Πειραιάς
6°C

Φορτηγό πλοίο της MOL που κινείται με την βοήθεια του ανέμου ξεκίνησε τα ταξίδια του- Δείτε το εντυπωσιακό βίντεο

11/10/2022

Η ιαπωνική πλοιοκτήτρια εταιρεία MOL και ο διαχειριστής των σταθμών ηλεκτροπαραγωγής Tohoku Electric Power ξεκίνησαν τις εμπορικές δραστηριότητες με ένα νέο πλοίο μειωμένων εκπομπών: ένα φορτηγό μεταφοράς άνθρακα που θα κινείται με την βοήθεια της αιολικής ενέργειας.

Το Shofu Maru, μεταφορικής ικανότητας 100.000 dwt, είναι το πρώτο πλοίο στον κόσμο εξοπλισμένο με τηλεσκοπικό πανί τύπου MOL / Oshima Shipbuilding “Wind Challenger”. Θα μεταφέρει άνθρακα – κυρίως από την Αυστραλία, την Ινδονησία και τη Βόρεια Αμερική – με μακροπρόθεσμη ναύλωση για λογαριασμό της Tohoku, την τέταρτη μεγαλύτερη επιχείρηση ηλεκτρισμού της Ιαπωνίας.

Το πανί Wind Challenger αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις λειτουργίες των πλοίων κατά περίπου 5% σε ένα ταξίδι από την Ιαπωνία στην υστραλίας και περίπου 8% στο ταξίδι από την Ιαπωνία στις ΗΠΑ στη Δυτική Ακτή σε σύγκριση με ένα συμβατικό πλοίο του ίδιου τύπου, σύμφωνα με την MOL.

Το πρόγραμμα Wind Challenger έχει ξεκινήσει εδώ και πολύ καιρό. Η έρευνα ξεκίνησε το 2009 ως μια συνεργασία μεταξύ του Πανεπιστημίου του Τόκιο, της MOL, του νηογνώμονα ClassNK, της “K” Line και της Oshima Shipyard. Το πρόγραμμα υποστηρίχθηκε από το Υπουργείο Γης, Υποδομών, Μεταφορών και Τουρισμού της Ιαπωνίας.

Το έργο αρχικά επικεντρώθηκε σε σχέδια με πανιά πολλαπλών πτερυγίων τοποθετημένα μεταξύ των καταπακτών, ικανά να μειώσουν τις εκπομπές των πλοίων κατά διψήφια ποσοστά, αλλά μετατράπηκε σε σχέδιο μονού πανιού καθώς ωρίμαζε η ιδέα. Τον Ιανουάριο του 2018, η MOL και η Oshima Shipbuilding ανέλαβαν την ευθύνη του προγράμματος και συνέχισαν την ανάπτυξή του. Έλαβε AIP από το νηογνώμονα ClassNK το 2019 και η πρώτη μονάδα ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο.

Ξεχωριστά, η MOL έχει επίσης καταλήξει σε συμφωνία με την εταιρεία παραγωγής pellet ξύλου Enviva για τη μεταφορά των προϊόντων pellet της χρησιμοποιώντας ένα φορτηγό πλοίο υποβοηθούμενο από τον άνεμο. Ο σχεδιασμός του πλοίου των 63.000 dwt θα έχει στο κατάστρωμά του και ένα σκληρό πανί Wind Challenger και ένα πανί ρότορα Anemoi. Ο συνδυασμός θα μειώσει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου από τις μεταφορές κατά περίπου 20% συνολικά.

Πειραιάς
6°C