ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

«Δημιουργούν αντικίνητρα για ναυτικούς»

tanker_sea_

Μοναδικές προσφορές ξενοδοχείων και ταξιδιών με εξαιρετικές εκπτώσεις!

«Καταπέλτης» ήταν για τα αποτελέσματα των «κατάπτυστων» μνημονίων που λεηλάτησαν την καθημερινότητα του Ελληνικού λαού» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Ε.Ν. (ΠΕΠΕΝ) Γιώργος Βλάχος, στην ομιλία του στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας της Ένωσης, που έγινε, την Τετάρτη, στην αίθουσα συνεδριάσεων του ΟΛΠ.

Ο κ. Βλάχος στάθηκε ιδιαίτερα στο «μέλλον» της ελληνικής ναυτιλίας, τη νέα γενιά αξιωματικών, υπογραμμίζοντας μια σειρά από δυσκολίες, που αντιμετωπίζουν στην εξέλιξή τους οι νέοι αξιωματικοί ενώ τάχθηκε κατά της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης, που προώθησε, τις τελευταίες ημέρες, ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

«Αντί να δοθούν κίνητρα για την περιβόητη προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα, (αλλά και την παραμονή των υπαρχόντων), αντιθέτως δημιουργούνται πλείστα αντικίνητρα προκειμένου οι νέοι μας να μην ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα», είπε, χαρακτηριστικά, ο πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ, ο οποίος αφού αναφέρθηκε στη συμβολή των Ελλήνων ναυτικών στην ποιοτική ναυτιλία, επεσήμανε τα εξής:

«Αντί να δοθούν κίνητρα για την περιβόητη προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα, (αλλά και την παραμονή των υπαρχόντων), αντιθέτως δημιουργούνται πλείστα αντικίνητρα προκειμένου οι νέοι μας να μην ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα. Παράδειγμα, η μεγάλη ανεργία των χαμηλόβαθμων αξιωματικών. Εδώ βέβαια, βιώνουμε τον ακραίο φαρισαϊσμό κάποιων, που θέλουν να έχουν Πλοιάρχους και Μηχανικούς Α’ στα πλοία τους, χωρίς να έχουν την απαραίτητη κλιμάκωση όλων των αξιωματικών και δοκίμων».

«Το σίγουρο είναι ένα. Όσο δεν καλλιεργείται το φυτώριο και δεν υπάρχει όλη η ιεραρχική κλίμακα των αξιωματικών μέσα στα πλοία, δεν υπάρχει μέλλον. Αυτοί που ονειρεύονται την «κλωνοποίηση» Πλοιάρχων και μηχανικών Α’, θα πρέπει να περιμένουν πολύ ακόμα. Κάθε χρόνο λέμε τα ίδια, αλλά σε αδιάφορους με κλειστά αυτιά», υπογράμμισε ο κ. Βλάχος. Και απαρίθμησε:

• Δεν είναι δυνατό να υπάρχει το μόνιμο πρόβλημα (της εύρεσης πλοίου) για τα εκπαιδευτικά ταξίδια των σπουδαστών των ΑΕΝ.
• Δεν είναι λογικό να λέμε, πως είναι λίγοι αυτοί που εισάγονται κάθε χρόνο από τη στιγμή που η αγορά δεν τους δίνει το αυτονόητο. Το απαραίτητο εκπαιδευτικό τους ταξίδι, για να εισέλθουν στο επάγγελμα εκπληρώνοντας τις υποχρεώσεις τους στην πρακτική εξάσκηση, απαραίτητη για την ολοκλήρωση των εκπαιδευτικών τους σπουδών.

