη. Εκεί, η θερμοκρασία έχει αυξηθεί κατά 2,4 βαθμούς Κελσίου από το 1958, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των επιστημόνων μετά την εξέταση όλων των στοιχείων της περιόδου 1958-2011.

Η αύξηση αυτή είναι δύο φορές υψηλότερη από όσο είχε εκτιμηθεί και τριπλάσια της μέσης αύξησης της θερμοκρασίας της επιφάνειας της Γης κατά την ίδια περίοδο, σύμφωνα με τον Ντέιβιντ Μπρόμγουιτς, του Byrd Polar Research Center, έναν από τους συγγραφείς της μελέτης.

«Τα στοιχεία δείχνουν ότι η συνεχής αύξηση της θερμοκρασίας την περίοδο του θέρους στη δυτική Ανταρκτική είναι πιθανόν να διαταράξει την ισορροπία της επιφάνειας των πάγων, γεγονός που σημαίνει ότι η συμβολή της περιοχής στην άνοδο της στάθμης των ωκεανών παγκοσμίως θα είναι ακόμα μεγαλύτερη», αναφέρεται στην μελέτη.

Οι επιστήμονες θεωρούν ότι η τήξη των πάγων που οφείλεται στην κλιματική αλλαγή είναι υπεύθυνη κατά περίπου 10% για την αύξηση της στάθμης των ωκεανών του πλανήτη, που συνιστά σημαντική απειλή για μεγάλο αριθμό παράκτιων πόλεων κατά τις επόμενες δεκαετίες.

Το ύψος του στρώματος των πάγων, το οποίο μπορεί να φθάσει τα 4 χιλιόμετρα στην ξηρά και το οποίο επεκτείνεται στη θάλασσα, μειώνεται στην περιοχή αυτή με μεγαλύτερη ταχύτητα από ό,τι σε άλλες περιοχές της Ανταρκτικής.

Τα στοιχεία του σταθμού Byrd, ο οποίος εγκαταστάθηκε το 1957, στο κέντρο της δυτικής Ανταρκτικής, ήσαν ατελή. Ο Ντέιβιντ Μπρόμγουιτς και επιστήμονες που προέρχονται από πολλά αμερικανικά ερευνητικά κέντρα χρησιμοποίησαν ποικίλες πηγές για να συμπληρώσουν τα κενά των στοιχείων και να διορθώσουν τα σφάλματα των υπολογισμών.

«Η δυτική Ανταρκτική είναι μία από τις περιοχές που μεταβάλλονται με τη μεγαλύτερη ταχύτητα επί της Γης, αλλά επίσης είναι μία από τις λιγότερο γνωστές», επισημαίνει ο Ντέιβιντ Μπρόμγουιτς.

ΠΗΓΗ

Γιώργος Γράτσος: «Η κρουαζιέρα πρέπει να δέσει όπου επιθυμούν οι εφοπλιστές»

O πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργος Γράτσος, έχει κάθε λόγο να αισθάνεται δικαιωμένος από τις εξελίξεις στο Λιμάνι του Πειραιά και συγκεκριμένα από τη συμφωνία Cosco – Hewlett Packard – ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στρέφει τώρα το ενδιαφέρον σε άλλες «εκκρεμότητες» που αφορούν την κρουαζιέρα, την ακτοπλοΐα και τα σκάφη αναψυχής.

«Από το 1999 -και τότε ως πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου- αναφερόμουν στην ανάγκη σύνδεσης του τρένου με τον Πειραιά» λέει μιλώντας στη «Ν», «καθώς το γεωγραφικό πλεονέκτημα στις θαλάσσιες μεταφορές από την Απω Ανατολή το είχε πάντα η Ελλάδα, αλλά μας έλλειπε», όπως προσθέτει, «η σιδηροδρομική σύνδεση του Ικονίου με το Θριάσιο Πεδίο που είχε αρχίσει από τη δεκαετία του 1990 αλλά δεν είχε ολοκληρωθεί».

Σύνδεση με τρένα

Εστω και έπειτα από 20 σχεδόν χρόνια, αυτή φαίνεται να ολοκληρώνεται προς όφελος της οικονομίας μας, σημειώνει ανακουφισμένος ο κ. Γράτσος. «Αν λοιπόν η μάχη για το τρένο εστέφθη από επιτυχία, το ερώτημα είναι ποιος είναι ο επόμενος στόχος» διερωτάται και συνεχίζει: «Πρέπει να πετύχει το άνοιγμα της χώρας μας στην κρουαζιέρα. Για να γίνει όμως αυτό, θα πρέπει να έχουν όλοι πάντα στο νου τους ότι το προϊόν που παράγουμε ή η υπηρεσία που προσφέρουμε έχει κάποια αξία για να την αποκτήσουν».

