Οι σκοτεινές μέρες για τον συγκεκριμένο κλάδο ίσως και να τελειώνουν, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, με βάση τα στοιχεία που διαμορφώνονται στην διεθνή αγορά για τα αυξανόμενα μεγέθη φορτίων και την πιθανή στρέβλωση του αριθμού των αδρανών πλοίων.
Μια πρόβλεψη που αφορά άμεσα τους Έλληνες «ισχυρούς των θαλασσών», οι οποίοι μέσα στο 2013 απέκτησαν 36 second hand containerships αντί 0,5 δις. δολ. περίπου, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2014 έχουν παραγγείλει περίπου 12 νεότευκτα (από 5 την περσινή χρονιά).
Οι περισσότεροι βέβαια, κρατούν ακόμη «μικρό καλάθι» για το πόσο γρήγορα μπορεί να επιτευχθεί ένα turn around story της αγοράς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ναυτιλιακή εταιρία, Goldenport με επικεφαλής τον Γιάννη Δράγνη, ο οποίος πριν από μερικές ημέρες, κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το πρώτο τρίμηνο του έτους (απώλειες 1,85 εκ. δολ.), υποστήριξε πως στα σχέδιά του είναι η μείωση της έκθεσης της εταιρίας σε μεγαλύτερης ηλικίας containerships και η στροφή κυρίως στο ξηρό φορτίο. Μάλιστα, τόνισε ότι «αν και υπάρχουν κάποια σημάδια ανάκαμψης στα ναύλα των boxships, παρόλ’ αυτά τα κέρδη παραμένουν σε επίπεδα ιστορικών χαμηλών».
Διαβάστε περισσότερα στο dealnews.gr