Μηδαμινές οι πωλήσεις πλοίων λόγω της υπερπροσφοράς

Του Μηνά Τσαμόπουλου

Στην καρδιά του καλοκαιριού και ο τομέας αγοραπωλησιών πλοίων κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα για άλλη μία φορά τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στον τομέα των δεξαμενόπλοιων.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκοι G.Moundreas SA:

✏ Στα Capes, το Hull No.‘J 0021’ 176.000 DWT (ναυπηγήσεως 2013 – Jinhai), που η αρχική παραγγελία είχε γίνει από την Golden Ocean με παράδοση τα τέλη του 2012. Tελικά αγοράστηκε από Έλληνες στα 38 εκατ. δολάρια και η παράδοση έγινε την προηγούμενη εβδομάδα.

✏ Στα Kamsarmax, το Hull No. ‘H 1061’ 81.525 DWT (ναυπηγήσεως 2013 – SPP) που είχε παραγγελθεί από την Geden Lines, πουλήθηκε σε αγοραστές που δεν έχουν ανακοινωθεί περίπου στα 29 εκ.δολάρια , με παράδοση τέλη Ιουλίου 2013.

Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων έγιναν οι εξής πράξεις:

✏ Στα MRs, το ‘CIELO DI PARIGI’ 36.032 DWT (ναυπηγήσεως 2001 – Daedong) πουλήθηκε σε Κινέζους στα 12,65 εκ. δολάρια και το ‘ATLANTIC LIVADIA’ 35.3841 DWT (ναυπηγήσεως 1999 – Daedong) πουλήθηκε χωρίς η τιμή να έχει ανακοινωθεί.

✏ Στα Chemicals, το ‘GOLDEN ATLAS’ 6.498 DWT (ναυπηγήσεως 1999 – Murakami Zosen) πουλήθηκε στα 6 εκατ.δολάρια και το ‘GUILDO’ 7.114 DWT (ναυπηγήσεως 2004 – Celik Tekne) πουλήθηκε σε Ευρωπαίους στα 8 εκατομμύρια δολάρια.

Η Moody’s στην τελευταία της έκθεση για την ναυτιλία, χαρακτηρίζει το μέλλον αρνητικό λόγω της υπέρ-προσφοράς πλοίων και εκτιμά πως η ανάκαμψη θα αρχίσει να φαίνεται από το 2014 και ιδιαίτερα προς τα τέλη του χρόνου.

Γεγονός είναι πως στην παρούσα φάση το μεγαλύτερο πρόβλημα της ναυτιλίας είναι η αύξηση των πλοίων τα τελευταία χρόνια η οποία όμως σιγά – σιγά έχει αρχίσει και εκλογικεύεται χωρίς όμως να λείπουν και οι τοποθετήσεις νέων παραγγελιών λόγω των χαμηλών τιμών.

newmoney.gr