Drewry: Η αγορά ξηρού χύδην χρειάζεται δραστικά μέτρα

drewry_drastika_metra
Η βιομηχανία χύδην ξηρού φορτίου βρίσκεται στη μέση ενός σκοτεινού τούνελ που δεν φαίνεται η άκρη του και απαιτούνται δραστικά μέτρα από την πλευρά της προσφοράς, αν είναι να επιστρέψει σε πορεία κερδοφορίας μεσοπρόθεσμα, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Dry Bulk Forecaster που δημοσιεύθηκε από τη διεθνή εταιρεία παροχής ναυτιλιακών συμβούλων Drewry.

Η Drewry εκτιμά ότι αν οι πλοιοκτήτες χύδην ξηρού αποσύρουν όλοι μαζί το ήμισυ του συνόλου των capesize πλοίων τους άνω των 12 ετών, ποσό που αντιστοιχεί σε χωρητικότητα 20 εκατομμυρίων dwt, θα μπορέσουν τα κέρδη να επιστρέψουν σε κερδοφορία μέχρι το 2018. Αν ήταν να αποσύρουν όλα τα παλιά πλοία η επάνοδος θα μπορούσε να συμβεί ακόμη νωρίτερα (βλέπε το διάγραμμα παρακάτω). Αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί επίσης μέσω ενός συνδυασμού απόσυρσης και προσωρινής ακινητοποίησης πλοίων. Αν και οι προτεινόμενες προσαρμογές μπορεί να φαίνονται σκληρές, υπάρχει πλέον η ανάγκη για συνολική δράση της βιομηχανίας, αλλιώς η αγορά θα παραμείνει ζημιογόνα στο προσεχές μέλλον.
drewry_diagramma
“Η μόνη λύση για τους πλοιοκτήτες είναι να αποσύρουν τα παλαιότερα capesize πλοία από το στόλο τους μέχρις ότου ανακάμψει η αγορά, διαφορετικά η βιομηχανία θα αντιμετωπίσει πολλά περισσότερα χρόνια ζημιών”, δήλωσε ο Rahul Sharan, κορυφαίος αναλυτής της Drewry για την αγορά χύδην ξηρού φορτίου. “Οποιαδήποτε διόρθωση της αγοράς που προκύπτει από την αναπόφευκτη χρεοκοπία δεν θα είναι από μόνη της αρκετή για να διορθώσει την ανισορροπία προσφοράς/ζήτησης, καθώς τα πλοία απλώς θα ανακυκλωθούν πίσω στο στόλο”.

Η οικονομική ύφεση στην Κίνα συνεχίζει να επηρεάζει αρνητικά τη ζήτηση για αποστολές σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα, ενώ ο στόλος συνεχίζει να αυξάνεται. Αυτή την εβδομάδα ο δείκτης Baltic Dry Index έφτασε στα ιστορικά χαμηλά επίπεδα των 345 μονάδων και η Drewry αναμένει τα κέρδη να επιδεινωθούν περαιτέρω μέσα στο 2016, καθώς πολλά πλοία κλείνονται σε τιμές πολύ πιο κάτω από τα λειτουργικά τους κόστη.

Η Ινδική ζήτηση για εισαγωγές άνθρακα αναμένεται να μειωθεί καθώς θα αυξηθεί η εγχώρια εξόρυξη και τα λιμάνια θα παραμείνουν υπό συμφόρηση. Εν τω μεταξύ, η αύξηση της χωρητικότητας των πλοίων συνεχίζει να ξεπερνά τη ζήτηση και το βιβλίο παραγγελιών αντιπροσωπεύει ένα τρομακτικό 16% του παγκόσμιου στόλου. Αυτοί οι παράγοντες έχουν οδηγήσει τη Drewry στο να υποτιμήσει ακόμα περισσότερο τις προβλέψεις της για τον τομέα.

“Ελλείψει ριζικών μέτρων, περιμένουμε τα ναύλα της αγοράς ξηρού χύδην να επιδεινωθούν περαιτέρω κατά τη διάρκεια του έτους και να παραμείνουν αδύνατα και το 2017. Κάθε ανάκαμψη θα απομακρυνθεί περαιτέρω με μικρή την προοπτική της επιστροφής στην κερδοφορία”, πρόσθεσε ο Sharan.

Διαβάστε ακόμα