Εγκαινιάζεται νέο δίκτυο εγκαταστάσεων καραντίνας για τους ναυτικούς για τη μείωση της νέας κρίσης της αλλαγής των πληρωμάτων

Πλοιοκτήτες, συνδικάτα ναυτικών και ναυτιλιακές εργοδοτικές ομάδες δημιουργούν το δικό τους εγκεκριμένο διεθνές δίκτυο εγκαταστάσεων καραντίνας για να διασφαλίσουν ότι οι ναυτικοί μπορούν να ενταχθούν με ασφάλεια στα πλοία, παρά τις απρόβλεπτες αλλαγές στις κυβερνητικές πολιτικές για τα σύνορα.

Η κίνηση έρχεται καθώς η μετάλαξη Omicron ωθεί τις κυβερνήσεις να κλείσουν τα σύνορά τους στους ναυτικούς, οι οποίοι πρέπει να φύγουν και να μπαρκάρουν.

Το Διεθνές Πρόγραμμα Καραντίνας Πληρώματος (#CrewEQUIP) είναι μια συνεργασία μεταξύ του Διεθνούς Συμβουλίου Εργοδοτών Ναυτιλίας (IMEC), του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF). Συλλογικά, οι οργανισμοί αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 80% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου και σχεδόν 1 εκατομμύριο διεθνείς ναυτικούς μέσω σχεδόν 200 συνδεδεμένων συνδικάτων.

Πάρα πολλοί ναυτικοί θα χάσουν τα Χριστούγεννα

Το CrewEQUIP θα δημιουργήσει μια λίστα με αξιόπιστα ξενοδοχεία που είναι διαθέσιμα για μένουν σε καραντίνα τα πληρώματα, τα οποία ελέγχονται ανεξάρτητα. Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί για να ξεπερνά τις συχνές αλλαγές στις κυβερνητικές πολιτικές οι οποίες επηρεάζουν τις μετακινήσεις των ναυτικών, έχοντας τα υψηλότερα πρότυπα και τα καλύτερα πρωτόκολλα στον κλάδο, διασφαλίζοντας ότι το πρόγραμμα θα συνεχίσει να οδηγεί με ασφάλεια τα πληρώματα στο πλοίο, ακόμη κι αν οι κυβερνήσεις αυξήσουν τις απαιτήσεις καραντίνας.

Είπαν ότι το πρόγραμμα είναι επείγον και πολύ απαραίτητο για να αποφευχθεί η επιστροφή της ναυτιλιακής βιομηχανίας στα άκρα και να υπάρξει και πάλι μία νέα κρίση στις αλλαγές πληρωμάτων, η οποία ήταν η αιτία 400.000 ναυτικοί να μην μπορούν να ξεμπαρκάρουν στα τέλη του 2020, και άλλοι τόσοι να μην μπορούν να μπαρκάρουν.

Ενώ ένα παγκόσμιο μόνιμο σύστημα με ψηφιακό πιστοποιητικό εμβολιασμού απαιτείται επειγόντως, οι ενώσεις είπαν ότι το #CrewEQUIP θα ήταν σημαντικό να υπάρχει σε κάθε περίπτωση για να διασφαλιστούν τα μεγαλύτερα επίπεδα αλλαγής πληρωμάτων.

Οι ενώσεις καλωσόρισαν την ανακοίνωση αυτή την εβδομάδα, μιας νέας κοινής ομάδας δράσης, υον παγκόσμιο οργανισμό υγείας και την Οργάνωσης Εργασίας για την προώθηση ψηφιακών «κίτρινων καρτών» για τους ναυτικούς και άλλους εργαζόμενους που πρέπει να περάσουν τα σύνορα για την εργασία τους. Οι κίτρινες κάρτες είναι ένα ιατρικό διαβατήριο που εκδίδεται από τον ΠΟΥ, το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από τους εργαζόμενους στις μεταφορές ως απόδειξη εμβολιασμού.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα #CrewEQUIP, οι ναυτιλιακές εταιρείες και οι εκπρόσωποί τους, όπως πράκτορες πληρωμάτων και διαχειριστές πλοίων, μπορούν να παρέχουν εγκαταστάσεις καραντίνας για ναυτικούς πριν από την επιβίβαση οπού θα ληφθούν υπόψη για αναγνώριση.

