Η Ινδία σχεδιάζει να επενδύσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια για νέα δεξαμενόπλοια, με στόχο την απόκτηση 112 πλοίων μεταφοράς πετρελαίου έως το 2040. Το φιλόδοξο αυτό σχέδιο έρχεται σε μια περίοδο αυξανόμενης ενεργειακής ζήτησης και στρατηγικής επιδίωξης για μεγαλύτερη αυτονομία στις θαλάσσιες μεταφορές.
Μετά την Ρωσία, η Ινδία σχεδιάζει να δαπανήσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά και κυρίως την κατασκευή 112 πλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου έως το 2040, ανέφεραν πηγές που γνωρίζουν το θέμα, καθώς ο τρίτος μεγαλύτερος εισαγωγέας πετρελαίου στον κόσμο επιδιώκει να έχει τον δικό του στόλο για να εξασφαλίζει τον εφοδιασμό.
Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες διαχειρίζονται επί του παρόντος έναν γερασμένο στόλο που είναι ως επί το πλείστον ναυλωμένος από εταιρείες ανά τον κόσμο, και τα υπουργεία ναυτιλίας και πετρελαίου θέλουν να το αλλάξουν αυτό, ανέφεραν πηγές, που δεν κατονομάστηκαν. Η πρώτη φάση του σχεδίου περιλαμβάνει την αγορά 79 πλοίων, εκ των οποίων τα 30 θα είναι μεσαίου βεληνεκούς, ανέφεραν.
Η παραγγελία αγοράς για 10 δεξαμενόπλοια αναμένεται να δοθεί από αυτόν τον μήνα, ανέφεραν οι πηγές. Μόνο πλοία που κατασκευάζονται τοπικά – ακόμη και αν υπάρχει ξένη συνεργασία – θα εξεταστούν για αγορά, ανέφεραν.
Παρά την παγκόσμια ώθηση για μετάβαση σε καθαρότερες πηγές ενέργειας, η ικανότητα διύλισης αργού πετρελαίου της Ινδίας πρόκειται να επεκταθεί σε 450 εκατομμύρια τόνους μέχρι το τέλος της δεκαετίας από περίπου 250 εκατομμύρια τόνους τώρα, λόγω της αυξανόμενης εγχώριας και εξωτερικής ζήτησης για πετρελαϊκά προϊόντα.
Για ένα έθνος που βασίζεται στις εισαγωγές για το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών του σε αργό πετρέλαιο, είναι επιτακτική ανάγκη να διαθέτει επαρκή δική του ναυτιλιακή ικανότητα για να πραγματοποιεί το ενεργειακό του εμπόριο.
Η Ινδία στοχεύει να αυξήσει το μερίδιο των τοπικά κατασκευασμένων δεξαμενόπλοιων στον στόλο της στο 7% έως το 2030 από 5% σήμερα, ανέφεραν οι πηγές. Η ιδέα είναι να αυξηθεί τελικά στο 69% έως το 2047 – την προθεσμία που έχει θέσει η χώρα για να γίνει ανεπτυγμένο έθνος.
Τα υπουργεία Ναυτιλίας και Πετρελαίου και το Γραφείο Πληροφοριών Τύπου της κυβέρνησης δεν απάντησαν αμέσως στα αιτήματα για σχόλια.
Η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι ανακοίνωσε φέτος ένα ταμείο 250 δισεκατομμυρίων ρουπιών για την υποστήριξη του ναυτιλιακού τομέα της χώρας, με έναν από τους στόχους της να είναι η μείωση της εξάρτηση της από πλοία που κατασκευάζονται στο εξωτερικό και να ενισχύσει την εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία.
Η Ινδία σχεδιάζει επίσης να προσθέσει στον στόλο της και πλοία για τη μεταφορά άνθρακα, λιπασμάτων και χάλυβα, ανέφεραν οι πηγές. Η ιδέα είναι να αντικατασταθεί το μεγαλύτερο μέρος της με πλοία που κατασκευάζονται στην Ινδία.
Έλλειψη ζήτησης
Η ναυπηγική βιομηχανία της Ινδίας βρίσκεται ακόμη σε αρχικό στάδιο λόγω της έλλειψης επαρκούς ζήτησης για πλοία, ανέφεραν οι πηγές.
Ενώ το MT Maharshi Parashuram είναι το μεγαλύτερο δεξαμενόπλοιο που έχει κατασκευαστεί στην Ινδία, με μήκος 238 μέτρα και χωρητικότητα 93.332 μετρικούς τόνους, είναι σαφώς μικρότερο σε σύγκριση με το Oceania της Κίνας, ιδιοκτησίας της Minsheng Financial Leasing – ένα υπερδεξαμενόπλοιο (ULCC) μήκους 380 μέτρων και χωρητικότητας 441.584 μετρικών τόνων.
Η πρόθεση της ινδικής κυβέρνησης είναι να παράσχει κίνητρα από την πλευρά της ζήτησης για τις ναυπηγικές εταιρείες, ανέφεραν οι πηγές, προσθέτοντας ότι η χώρα προσκαλεί ναυπηγούς από την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα να κατασκευάσουν πλοία με την υπόσχεση κινήτρων.
Η HD Hyundai Heavy Industries Co. της Νότιας Κορέας βρίσκεται σε συζητήσεις με την κρατική ινδική Cochin Shipyard Ltd. για μια νέα εγκατάσταση στην παράκτια πόλη Κότσι της νοτιοδυτικής Ινδίας, ανέφεραν τοπικά μέσα ενημέρωσης.
Η Ινδία έχει επίσης πραγματοποιήσει συνομιλίες με της κορεατικές ναυπηγικές εταιρείες Samsung Heavy Industries Co. και την ιαπωνική Nippon Yusen KK, γνωστή και ως NYK Line, δήλωσε νωρίτερα ένας τοπικός αξιωματούχος.
«Είναι μια καλή κίνηση από την άποψη της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς η εξάρτηση από την Κίνα για πολλές από αυτές τις υπηρεσίες είναι υψηλή», σύμφωνα με τον Rajiv Jalota, πρώην πρόεδρο του κρατικού Mumbai Port Trust. «Ο κόσμος πρέπει να αναπτύξει εναλλακτικές λύσεις».