«Εγώ θα έλεγα», προτείνει, «να ακούσουμε καλύτερα τους παρόχους κρουαζιέρας. Τι ζητούν. Ζητούν έναν άλλο χώρο να “δέσουν” τα πλοία τους ή ένα χώρο που θα έχει εύκολη πρόσβαση σε τοπωνύμια της Αθήνας, όπως είναι η Ακρόπολη, και στο αεροδρόμιο;».

Σημειώνεται ότι οι εφοπλιστές έχουν ζητήσει τα πλοία τους να «δένουν» στο Φάληρο.

Σήμερα ο Πειραιάς δέχεται κρουαζιερόπλοια, αλλά η κυκλοφοριακή συμφόρηση δημιουργεί προβλήματα. Για τη δημιουργία νέων λιμενικών εγκαταστάσεων είναι απαραίτητη η συνεννόηση με τους χρήστες. Ετσι μόνο θα πετύχει οικονομικά η όποια επένδυση. Η Ελλάδα δεν αντέχει άλλη μία κατάσταση όπως στο Πλατυγιάλι στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας, υπογραμμίζει.

Ο κ. Γράτσος δεν διστάζει να ταχθεί υπέρ των φορέων της κρουαζιέρας, γιατί όπως σημειώνει δεν πρέπει να βλέπουμε το καλό του λιμανιού ή το καλό του δήμου αλλά το συνολικό καλό της πατρίδας. Αυτό θα πρέπει να είναι ένα σημαντικό κριτήριο μιας νέας δυναμικής ανάπτυξης, τονίζει.

Σκάφη αναψυχής

Ενα άλλο «μέτωπο» που επίσης προβληματίζει τον πρόεδρο του ΝΕΕ είναι αυτό του κλάδου των σκαφών αναψυχής. Για να τοποθετηθεί, περιμένει πρώτα να ολοκληρωθεί η μελέτη που έχει αναθέσει το Επιμελητήριο στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς και αφορά στην αποτύπωση της συνεισφοράς των σκαφών αναψυχής στην οικονομία.

Ομως μας αποκαλύπτει δυο – τρία νούμερα. Ενώ έχουμε 16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμή, φιλοξενούμε μόλις 17.000 σκάφη αναψυχής.

Η Γαλλία με 4.000 χιλιόμετρα ακτογραμμή φιλοξενεί 200.000 σκάφη, λέει κ. Γράτσος, και υπολογίζει ότι αντιστοιχούν στη χώρα μας ανά κάτοικο το 1/4 των σκαφών αναψυχής που αντιστοιχεί στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Ακόμη, υπολογίζει ότι με 10.000 επιπλέον σκάφη αναψυχής στη χώρα μας θα έχουμε 30.000 επιπλέον θέσεις εργασίας στο κλάδο.

Εστω και αυτά τα λίγα μεγέθη είναι αποκαλυπτικά της συνεισφοράς που μπορεί να έχει στην εθνική οικονομία μία ανάπτυξη του κλάδου των σκαφών αναψυχής.

Εμφανώς εκνευρισμένος, στηλιτεύει τις έως τώρα ακολουθούμενες φορολογικές πολιτικές που έχουν οδηγήσει στην εκδίωξη σκαφών από τη χώρα μας με ταυτόχρονη απώλεια θέσεων εργασίας, χωρίς κάποιο ουσιαστικό δημοσιονομικό όφελος.

Η ακτοπλοΐα

Για το θέμα της ακτοπλοΐας, ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου επανέρχεται στις μελέτες του ΝΕΕ που αποδεικνύουν ότι μια μείωση του κόστους επάνδρωσης-στελέχωσης, ένα πιο ευέλικτο λειτουργικό σύστημα που να καλύπτει τις μεταφορικές ανάγκες των νησιών και μία παράλληλα μείωση της φορολογίας επί των ναύλων θα αποδώσουν πολλαπλάσια στην οικονομία των νησιών με όφελος βέβαια και στην απασχόληση.

ΠΗΓΗ: ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ – lkar@naftemporiki.gr