Οι εγκαταστάσεις πρέπει να πληρούν τα αυστηρά πρότυπα της #CrewEQUIP για την υγιεινή, την ακεραιότητα των δοκιμών και την ασφάλεια των δεδομένων. Μια εγκατάσταση πρέπει επίσης να περάσει από επιθεωρήσεις από το Lloyd’s Register, τον αναγνωρισμένο εξωτερικό ελεγκτή του προγράμματος, για να γίνει και να παραμείνει αναγνωρισμένος πάροχος #CrewEQUIP.

Από σήμερα, οι πλοιοκτήτες, οι ναυτιλιακές εταιρείες και οι εκπρόσωποί τους θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στην ηλεκτρονική πύλη κρατήσεων για να ορίσουν εγκαταστάσεις καραντίνας πριν από την επιβίβαση στο crewequip.org.

Ο πρόεδρος του IMEC, ο Belal Ahmed, δήλωσε: «Αυτό το νέο πρόγραμμα εγκαταστάσεων καραντίνας θα δώσει στη βιομηχανία περισσότερη εμπιστοσύνη για να υποστηρίξει την κυκλοφορία περισσότερων ναυτικών πιο τακτικά σε όλο τον κόσμο με ασφάλεια, γνωρίζοντας ότι υπάρχει σημαντικά μικρότερος κίνδυνος εισαγωγής του Covid-19 σε πλοίο εάν ένας ναυτικός έχει ενταχθεί μέσω εγκεκριμένης εγκατάστασης από το CrewEquip, όπου θα επικρατούν τα υψηλότερα πρότυπα».

Ο πρόεδρος του τμήματος ITF Seafarers’ David Heindel, χαιρέτισε τη συνεργασία #CrewEQUIP λέγοντας: «Μια επιτυχημένη αλλαγή πληρώματος χρειάζεται τα πάντα για να ευθυγραμμιστεί σε όλες τις χώρες, τις χώρες διέλευσης και τις κατάλληλες διαθέσιμες εγκαταστάσεις στη χώρα καταγωγής των ναυτικών. Για την ώρα, παρόλο που οι αλλαγές είναι ακόμη φαινομενικά μικρές στα σύνορα, τις πολιτικές υγείας και καραντίνας της κυβέρνησης μιας χώρας, μπορούν άνετα να σταματήσουν μια προγραμματισμένη αλλαγή πληρώματος, αφήνοντας συχνά έναν ναυτικό χωρίς άλλη επιλογή παρά να συνεχίσει να εργάζεται στο πλοίο περισσότερο από όσο έχει διάρκεια η σύμβαση του ή περισσότερο από ότι θα ήθελε και ο ίδιος. Πάρα πολλοί ναυτικοί θα χάσουν τα Χριστούγεννα και άλλα σημαντικά γεγονότα τις επόμενες εβδομάδες».

Ο Guy Platten, γενικός γραμματέας του ICS, κάλεσε τους παγκόσμιους ηγέτες να παράσχουν επειγόντως μια μακροπρόθεσμη λύση για να διασφαλίσουν ότι οι ναυτικοί δεν θα επηρεάζονται πλέον αδικαιολόγητα από τους συνεχώς μεταβαλλόμενους ταξιδιωτικούς περιορισμούς και την καραντίνα.

«Η επαναφορά των σκληρών ταξιδιωτικών κανόνων από τις κυβερνήσεις ως μια απάντηση στην μετάλλαξη Omicron προκαλεί μεγάλη ανησυχία. Πρέπει να αναληφθεί συντονισμένη δράση από τους παγκόσμιους ηγέτες για να εξαιρεθούν οι εργαζόμενοι από τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς και να τους δοθεί προτεραιότητα για εμβολιασμούς. Δεν θέλουμε να δούμε μια επιστροφή στην κρίση αλλαγής πληρώματος», είπε ο Platten.

Διαβάστε ακόμα