Δεκάδες δεξαμενόπλοια βρίσκονται «κολλημένα» στην Τουρκία – Τεράστιο το κόστος αυτής της αναμονής

Η κατάσταση που επικρατεί έχει σαν αποτέλεσμα να έχουν κολλήσει εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου κοντά στο στενό της Κωνσταντινούπολης στην Τουρκία, μία αναμονή που κοστίζει εκατομμύρια δολάρια.

Με βάση τις καθυστερήσεις των δεξαμενόπλοιων κοντά στα στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων, υπάρχει περίπου 13 εκατομμύρια δολάρια επιπλέον κόστος στη μεταφορά από τα πλοία επειδή δεν μπορούν επί του παρόντος να περάσουν. Οι ημερήσιες τιμές αναμονής ήταν γύρω στα 100.000 $ ή περισσότερο τις τελευταίες εβδομάδες, σύμφωνα με ναυλομεσίτες, πλοιοκτήτες και εμπόρους.

Μέχρι στιγμής, περίπου 26 δεξαμενόπλοια δεν μπόρεσαν να περάσουν από τα στενά αφού η Άγκυρα επέβαλε έναν νέο κανονισμό που απαιτεί από τους πλοιοκτήτες να παρέχουν απόδειξη ότι τα πλοία τους είναι ασφαλισμένα για διαμετακόμιση, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg. Η Τουρκία από την πλευρά της εκτιμά ότι ο αριθμός είναι μικρίτερος.

Η Τουρκία είπε ότι η κίνηση οφείλεται στο ανώτατο όριο των τιμών της G-7 και της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο ρωσικό πετρέλαιο που καθιστούσε δύσκολο τον έλεγχο του εάν τα φορτία θα καλύπτονταν. Είπε την Πέμπτη ότι ο αριθμός των πλοίων που περιμένουν για διέλευση δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ως σημείο πίεσης για την αλλαγή των κανόνων.

Οι ασφαλιστές, από την πλευρά τους, ανησυχούν για την παροχή τέτοιων εγγυήσεων για μεμονωμένα μέρη των ταξιδιών. Σε γενικές γραμμές, οι ναυλώσεις περιέχουν διατάξεις για την πληρωμή κάτι που λέγεται demurrage – ουσιαστικά ένα κόστος αναμονής – όταν τα πλοία κολλάνε.

Το αν οι εταιρείες που ναυλώνουν τα δεξαμενόπλοια θα το πληρώσουν αυτή τη φορά, μόνο σίγουρο δε θα πρέπει να είναι. Τουλάχιστον ένας πλοιοκτήτης του οποίο το πλοίο βρίσκεται κολλημένο στα στενά της Τουρκίας έχει ήδη ενημερωθεί από τον ναυλωτή ότι δεν σκοπεύει να πληρώσει, σύμφωνα με την ανταλλαγή της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας που έχει στη διάθεση του το Bloomberg.

Εάν δεν πληρώσουν, όχι μόνο τα πλοία θα περνούν μέρες χωρίς να κερδίζουν τίποτα, αλλά θα αντιμετωπίζουν επίσης τεράστιες ευκαιρίες χαμένων κερδών. Τα πετρελαιοφόρα Suezmax κερδίζουν επί του παρόντος περίπου 115.000 δολάρια την ημέρα στην παγκόσμια αγορά.

Διαβάστε ακόμα