Αφού έλαβαν 24,18 εκατομμύρια δολάρια κρατικής βοήθειας από τη Νορβηγία, τα πλοία υδρογόνου της Topeka είναι τώρα ένα βήμα πιο κοντά στην πραγματικότητα.
Όπως πληροφορήθηκε, η επιχορήγηση εγκρίθηκε από την Εποπτεύουσα Αρχή της ΕΖΕΣ (ESA) που σημαίνει ότι έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες εγκρίσεις για την χρηματοδότηση. Αυτό που απομένει είναι να ξεκινήσει η παραγωγή υδρογόνου, σύμφωνα με την Topeka, η οποία είναι μέρος της παγκόσμιας ναυτιλιακής εταιρείας Wilhelmsen Group.
«Με την έγκριση της ESA, τα πλοία μας που κινούνται με υδρογόνο με μηδενικές εκπομπές είναι ένα βήμα πιο κοντά στην πραγματικότητα. Τώρα περιμένουμε το υδρογόνο για να γίνει διαθέσιμο σαν καύσιμο πλοίων. Είμαστε ενθουσιασμένοι για τη κυβέρνησή της Νορβηγίας και τη φιλοδοξία της να επενδύσει σε πράσινες υποδομές, εστιάζοντας στην παραγωγή υδρογόνου, στους κόμβους εφοδιασμού για να ανοίξει ο δρόμος για εμπορική χρήση υδρογόνου», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Topeka, Steinar Madsen.
Επιπλέον, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Topeka πιστεύει ότι ο πρόσφατα ανακοινωθείς εθνικός προϋπολογισμός στη Νορβηγία δείχνει πολλά υποσχόμενες τάσεις, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη την εστίαση στα Συμβόλαια για Διαφορά για τη μείωση του κινδύνου σε πράσινα έργα με επί του παρόντος μη ευνοϊκή απόδοση επένδυσης.
Με την εννοιολογική ονομασία «Topeka: βάση σε βάση», τα πλοία θα είναι τα πρώτα του είδους τους που θα εισέλθουν σε εμπορική υπηρεσία το 2024. Τα δύο πλοία είναι πανομοιότυπα και θα τροφοδοτούνται από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και υγρού υδρογόνου.
Παρέχοντας μια λύση δύο σε ένα, θα πλεύσουν με σταθερό χρονοδιάγραμμα μεταφέροντας τόσο φορτίο πελατών στην ακτή όσο και υγρό υδρογόνο σε εμπορευματοκιβώτια (LH2) στους κόμβους ανεφοδιασμού καυσίμων.
«Το υδρογόνο ως καύσιμο είναι μια ευκαιρία για μία ναυτιλία με μηδενικές εκπομπές. Το έργο από βάση σε βάση θα εξασφαλίσει διανομή υδρογόνου από τη θάλασσα και χωρίς εκπομπές και είναι το πρώτο μας βήμα προς τις επεκτάσιμες θαλάσσιες επιχειρήσεις μηδενικών εκπομπών. Μαζί με την Aurora, το εργοστάσιο υγρού υδρογόνου στο Mongstad της Νορβηγίας, θα δημιουργήσουμε μια πλήρη υποδομή LH2 και ένα εμπορικό οικοσύστημα, ενώ ταυτόχρονα θα αφαιρούμε ετησίως περίπου 25.000 φορτηγά από το δρόμο», πρόσθεσε ο Madsen.
Μόλις εγκατασταθεί η υποδομή LH2, το υδρογόνο θα γίνει διαθέσιμο καύσιμο για υπεράκτιους και χερσαίους σκοπούς και η νορβηγική κυβέρνηση προβλέπει ότι η μετατροπή του υδρογόνου σε εμπορικά διαθέσιμο καύσιμο θα ανοίξει το δρόμο για έναν θαλάσσιο τομέα χωρίς εκπομπές.