ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Έλληνας μηχανικός καταδικάστηκε για παράνομη απόρριψη με “magic pipe”!

ellhnas_mhxanikos_enoxos_gia_magic_pipe

Κλείσε αεροπορικά εισιτήρια με την καλύτερη περιφερειακή αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη!

Ο Έλληνας Α μηχανικός του κατασκευασμένου το 2000, χωρητικότητας 75.600 dwt πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου «M/ V Trident Navigator» καταδικάστηκε από ένα ομοσπονδιακό δικαστήριο στη Νέα Ορλεάνη μετά από μια δίκη διάρκειας μιας εβδομάδας, για την εν γνώσει του διαστρέβλωση του βιβλίου καταγραφής πετρελαίου του πλοίου κατά παράβαση του νόμου για την πρόληψη της ρύπανσης από τα πλοία (APPS), όπως και για παρακώλυση της δικαιοσύνης και χειραγώγηση μαρτύρων, ανακοίνωσε το γραφείο του Εισαγγελέα των ΗΠΑ της Ανατολικής Περιφέρειας της Λουιζιάνας.

Ο Έλληνας ναυτικός, ετών 64 και κάτοικος Ελλάδα, καταδικάστηκε για τα παραπάνω αδικήματα που σχετίζονται με την υπηρεσία του επί του πλοίου M/V Trident Navigator και την έρευνα που έγινε πάνω σε αυτό από την αμερικανική ακτοφυλακή τον Ιανουάριο του 2014.

Στα τέλη Δεκεμβρίου 2013, ο Α μηχανικός έδωσε εντολή στο πλήρωμα μηχανής του να κατασκευάσουν ενός σωλήνα γνωστό στη ναυτιλιακή βιομηχανία ως “μαγικό σωλήνα” για να αποβάλλουν τα σεντινόνερα που συγκεντρώνονταν στις δεξαμενές κατακράτησης υδάτων του πλοίου. Δύο μέλη του πληρώματος ανέφεραν αυτή την παράνομη απόρριψη στην ακτοφυλακή. Όταν οι επιθεωρητές της ακτοφυλακής επιβιβάστηκαν στο σκάφος, ο Α μηχανικός προσπάθησε να κρύψει επίμαχα έγγραφα από τους επιθεωρητές που καταδείκνυαν το γεγονός της παράνομης απόρριψης. Επιπλέον, διέταξε τους μηχανικούς που βρίσκονταν υπό την επίβλεψη του να πουν ψέματα στο Λιμενικό Σώμα για την παράνομη απόρριψη σεντινόνερων στη θάλασσα.

Σύμφωνα με τις απαιτήσεις των κανονισμών του πρωτοκόλλου APPS, ένα πλοίο όπως το M/V Trident Navigator, πρέπει να διατηρεί ένα μητρώο γνωστό ως βιβλίο καταγραφής πετρελαίου, στο οποίο η μεταφορά και η διάθεση όλων των μολυσμένων από πετρέλαιο αποβλήτων και η απόρριψη τους στη θάλασσα ή η με οποιοδήποτε άλλο τρόπο απόρριψη των εν λόγω αποβλήτων, πρέπει να καταγράφεται πλήρως και με ακρίβεια από τον υπεύθυνο των εργασιών. Τα σεντινόνερα μπορούν να απορριφθούν στη θάλασσα, εφόσον τύχουν επεξεργασίας από μηχανισμό πρόληψης της ρύπανσης, γνωστούς ως διαχωριστήρας πετρελαίου (oily water separator-OWS).

Η εταιρεία διαχείρισης του πλοίου, είχε προηγουμένως ομολογήσει την ενοχή της για την εν γνώσει της διαστρέβλωση του βιβλίου καταγραφής πετρελαίου και για παρακώλυση της δικαιοσύνης, καταβάλλοντας ένα συνολικό πρόστιμο ύψους 900.000 δολαρίων.

Είναι λυπηρό εν έτη 2014 να υπάρχουν τέτοια περιστατικά ή ακόμα και χειρότερα. Είναι κρίμα κάποιοι να παίζουν την καριέρα τους κορώνα γράμματα επειδή κάποιοι άλλοι βουλεύονται από αυτό…