Φράγκου: Ζητάμε VLCC – Τα καινούρια είναι πανάκριβα

navios_aggeliki_fragkou_

H ελληνική εταιρεία Navios Maritime Acquisition θέλει να επεκτείνει περαιτέρω τον αποτελούμενο από τάνκερ στόλο της, είπε η διοίκηση στους επενδυτές.

Σε τηλε-συνδιάσκεψη για τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, η διευθύντρια Αγγελική Φράγκου άφησε να εννοηθεί ότι η εταιρεία της σκοπεύει να αναζητήσει περισσότερα VLCC κατά τους προσεχείς μήνες.

“Όπως η πρόσφατα ανακοινωμένη αγορά μας καθιστά σαφές, κοιτάμε να συνεχίσουμε να αυξάνουμε το στόλο”, είπε σε σχέση με το νεοαποκτηθέν πλοίο που φημολογείται ότι πρόκειται για το χωρητικότητας 305.500 dwt Charles Eddie (κατασκευασμένο το 2002).

Επιπλέον, όταν ρωτήθηκε αν η Navios Acquisition θα συνεχίσει να στοχεύει σε πλοία παρόμοιας ηλικίας, η Φράγκου παραδέχθηκε ότι η αύξηση των τιμών στην αγορά έχει κάνει τις επενδύσεις σε πολλά νεότερα μοντέλα λιγότερο ελκυστική επιλογή από ό,τι στο παρελθόν.

Σε απάντηση στην ίδια ερώτηση η επικεφαλής επεσήμανε ότι μόλις πέρυσι η εταιρεία της πλήρωνε περίπου 54 εκατ. δολάρια για την απόκτηση τρίχρονων VLCC, των οποίων η τιμή ήταν αρκετά χαμηλότερα από αυτές που συνηθίζονται στη σημερινή αγορά.

Το Νοέμβριο του 2013 η Navios Acquisition αγόρασε το χωρητικότητας 298.000 dwt τανκερ Nave Galactic που κατασκευάστηκε το 2009, το Nave Quasar που κατασκευάστηκε το 2010 και το Nave Buena Suerte για περίπου 163 εκατ. δολάρια για όλα μαζί. Σήμερα, οι ίδιες μονάδες εκτιμάται ότι αξίζουν περίπου 224.2 εκατ. δολάρια συνολικά.

Κατά τη διάρκεια της τηλε-συνδιάσκεψης η διοίκηση αναφέρθηκε σε μια έρευνα που δείχνει ότι η ζήτηση για VLCC θα συνεχίσει να αυξάνεται τα επόμενα χρόνια. Ο διευθύνων σύμβουλος Ted Petrone τόνισε ότι η Clarksons πιστεύει πως θα χρειαστούν 53 επιπλέον VLCC για την κάλυψη της ζήτησης μέχρι το 2016.