Ένα καλώδιο ίσως προκάλεσε το blackout και την καταστροφική πρόσκρουση του πλοίου μεταφοράς κοντέινερ Dali

Λεπτομέρειες από τις επιθεωρήσεις του NTSB έδειξαν ένα χαλαρό καλώδιο το οποίο σε μια προσομοίωση προκάλεσε σύντομο μπλακ άουτ.

Χωρίς σχολιασμό, το NTSB δημοσίευσε ένα έγγραφο 41 σελίδων που συνοψίζει τα ευρήματα της Ομάδας Μηχανικών που δημιουργήθηκε για να επιθεωρήσει τα συστήματα στο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali, το οποίο υπέστη μπλακ αουτ τον Μάρτιο που είχε σαν αποτέλεσμα να προσκρούσει και να καταστρέψει τη γέφυρα Francis Scott Key της Βαλτιμόρης.

Η αναφορά παραθέτει μερικά δευτερεύοντα ζητήματα, ενώ δείχνει επίσης ένα χαλαρό καλώδιο που βρέθηκε στο σύστημα του διακόπτη κατά τη δοκιμή σε μια προσομοίωση που προκάλεσε μια σύντομη διακοπή ρεύματος.

Το NTSB σημειώνει ότι η αρχική αντιμετώπιση προβλημάτων οδήγησε στο Engineering Group να περιορίσει την εστίασή του στον ηλεκτρικό εξοπλισμό διανομής του πλοίου. Τα τεστ που περιγράφονται στην έκθεση πραγματοποιήθηκαν τον Απρίλιο σε τέσσερις ξεχωριστές δοκιμές.

Ο έλεγχος της καλωδίωσης στον μετασχηματιστή και ένα ρελέ διαπίστωσε ότι ένα “καλώδιο ήταν χαλαρά συνδεδεμένο”, μια κατάσταση που οι εκπρόσωποι της Hyundai ενημέρωσαν ότι θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα ανοιχτό κύκλωμα και να διακόψει την τροφοδοσία 110 VDC στην πλευρά HV της πλακέτας. Σύμφωνα με την έκθεση, οι μηχανικοί είπαν ότι θα πυροδοτούσε μια απελευθέρωση υπό τάση που θα είχε ως αποτέλεσμα διακοπή ρεύματος 440 V.

Αφού εξήγησε την κατάσταση στο NTSB και στους άλλους συμμετέχοντες, η Hyundai πραγματοποίησε μια προσομοίωση. Όταν οι μηχανικοί αποσύνδεσαν το καλώδιο, όλος ο εξοπλισμός που τροφοδοτείται από τον Πίνακα Χαμηλής Τάσης (440V) εξουδετερώθηκε. Αυτά περιλάμβαναν φώτα σε όλο το πλοίο. Η αναφορά λέει ότι το σύστημα ανέκαμψε αυτόματα και ανέκτησε την ισχύ μετά από περίπου 10 δευτερόλεπτα.

Τα άλλα στοιχεία που αναφέρονται στην αναφορά (σύνδεσμος λήψης) κρίθηκαν ως μη επακόλουθα. Τα περισσότερα από τα συστήματα αναφέρονται ότι λειτουργούν σωστά.

Η επιθεώρηση και οι δοκιμές διεξήχθησαν από μια ομάδα εμπειρογνωμόνων, συμπεριλαμβανομένων εκπροσώπων από την πλοιοκτήτρια εταιρεία Grace Ocean και την διαχειρίστρια εταιρεία Synergy Marine. Η HD Hyundai που κατασκεύασε το πλοίο το 2015 συμμετείχε στις τέσσερις εξετάσεις τον Απρίλιο, μαζί με το νηογνώμονα ClassNK και τη Ναυτιλιακή & Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης ως κράτος σημαίας.

Δεν δόθηκε περαιτέρω ανάλυση για τα αποτελέσματα των δοκιμών και το NTSB αρνήθηκε να σχολιάσει. Οι ομάδες του συνεχίζουν την ανάλυσή τους. Αναμένεται να δημοσιεύσουν έκθεση έως και ένα χρόνο μετά το περιστατικό.

Η ανάρτηση αυτών των δεδομένων έγινε καθώς το Υπουργείο Δικαιοσύνης είχε ενημερώσει το δικαστήριο που εμπλέκεται στους ισχυρισμούς ότι διεξήγαγε επίσης έρευνες στο πλοίο. Δεν έχουν δοθεί περαιτέρω ενημερώσεις στο δικαστήριο σχετικά με την κατάσταση των ελέγχων, αλλά αναμενόταν να ολοκληρωθούν αυτή την εβδομάδα.

Προσωρινά, το Dali αναμενόταν να αναχωρήσει από το Norfolk της Βιρτζίνια στις 17 Σεπτεμβρίου ή περίπου στις 17 Σεπτεμβρίου με προορισμό την Κίνα. Η εκφόρτωση των κοντέινερ ολοκληρώθηκε τον περασμένο μήνα και το πλοίο αναμένεται να προχωρήσει σε ναυπηγείο για επισκευές.

Διαβάστε ακόμα