«Μιλούν πολλοί για ιδιωτική εκπαίδευση, με σκοπό την παραγωγή περισσοτέρων αξιωματικών. Μα αυτή, υπάρχει σε όλο τον κόσμο όπως και η δημόσια. Εμείς πιστεύουμε, πως αν στηριχτεί η δημόσια και δωρεάν παρεχόμενη εκπαίδευση, δεν υπάρχει λόγος να μιλάμε για ιδιωτική. Σε μια χώρα μάλιστα, που βυθίζεται κάθε χρόνο και περισσότερο στην οικονομική καταστροφή. Τελικά, αν υπάρξουν κι άλλοι αξιωματικοί στην αγορά εργασίας, από την στιγμή που δεν αξιοποιούνται από τα Ελληνόκτητα πλοία, θα οδηγηθούν προς ξένες εταιρείες. Εκεί, που τους εκτιμούν και αναγνωρίζουν την αξία τους», κατέληξε ο πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ, ο οποίος έθεσε το αίτημα για:
• Να παρέχεται σίτιση και στέγαση στους σπουδαστές. Καθώς και φοιτητικό, εκπτωτικό πάσο για τις συγκοινωνίες, όπως παρέχονται και στους σπουδαστές των άλλων ιδρυμάτων. Δεν μπορεί ένα Ανώτερο Ίδρυμα να τυγχάνει όλων των πιο πάνω και όχι η γειτονική ΑΕΝ.

Από εκεί και πέρα, ο κ. Βλάχος αναφέρθηκε σε μια σειρά μέτρων, που ουσιαστικά λειτουργούν ως «αντικίνητρο προς όλους», λέγοντας τα εξής:
• Αυξήθηκε η φορολογία των Ελλήνων ναυτικών, τη στιγμή που σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες (η αντίστοιχη φορολογία) είναι μηδενική και οι ασφαλιστικές εισφορές των ναυτικών, καλύπτονται από τα αντίστοιχα κράτη που πραγματικά σέβονται τους ναυτικούς τους.
• Βιώνουμε τη διάλυση του ΝΑΤ και του Οίκου Ναύτου. Η απαράδεκτη εισφορά αλληλεγγύης (και μάλιστα προκαταβολικά) είναι στο μέγιστο ποσοστό. Ανεξάρτητα, με το χρονικό διάστημα που ο ναυτικός έχει εργασθεί, σε αντίθεση με όλους τους άλλους εργαζόμενους.
• Ένα άλλο αντικίνητρο προς όλους, είναι το πρωτοφανές και άνευ προηγουμένου χτύπημα των συνταξιούχων ναυτικών. Η προσπάθεια ισοπέδωσης τους είναι πρωτοφανής. Καμμία άλλη ομάδα εργαζομένων δεν έχει πληγεί από τα οικονομικά μέτρα σε τέτοιο βαθμό.
«Ενδεικτικά θα σας πω, ότι ένας συνταξιούχος Πλοίαρχος σε ετήσια βάση (αρχής γενομένης από το καταστροφικό 2009 εως σήμερα), έχει χάσει το 60% του ποσού που ελάμβανε κατά μέσο όρο. Και μάλιστα τη στιγμή που οι ασφαλιστικές κρατήσεις των εν ενεργεία παραμένουν στα ύψη . Είναι αυτό κράτος δικαίου; Είναι αυτή μέθοδος αξιοκρατική και στο πνεύμα της ανταποδοτικότητας των κρατήσεων των εργαζομένων; Προφανώς, χτυπούν αυτούς που έχουν προσφέρει τα μέγιστα προς όφελος αυτών που έχουν προσφέρει τα ελάχιστα ή τίποτα. Αυτή η ισοπέδωση είναι άδικη και αχαρακτήριστη. Δεν είμαστε όλοι το ίδιο, δεν έχουμε προσφέρει όλοι το ίδιο. Δεν έπρεπε να μας έχετε «αποκεφαλίσει» με τις περιβόητες και άδικες οριζόντιες περικοπές σας. Αυτό λέγεται κλοπή Κύριοι», σημείωσε ο ίδιος για να επισημάνει ότι:

«Τα τελευταία χρόνια, υπάρχει υπερπροσφορά νέων (για την είσοδο τους στις ΑΕΝ) με αξιόλογη άνοδο του επιπέδου. Αυτό δείχνει, πως, παρά τις ιδιαιτερότητες του επαγγέλματος και παρά την ελλειπή ενημέρωση προς τους νέους των λυκείων, το επάγγελμα είναι ελκυστικό. Και λέω τα τελευταία χρόνια, εννοώντας (κυρίως) τα τελευταία μετά την υπογραφή των «κατάπτυστων» μνημονίων που λεηλάτησαν την καθημερινότητα του Ελληνικού λαού. Το βιο τους και την αξιοπρέπειά τους. Προφανώς, το ναυτικό επάγγελμα να είναι ένας φάρος ελπίδας στην καταιγίδα της ανεργίας. Ειδικά των νέων μας».

pireas2day.gr