Επενδύσεις σε τάνκερ από τους Έλληνες εφοπλιστές

Maersk-Triple-E-c-Alastair-Philip-Wiper-15

Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων περιορίζονται οι επενδυτικές κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών καθώς σε αυτά τα πλοία η ναυλαγορά παραμένει σε θετικά επίπεδα ενώ στα φορτηγά- ξηρού χύδην (bulk carriers) οι ναύλοι έχουν πάρει την «κατηφόρα» λόγω της υπερπροσφοράς τονάζ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny τις τελευταίες δύο εβδομάδες όσες παραγγελίες τοποθετήθηκαν από Έλληνες αφορούσαν δεξαμενόπλοια.

Συνολικά, οι επενδύσεις, που έγιναν ξεπέρασαν τα 756 εκατομμύρια δολάρια.

Οι εταιρείες, που πήγαν στις ναυπηγικές εσχάρες ήταν οι εξής:
• Maran Tankers, του Ομίλου Αγγελικούση. Τοποθέτησε, ασκώντας το δικαίωμα option, που διατηρούσε, σε ναυπηγεία της Κορέας, παραγγελία για δύο δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 319.000 τόνων το καθένα. Τα πλοία θα παραδοθούν τον Δεκέμβριο του 2016 και τον Ιανουάριο του 2017, αντίστοιχα. Το κόστος κάθε πλοίου ανέρχεται σε 97 εκατομμύρια δολάρια.
Η εταιρεία έχει στα ίδια ναυπηγεία συνολικά 6 πλοία υπό κατασκευή.

• Unisea Shipping, συμφερόντων Πήτερ Λιβανού. Τοποθέτησε παραγγελία σε ναυπηγεία της Κορέας για την κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων, χωρητικότητας 115.000 τόνων το καθένα. Τα πλοία θα παραδοθούν εντός του 2017 ενώ δεν έχει γίνει γνωστό το ύψος της επένδυσης.

• Cardiff Marine, συμφερόντων Γιώργου Οικονόμου. Τοποθέτησε παραγγελία σε ναυπηγεία της Κορέας για την κατασκευή τεσσάρων δεξαμενόπλοιων, χωρητικότητας 115.000 τόνων, το καθένα, με δυνατότητα πλόων σε παγωμένες θάλασσες (Ice class tankers). Τα πλοία θα παραδοθούν, τμηματικά, εντός του 2017 και το κάθε ένα από αυτά θα στοιχίσει 57,5 εκατομμύρια δολάρια.

• Delta Tankers, συμφερόντων Δ. Διαμαντίδη. Τοποθέτησε παραγγελία σε ναυπηγεία της Κορέας για την κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων, χωρητικότητας 159.000 τόνων, το καθένα. Η παράδοση του πρώτου πλοίου θα γίνει τον Οκτώβριο του 2016 και του δεύτερου τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους. Το κόστος κατασκευής του κάθε πλοίου θα ανέλθει σε 66 εκατομμύρια δολάρια.

• Chemical Transport, η νέα εταιρεία συμφερόντων Πήτερ Γεωργιόπουλου, ο οποίος σύμφωνα με δημοσίευμα της νορβηγικής ναυτιλιακής εφημερίδας TradeWinds έχει συνεργαστεί με άγνωστους επενδυτές private-equity για να εισέλθει στην κατηγορία των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς χημικών προϊόντων, γεγονός, που τον διαφοροποιεί από την παλαιότερη δραστηριότητά του στον τομέα του αργού.
Στο πλαίσιο της νέας επιχειρηματικής κίνησης η Chemical Transport ασκώντας το δικαίωμα option που διατηρούσε τοποθέτησε παραγγελία στα κινέζικα ναυπηγεία AVIC Dingheng για την κατασκευή από ανοξείδωτο χάλυβα πέντε δεξαμενόπλοιων μεταφοράς χημικών , χωρητικότητας 25.000 τόνων το καθένα. Η παράδοσή τους θα γίνει τμηματικά εντός του 2017- 2018. Το κόστος του κάθε πλοίου ανέρχεται στα 40 εκατομμύρια δολάρια.
Έτσι, η εταιρεία έχει υπό παραγγελία στα ίδια ναυπηγεία συνολικά 10 δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών από ανοξείδωτο χάλυβα, με έναρξη παράδοσης τον Απρίλιο τον 2017.

pireas2day.gr